כניסה לאיזור האישי
בניין ודיור - מגזין לעיצוב הבית ועיצוב פנים

חדשות העיצוב  //  Let us have more

Let us have more

זוהי כותרת השנה של פסטיבל העיצוב 100%Design בלונדון. חגיגת העיצוב שהתרחשה בשלושה מוקדים בעיר בלטה בססגוניות, בחשיבה מקורית ובהצגת מגמות מקצועיות

מאת: נועה חיים צילום: יח"צ


במהלך השנים האחרונות שינה פסטיבל העיצוב של לונדון את פניו מיריד מסחרי שגרתי לאירוע שוקק חיים במסלול העיצוב העולמי. פסטיבל לונדון, המצטיין בגודל ובמגוון, משתרע על פני כל העיר, בשלושה מוקדים, במרכז העיר, בצידה המערבי ובצידה המזרחי. ביקור בכל אחד מהם מילא יום של עניין מגוון מתצוגות מסחריות, דרך גלריות אוונגרדיות ועבודות סטודנטים, עד מעצבי על.

השנה ניכרת מגמה של טשטוש בין תחומים, בעיקר בין עיצוב ואדריכלות: גופי תאורה, הנראים כמודלים של מתכנני נוף; דגמים בלעדיים ויחידים של אמנים על איקונות מעולם העיצוב; עבודות קרמיקה, שהן ספק אדריכלות ספק אמנות

בין נציגיה הבכירים של הקהילה המקומית בלטו טום דיקסון ולי ברום, וכן הציגו מעצבים מנורבגיה, אוסטרליה, קוריאה, יפן סלובניה וישראל. האירוע משרת גם את בתי הספר הרבים לעיצוב בלונדון וברחבי אנגליה. לבוגרים הטריים מהווה הפסטיבל הזדמנות חשיפה אדירה לקניינים, מארגני תערוכות, עיתונאים וקהל פרטי של מבקרים.

השנה ניכרת מגמה של טשטוש בין תחומים, בעיקר בין עיצוב ואדריכלות: גופי תאורה, הנראים כמודלים של מתכנני נוף; דגמים בלעדיים ויחידים של אמנים על איקונות מעולם העיצוב; עבודות קרמיקה, שהן ספק אדריכלות ספק אמנות Foly בעיצובו של האדריכל הבריטי David Adjaya , שהוא בעצם עבודת אמן בעץ (Southbank centre). המגמה השנייה החזירה למקום נכבד את האומן וסדנת מלאכתו. בעידן שלנו תערוכה גדולת מימדים כבר לא מספקת למבקרים את חווית היצירה, לכן דאגו המארגנים לחשוף בחלק מהתצוגות את התהליך. בכמה מקומות, ביניהם סלון ריקודים של בית בשכונת קינגסבריג', הוזמנו המבקרים לצפות בתהליך הייצור של חלק מהקולקציה החדשה של טום דיקסון, שבוצע על ידי נגרים אמנים. בתערוכתם The MacGuffin Library בסאמרסט – האוז, מציגים האמנים Onkar Kular & Noam Toran לקהל תהליך של עיצוב וחיתוך של אוביקטים במדפסת תלת מימדית.

התערוכה מעניקה פרספקיבה רחבה על טרנדים ומגמות בעולם העיצוב העכשווי: מאירים, מתנפחים, ממוחזרים, נוצצים, קונספטואליים – כולם מוצאים כאן את מקומם

השעה קצת לפני עשר בבוקר, היום הראשון ליריד. הרבה אנשים לובשי שחור מחכים לפתיחת הדלתות לאולמות התצוגה. בעשר בדיוק ניתן האות, וההצגה מתחילה. בכניסה לגני התערוכה ב – Earl's court מוצגים מודלים של Innovative structure בתאים שחורים. המודלים לבנים ומוארים בתאורה פלורסנטית. השנה מצטרפת ל100% design – , 100% detail ו 100% Material, האחות הצעירה, future 100%, אותה הציגו בוגרים טריים וסטודנטים לעיצוב.

טום דיקסון, מעצב ראשי של התערוכה זו השנה השנייה ברציפות, בחר להציף את החלל בתיקי פלסטיק זהובים, הנושאים את שמו, ומתקשרים היטב לקו החדש שלו, המכונה A bit of Rough.

התערוכה מעניקה פרספקיבה רחבה על טרנדים ומגמות בעולם העיצוב העכשווי: מאירים, מתנפחים, ממוחזרים, נוצצים, קונספטואליים – כולם מוצאים כאן את מקומם. מחברות מסחריות גדולות שמשיקות קו חדש כמוInnermost , דרך אמנים מעצבים כמו Lionel Dean מFuture Factories – שהציג טייק אוף של החברה בעיצובו על כסאות של קרטל האיטלקיים. קו בולט נוסף בתערוכה היה שימוש ברהיטי וינטג' ליצירה של אובייקט חדש, ספק רהיט ספק אמנות, ושובה של הקרמיקה כחלק מהטרנד של האמן – בעל המלאכה. הגדיל לעשות בנושא זה מרכז האמנויות הדניות, שהציג בחלל זה בפעם הראשונה, תחת השם Mindcraft, 12 עבודות, שמבטאות את העניין של המעצבים/ אמנים בחומר, בטכניקה ובתועלת שבשילוב אמנות ועיצוב.

