מהדהד במרחב: כך תשלבו טפט בטוטאל-לוק מעוצב

אחרי שבוחרים טפט, לא משאירים אותו בודד ומיותם, אלא דואגים לאביזרים, רהיטים, צבעים וטפטים נוספים - שייצרו יחד איתו מראה הרמוני ולוק מושלם לחלל

טפט הפך לקונצנזוס בעיצוב הבית, לפחות בקרב מעצבי הפנים, וגם בעלי הבתים כבר יודעים להעריך את התוספת הייחודית שלו. האפשרות לחפות את הקיר בדוגמה עשירה בהדפסים, במרקמים ובצבעים קורצת לכל מי שמבקש להעניק טאץ' חמים ומעוצב למרחב הביתי. אבל טפט לבדו, נטול כל הקשר, לא "יעשה את העבודה" ולא יגרום לחדר לתחושה הרמונית ומלאה. כדי להשיג עיצוב שלם, יש צורך ללוות את הבחירה בטפט ברהיטים ובאביזרים אחרים, הקשורים אליו מבחינה צבעונית, צורנית או חומרית. בחללים שלפניכם יצרו מעצבי הפנים "הד" לטפט בדרכים שונות, וגם אתם יכולים ליישם זאת אצלכם:

 

במטבח: צבעי קירות, ארונות וכיסאות 


דיירים שביקשו להכניס למטבח המון צבע ותחושת חיוניות, בחרו בטפט צבעוני עם הדפס מתחום האוכל. הגוונים שעליו היוו השראה לצביעה מחדש של ארונות המטבח בירוק ובכתום, לצד גווני העץ. גם הכיסאות בפינת האוכל רופדו בבד שהגוון האדום שלו נדגם מתוך הטפט. קיר נוסף, כתום, בכניסה למטבח, נקשר לספה בצבע זהה שמוקמה בסלון, כדי להעצים את נוכחות הטפט ולקשור בין החללים.

 

טפטים צבעוניים עיצוב: סיון קונוולינה. צילום: טל ניסים

 

 

בפינת האוכל: פרטים עשירים בפינה נקייה


טפט בפינת האוכל נבחר כתמונה בקנה מידה גדול, כרקע מושלם לפינת אוכל נקייה בעיצובה. הטפט מתחבר אל המטבח הקלאסי הממוקם מאחורי הקיר, שצבעיו שחור לבן וירוק פסטלי, כפי שניתן לראות מדופן הארון המבצבץ אל מרחב הסלון. מן הצד השני, נותן הטפט זריקת צבע לסלון שעוצב בסגנון סקנדינבי בצבעי אפור, שחור ולבן, ופרטיו הרבים מתגלים ככל שמעמיקים להתבונן בו.

 

טפט פרחים עיצוב: שני רינג. צילום: אדריאן דודה

 

 

בסלון: ריהוט בצבעוניות עזה


בדירה שבה קיר בן 7 מטרים, המטרה היה צורך להגדיר ולתחום את אזור הסלון, ולכן הודבק טפט רק על חלק מהקיר. נקודת המוצא של החלל הייתה הספה האדומה, ואחריה נבחר הטפט שמאחוריה. הדיירת ביקשה פרחוניות רומנטית, אך גם עם נוכחות ויזואלית דרמטית. שאר הבחירות לאזור הסלון נעשו בהתאמה לטפט, הן מבחינה צבעונית והן מבחינה טקסטורלית – כורסה ירוקה ("יוסף בחצר"), ושטיח תכלת ("מיקלולה") ומראה דרמטית מאורכת בעלת קווים נקיים, שלא תיצור "רעש" נוסף על אותו קיר. על מנת לאזן את הטפט נצבע שאר החלל בגוון תכלת עדין, ונבחרו חפצי נוי שגם הם מתכתבים איתו מבחינת צבעונית.

 

טפט פרחוני עיצוב: מאיה בירגר. צילום: שני יסמין

 

 

בסלון: טפט שקט לצורך הבלטה


דירת פנטהאוז חדשה שאליה נכנס דייר חובב צבעוניות ונוכחות, הייתה לבנה לגמרי החל מרצפה וקירות ועד התקרה. את האווירה הקרה והמנוכרת שברו צבעים עזים וחזקים ששימשו כעוגנים. בגב הספה הודבק טפט חום שוקולד עמוק, כדי להעמיק את נוכחותם של הפריטים הצבעוניים.

 

סלון עם קיר שחור עיצוב: ליאת עברון. צילום: איתי בנית

 

 

בחדר השינה: מרקמים מונוכרומטיים


חדר שינה עוצב בהתאם לבקשתם של בני הזוג לשדר חום, נועם ויוקרה ולהרגיש כמו בבית מלון. אי לכך נבחרה סקלת צבעים רגועה ועל זמנית, עם צבעים לבנים בפרטי הריהוט ואפורים חמים בטקסטיל. גב המיטה הגבוה רופד בבד בדוגמת קפיטונז' אצילית, וחצאית נתפרה למיטה מאותו בד כדי ליצור תחושה מלכותית ונינוחה. הרצפה חופתה בפרקט עץ אלון טבעי בדוגמת פישבון, המייצר תחושת חמימות ומשדר יוקרה. נתפרו וילונות לבנים, ונבחר טפט מעוינים עדינים הלקוח מסקאלת צבעי המוקה-אפור. גם באביזרים המשלימים – כריות נוי וכיסוי המיטה – נבחרו פריטים מסקאלת הצבעים האפורים, הפעם בהירים, והלבנים, המתכתבים עם הדפס הטפט.

 

חדר שינה נעים עיצוב וצילום: נורית מור יוסף

 

 

בחדר נערה: טפטים משלימים


חדר רומנטי בצבעוניות עזה לנערה צעירה עוצב בעזרת שני סוגי טפטים  שהשלימו זה את זה: טפט תכלת בדוגמת פייזלי בוורוד פוקסיה בקנה מידה בינוני, וטפט ורוד פוקסיה עם נקודות בקנה מידה קטן. החדר רוהט עם סקרטר וגוף תאורה בתכלת, המתחברים אל הטפט עם חזרתיות בכיסא הוורוד. שאר הטקסטיל בחדר בצבעוניות עדינה ומרגיעה יותר של לבן עם נגיעות ורודות בכלי המיטה, לבן נקי בווילונות ולבן תחרה עדינה ורומנטית בחלונות הארון. אלה ביחד מתחברים גם לרצפת העץ הלבנה.

 

טפט ורודטקסטיל וטפט: אורית טראוב. גוף תאורה: טליה עיצוב תאורה. סקרטר: ליאופרד. עיצוב: עדי אדליס. צילום: טל ניסים

 

 

בחדר נערה: אביזרים דומיננטיים


בחדר של נערה בת 13 נצבעו הקורות בתקרה בצבע לבן, הותקנה רצפת פרקט עץ אלון והריהוט כולו לבן, בחלקו עם פיתוחים. את הקו הרומנטי השלים טפט עם דוגמאות פרחים בגוונים של תכלת וורוד. מאחר שרובו של החדר בהיר, ניתנו ההדגשים בשטיח דומיננטי ורוד, בקופסאות אחסון ובאביזרים נוספים בגוונים שקיבלו הד על גבי המיטה ובכוננית המדפים ויצרו תוצאה הרמונית ונעימה.

 

שטיח ורוד בחדר שינה עיצוב: עדית לוי, סטודיו סמפל. צילום: אורי סיון

 

 


 

מרכזית
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המלצות נוספות
בודק...