שימוש בבטון מוחלק בבתים פרטיים

בטון אולי נתפס כחומר גס שמתאים רק לחיפוי מבנים, אבל בפועל השימוש בבטון מוחלק הוא אחד הטרנדים המובילים בעולם העיצוב

כאשר אנחנו חושבים על בטון, לרוב נחשוב על חיפוי רצפה מגושם לחניונים או על חזיתות גסות של בתים ישנים. למעשה, רבים יופתעו לשמוע שאחד הטרנדים הבולטים בעולם העיצוב כיום הוא שימוש בבטון לריצוף או לחיפוי. מדובר בטכניקת הבטון המוחלק – שזוכה לאהדה רבה דווקא בקרב מעצבים.

חשוב להדגיש שחיפוי בטון מוחלק הוא בעל מראה שונה מאוד מחיפוי בטון רגיל. הבטון המוחלק נוצר באמצעות טכניקת החלקה מיוחדת, שמאפשר ליצור שכבה דקה למטרות חיפוי והגנה – שיוצרת את המראה האסתטי והייחודי של הבטון המוחלק.

חדר רחצה

חדר רחצה

חדר רחצה

השימוש הראשוני בבטון מוחלק החל בענפי התעשייה והייצור, ובעיקר במפעלים ובמשרדים, זאת בשל מספר יתרונות משמעותיים של שיטת החיפוי. בין היתר, חיפוי באמצעות בטון מוחלק הוא ככל הנראה פתרון החיפוי והריצוף הזול ביותר בשוק כיום – בצורה משמעותית.

מעבר לתו המחיר האטרקטיבי, הבטון המוחלק הוא חומר עמיד, קשיח ואטום במיוחד – בדיוק כמו הבטון הרגיל שאנו מכירים. לעיתים מוסיפים מעל השכבה המוחלקת גם שכבת סילר דקה – שיוצאת רובד נוסף למטרות בידוד ואיטום. כל אלו הופכים את הבטון המוחלק לפתרון שימושי, יעיל וזול במיוחד למטרות בנייה תעשייתית.

אך כאמור – השימוש בבטון המוחלק כבר לא מוגבל רק לתעשייה או למשרדים. בשנים האחרונות פותחו מספר שיטות טכניות לעיצוב ועיבוד הבטון, זאת על מנת להעניק לו גוונים, מרקמים ודפוסים אסתטיים. השימוש במינרלים מיוחדים נותן לבטון המוחלק מראה טבעי וייחודי – שמזכיר מעט את המראה המעונן של חיפוי השיש הנפוץ.

סלון

סלון

סלון

מעצבים ואדריכלים רבים בוחרים במראה האחיד של רצפת הבטון המוחלק – שאינה מחולקת למרצפות אלא נמשכת כמקשה אחת. מדובר בפתרון שמתאים גם לחיפוי חוץ ביתי, זאת בשל העמידות הגבוהה של הבטון, אך גם לחיפוי ולריצוף בתוך הבית. למעשה, עצם העובדה שבטון מוחלק יכול לשמש גם לריצוף פנים וגם לריצוף חוץ הופכת אותו לכלי שימושי במיוחד בידי מעצבים – שמאפשר להם לשמור על אותו קו עיצובי משני צידי הבית.

יתרונות נוספים שהופכים את הבטון המוחלק לאופציה מועדפת לשימוש ביתי הם התחזוקה המינימלית שהחיפוי דורש – בשל העובדה שהוא כולל מעט חריצים שבהם נאגר לכלוך, וכאשר ניתן לנקות אותו בשטיפת רצפה רגילה. כמו כן, חיפוי בטון מוחלק מאפשר מגוון רחב של בחירות עיצוביות שונות – מטקסטורת הרצפה, דרך צבעים וגוונים שונים – ועד לבחירה אם להעניק לחיפוי מראה מבריק או מט.

מעבר לכך, תהליך ההקמה של החיפוי קצר במיוחד – ובניגוד לסוגי ריצוף אחרים הוא עמיד לאורך שנים רבות. כאמור, תחזוקת הבטון המוחלק קלה במיוחד – כך שניתן לשמר אותו בקלות לטווח הארוך עם מינימום השקעה.

חדר שינה

חדר שינה

חדר שינה

כאשר אנחנו ניגשים לרשימת החסרונות, כדאי לציין שבטון מוחלק פגיע יחסית לסדקים – וכי יש להתייחס לכך בתהליך הייצור ולבחור בפתרונות שימנעו היסדקות. בנוסף, תהליך התקנת הבטון המוחלק אומנם קצר ופשוט ביותר – אך קשה מאוד לבצע שינויים בתוצאה הסופית. אם הגוון או הברק אינם לטעמכם – יהיה צורך להתחיל את כל התהליך מההתחלה.

בנוסף צריך להכיר בהבדלים בין שיטות ההחלקה השונות של הבטון המוחלק. חיפוי שנוצר באמצעות צריבה, למשל, הוא בעל מראה מעונן ומעודן יחסית – כאשר חיפוי באמצעות ליטוש מעניק מראה מבריק ויוקרתי. יש לשקול את שיטות ההחלקה השונות – ולבחור מראש בשיטה המתאימה לקו העיצובי שבו אנו מעוניינים.

אל תתנו לתו המחיר הזול לבלבל אתכם – כיום בטון מוחלק בבנייה פרטית הוא סמל סטטוס של ממש. המראה הייחודי ויוצא הדופן של הבטון המוחלק הפך אותו בשנים האחרונות לפתרון שמזוהה עם יוקרה ואנינות טעם – ולטרנד עיצובי שהולך ותופס תאוצה.

 

סלון

סלון

סלון

סלון

סלון

סלון

סלון

סלון

סלון

סלון

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המלצות נוספות
בודק...