16 מעצבים, שנבחרו במהלך שבוע העיצוב בסיאול, וקובצו לתערוכה תחת הכותרת Goose Bumps. העבודות שהצטיינו ברעננות ומקוריות, נגעו בנושאים אקטואליים כמו סביבה, תקשורת, ניכור ועוד

בסתיו 2008 מציגים כשישים מעצבים מרחבי העולם בשלושת קומותיו של Designblock במעונו החדש בבית מספר 1 בכיכר של Covent Garden. חלל הבית החדש מלא מהמרתף עד הגג. אין פיסת חלל פנויה. הקו כאן הוא פחות מסחרי מאשר בתערוכה הגדולה, אבל כולם הגיעו במטרה למכור. קבוצה גדולה של מעצבים צעירים מקוריאה הציגו עשרים ואחת עבודות של 16 מעצבים, שנבחרו במהלך שבוע העיצוב בסיאול, וקובצו לתערוכה תחת הכותרת Goose Bumps. העבודות שהצטיינו ברעננות ומקוריות, נגעו בנושאים אקטואליים כמו סביבה, תקשורת, ניכור ועוד.

המעצב העולה Nicholas Wallenberg. בוגר Rhode Island School of Design, זכור בזכות עבודותיו עם המותג השבדי Front. כאן הוא מציג עבודה, הנקראת Lampshade. זוהי מערכת תאורה נתלית, שיכולה ליצור קונפיגורציות מרובות, מעין נוף תלוי.

בעלי הגלריה Aram ליד קובנט גארדן, בחרו להשתתף בפסטיבל העיצוב בשני אופנים: לאורך שלושת קומות חלל התצוגה שובצו רהיטים מוזיאלוגיים מהאוסף הפרטי של בעל הגלריה. בקומת הגלריה הציגה קבוצה של תשעה מעצבים צעירים Okey studio, שעובדים יחד בלונדון, וחווים את חשיפת עבודתם תחת הכותרת: "תחת גג אחד" ביניהם גם Rew Edges והישראלים: שי אלקלעי ויעל מר, שזוכים לתשומת לב בינלאומית רבה. התשעה, כולם בוגרים של Royal College of Art’s, וזוהי התערוכה הראשונה שלהם כקולקטיב מקצועי.

Paul Cocksedge מעצב בריטי צעיר ( 1978), מציג אביזרי תאורה עשויים פוליאסטר וזכוכית: כוסות חד פעמיות, שחוממו והודבקו זו לזו, וחופו בשכבת גלזורה, נראות כמו הארה סוריאליסטית

המקום, שהוקצה לקבוצה בקומת הגלריה, עוצב במראה חלל העבודה המקורי, אותו הם חולקים, ועל תקרת הגלריה הוצג אוסף סקיצות של מוצרים, שחלקם בוצעו ואחרים טרם. עבור גלריה, המתמקדת בחקירת הדרך בה מעצבים עובדים וחושבים, התערוכה הזו נוגעת בליבו של העניין. גלריה Fumi פועלת מזה חצי שנה באזור, הממוקם בין אולד סטריט לתחנת הרכבת ליברפול, שכונה תוססת מבחינה יצירתית.

לכבוד פסטיבל העיצוב אצרה הגלריה תערוכה קבוצתית שכותרתה: חומריות . התערוכה מתמקדת במעצבים עולים, שאימצו לעצמם דרכים חדשניות ומרעננות לעבוד עם מגוון של חומרים. אוצרי התערוכה רואים בחומר חלק עיקרי בעיצוב ובאמנות עכשווית. המעצבים/ אמנים, שנבחרו על ידם, אכן, עושים עם החומרים שימוש מרתק בכל אחת מעבודותיהם. Paul Cocksedge מעצב בריטי צעיר ( 1978), מציג אביזרי תאורה עשויים פוליאסטר וזכוכית: כוסות חד פעמיות, שחוממו והודבקו זו לזו, וחופו בשכבת גלזורה, נראות כמו הארה סוריאליסטית. כמו כן מציג שם Philippe Malouin , היוצר אובייקטים עשויים בעיקר גומי ועץ: אמבטיה ומטבח עשויים גומי, כסא שהוא גם קולב עשוי עץ ועוד.

