עקרון מנחה: כך יוצקים יוקרה בעיצוב

מעצבת הפנים נורית גפן מנדבת מניסיונה העשיר, ומסבירה איך מעלים את העיצוב לשלב הבא

נורית גפן
המעצבת נורית גפן: הייחוד שלי הוא במתן שירות כולל"
השאלה מה הופך עיצוב ליוקרתי, היא שאלת מפתח בעיצוב מרחבי מגורים מן השורה הראשונה. לאחר שנים של ניסיון בעיצוב בתים ודירות יוקרה, המעצבת נורית גפן יודעת לספק את התשובה. "במשך שנים אני עוסקת בתחום עיצוב דירות היוקרה", אומרת גפן, "והתגבשו אצלי מספר עקרונות פשוטים שנותנים מענה לעיצוב מסוג זה".
1. אותנטיות 
לפי גפן, בראש ובראשונה אנחנו צריכים להיות כנים עם עצמנו. "אל תבנו בתים עבור אחרים, אלא כוונו לצרכיכם לטעמכם", היא אומרת. "כאשר מי שאתם עובר כחוט השני בעיצוב הבית, נוצר מצרף נכון ואמיתי".
דירת פנטהאוז
דירת פנטהאוז בשרון: ברהיטי הסלון שולבו חומרים וטקסטורת בהתאמה אישית ויחודית לדירת הלקוחות | צילום: איתי סיקולסקי
בניין לשימורבניין לשימור בירושלים: שילוב של ישן וחדש | צילום: עמית גושר
2. עיצוב יוקרתי יכול להיות בכל סגנון 
עבור אדם אחד עיצוב יוקרתי משמעו עיצוב קלאסי, ועבור אחד מדובר בעיצוב עכשווי. "ככלל אין צורך להיצמד להגדרות", קובעת גפן. "עיצוב מודרני, כפרי, קלאסי או אוונגרדי, וכל שילוב שביניהם יכול לשדר יוקרה, ובלבד שישקף את הייחודיות של הלקוח. יוקרה במובן של פאר יכולה להראות בארמונות עתיקים כמו גם בבתים חדשניים".
בניין לשימורבניין לשימור בירושלים: חדר שינה באווירה אלגנטית קלאסית | צילום: עמית גושר
קיר כוח מאריחי ברזל
דירת פנטהאוז בשרון: קיר חדר האוכל מחופה אריחי ברזל מוחלד, שימוש בחומרים יחודיים ולא צפויים ליצירת מראה אישי ויוקרתי | צילום: איתי סיקולסקי
3. ייחודיות 
האינטרנט והרשתות החברתיות מפיצים את הטרנדים החמים של עולם העיצוב במהירות שיא – אך לפי גפן, לא בהכרח מדובר במגמה חיובית. "התוצאה היא בתים דומים וחד ממדיים, שגם אם הושקע בהם תקציב ענק הם לא יחשבו יוקרתיים", היא טוענת. "אין יוקרתי מהמיוחד, זה שנבדל מכל האחרים". המעצבת סבורה כי פריט אחד משמעותי יכול ליצור את הייחודיות האישית הנדרשת. "אובייקט נוסטלגי, אביזר עיצוב בעל ערך אספני או יצירת אומנות שנבחרו בקפידה, הם חלק חשוב ביצירת יוקרה".
סוס עץ
ייחוד ואמירה אישית: סוס עץ שנרכש ברוסיה עם ספה שירשה בעלת הבית מסבתה האנגלייה | צילום: שי בן אפרים
טפט ובו מסגרות להוספת תמונות, כפריט אישי ומיוחד בחדר ילדים | צילום: שי אדם
4. איכות  
לא ניתן להשיג יוקרה אם מתפשרים על האיכות., שכן איכות המוצר גם שומרת עליו לאורך זמן, וגם עושה את ההבדל במראהו. " פריט שנעשה בידי איש מקצוע מיומן ועשוי מחומרים איכותיים, אמנם עולה יותר אך גם מעניק תמורה גבוהה יותר", אומרת גפן.
משטח האי עשוי אבן גרניט
וילה בשרון: משטח האי עשוי אבן גרניט פראית טבעית | צילום: שי בן אפרים
מקרר יין
החומרים הטבעיים ויצירת האמנות במטבח מקנים אווירה יוקרתית | צילום: אורית אלפסי
 
5. איזון  
עיצוב יוקרתי, לתפיסתה של המעצבת, מאופיין באיזון בין מרכיביו. "ההיצע בתחום עיצוב הבית הוא ענק ואנחנו נחשפים לאין סוף השראות – החל מהשפע הקיים באולמות התצוגה, דרך בתי המלון המעוצבים וכלה באינטרנט המנגיש את העולם כולו", אומרת גפן. "למול זה נדרשת עבודת עיצוב מדויקת ובחירה מאוזנת ומדודה. די בהבלטת אלמנטים איכותיים בבית כדי לשקף יוקרה –  זה יכול להיות גוף תאורה ייחודי מעל פינת האוכל, יצירת אומנות על קיר מרכזי או רהיט אספנות בודד. העמסת פרטים יקרים ומיוחדים עלולה לעבור את הטעם הטוב ולפספס את המטרה".
מטבח בקו קלאסי
פנטהאוז בתל אביב: מטבח בקו קלאסי בשילוב יצירת אמנות | צילום: שי אדם 
אקססוריז עם עציצי ברזל
שימוש בברזל – מחלונות הבית ועד לאביזרים ולצמחיה | צילום: אורית אלפסי
6. חלוקת תקציב נכונה 
כל תקציב, גבוה או נמוך, דורש חלוקה נכונה. "פריטים ייחודיים, גם אם יהיו בעלות גבוהה, הם מעטים בבית, ובסופו של דבר עיקר התקציב מיועד ליצירת הרקע עבורם", מסבירה גפן. "חלוקה נכונה של התקציב העומד לרשותכם, היא הנוסחה לעיצוב בתים ודירות יוקרה, שנרקם למידותיכם ושעשוי לעילא עבורכם".
 שילוב אקססוריז בעיצוב בית
פנטהאוז בתל אביב: שילוב אמנות ואביזרים מיוחדים | צילום: שי אדם

עיצוב דירות יוקרה | נורית גפן בראיון לתוכנית הטלויזיה זמן נדל״ן, ערוץ 13

על המעצבת
נורית גפן היא בעלת תואר MBA מאוניברסיטת נורת'ווסטרן בשיקגו ומאוניברסיטת תל אביב, ומתמחה בעיצוב משרדים  ועיצוב דירות יוקרה. "הייחוד שלי הוא במתן שירות כולל", היא מספרת, "החל משלב התכנון והעיצוב, דרך מציאת הספקים והפיקוח על הביצוע, ועד להוספת הפריטים האחרונים".
שידה ליד מראה
פרקט הולנדי וקונסולה בהזמנה מיוחדת יוצרים אוירה יוקרתית | צילום: שי אדם
ראשית
2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עיצוב פולני כבד וחסר שפה

מה כ"כ קשה להגדיר?
דירת יוקרה היא דירה המלאה בפינוקי נוחות: יותר חדרי רחצה ויותר גדולים, עם אמבטיות, ריצופים יקרים, אביזירי נוחות נוצצים. מטבח גדול עם כל החידושים בתחום. חדרים מרווחים עם מקלחות צמודות. חלונות גדולים עם נוף מרשים. שימוש בחומרי גלם איכותיים כמו פרקט אמיתי, שיש... חומרים טבעיים מעובדים בידי מומחים.

המלצות נוספות
בודק...