לי ברום עיצב כסאות ביסטרו בסגנון קלאסי עתיק, שקיבלו תוספת של פסי נאון טורקיזיים, המבליטים את הקימורים והזרימה, או כסא קלאב צ'אסטרפילד מקורי שונה באופן מרהיב, על ידי שורות מסחררות של נורות מתוכשטות

לי ברום, שתערוכתו בשנה שעברה ‘Neo Neon’, הייתה אחת המוצלחות בפסטיבל, סומן כאחת ההבטחות הגדולות של השנה. הוא הציג בשתי תערוכות מקבילות וסמוכות: האחת ב- Brick lane gallery והשנייה באוהל של לונדון. התצוגות כללו את הקולקציה השנייה של רהיטי-אמנותRough Diamond. בקולקציה זו משנה לי רהיטי וינטג' ממצבם המקורי ל רהיטי-אמנות, על ידי תוספות מרתקות של תאורה, כמו כסאות ביסטרו בסגנון קלאסי עתיק, שקיבלו תוספת של פסי נאון טורקיזיים, המבליטים את הקימורים והזרימה, או כסא קלאב צ'אסטרפילד מקורי שונה באופן מרהיב, על ידי שורות מסחררות של נורות מתוכשטות.

100% עיצוב, מחובר לתוכנית סופשבוע של "בתים פתוחים בבירה", הגביר את כמות המבקרים. משרדי אדריכלים, בניינים מפורסמים, סיורים מודרכים ברגל ובאופניים הוצעו לקהל הרחב. טום דיקסון חתם אישית על ספרו החדש. סנדויצים והרבה תה במיטב המסורת האנגלית חולקו למבקרים. אין פלא שכולנו בציפייה לשנה הבאה.

object(WP_Post)#18252 (24) { ["ID"]=> int(304921) ["post_author"]=> string(1) "2" ["post_date"]=> string(19) "2019-06-19 07:19:14" ["post_date_gmt"]=> string(19) "2019-06-19 07:19:14" ["post_content"]=> string(0) "" ["post_title"]=> string(16) "c00e4b850a7a_big" ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "inherit" ["comment_status"]=> string(4) "open" ["ping_status"]=> string(6) "closed" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(16) "c00e4b850a7a_big" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(0) "" ["post_modified"]=> string(19) "2019-06-19 07:19:14" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2019-06-19 07:19:14" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> int(304920) ["guid"]=> string(68) "http://www.bvd.co.il/wp-content/uploads/2019/06/c00e4b850a7a_big.jpg" ["menu_order"]=> int(0) ["post_type"]=> string(10) "attachment" ["post_mime_type"]=> string(10) "image/jpeg" ["comment_count"]=> string(1) "0" ["filter"]=> string(3) "raw" }

object(WP_Post)#18253 (24) { ["ID"]=> int(304922) ["post_author"]=> string(1) "2" ["post_date"]=> string(19) "2019-06-19 07:19:14" ["post_date_gmt"]=> string(19) "2019-06-19 07:19:14" ["post_content"]=> string(0) "" ["post_title"]=> string(16) "c00e4b850a7a_big" ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "inherit" ["comment_status"]=> string(4) "open" ["ping_status"]=> string(6) "closed" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(18) "c00e4b850a7a_big-2" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(0) "" ["post_modified"]=> string(19) "2019-06-19 07:19:14" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2019-06-19 07:19:14" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> int(304920) ["guid"]=> string(68) "http://www.bvd.co.il/wp-content/uploads/2019/06/c00e4b850a7a_big.jpg" ["menu_order"]=> int(0) ["post_type"]=> string(10) "attachment" ["post_mime_type"]=> string(10) "image/jpeg" ["comment_count"]=> string(1) "0" ["filter"]=> string(3) "raw" }

עוד בנושא

חדשות העיצוב

מפגש פרימיום: שיחה עם האדריכלית צביה קזיוף


לרגל הוצאת הספר "אדריכלים ומעצבים premium", נפגשנו עם האדריכלית צביה קזיוף באולם התצוגה של חברת ASKO, ושמענו ממנה על הערך שהומור מביא לעיצוב

חדשות העיצוב

מפגש פרימיום: שיחה עם המעצב ירון יפתח בן גרא


לרגל הוצאת הספר "אדריכלים ומעצבים premium", נפגשנו עם המעצב ירון יפתח בן גרא באולם התצוגה של חברת ASKO, ושמענו ממנו על החיבור שבין עולם התיאטרון לעיצוב

חדשות העיצוב

מפגש פרימיום: שיחה עם המעצב הגרפי אילן זלינגר


לרגל הוצאת הספר "אדריכלים ומעצבים premium", נפגשנו עם המעצב הגרפי אילן זלינגר באולם התצוגה של חברת ASKO, ושמענו על התהליך המרתק של הפקת הספר

חדשות העיצוב

מפגש פרימיום: שיחה עם המעצבת יפעת מנטש


לרגל הוצאת הספר "אדריכלים ומעצבים premium", נפגשנו עם המעצבת יפעת מנטש באולם התצוגה של חברת ASKO, ושמענו על האופן שבו היא יוצקת ייחודיות בכל פרויקט

תגובות

כתיבת תגובה