גזרה מעוצבת: כל מה שצריך לדעת על חדרי כושר ביתיים

כיום הספורט הפך לשגרת חיים ובהרבה בתים קיים חדר כושר ביתי. אך איך נכון לעצב את חדר הכושר, איפה למקם אותו ואיך לשלב את המתקנים בצורה נכונה לקבלת מראה מעוצב ונוח? באנו לעשות לכם סדר

המודעות לפעילות גופנית כדרך חיים יומיומית וכצורך הכרחי גוברת בשנים האחרונות, וזאת לא בכדי, רוב הפעילויות היומיומיות של מרבית האנשים נעשות בישיבה, בעבודה, בפגישות, מול המחשב, בבית מול הטלוויזיה ובנסיעה במכונית. במקביל לכך ובזכות זאת, תופעת חדרי כושר בבתים פרטיים הפכה להיות פופולרית.

 

חדר כושר בעיצוב ביתי  טכנוג'ים 

בבתים רבים חדר הכושר הופך להיות חלק בלתי נפרד מהפרוגרמה, לצד הסלון, פינת האוכל, המטבח, חדרי השינה והשירותים. את חדר הכושר אפשר לכלול כחדר נוסף במכלול החדרים הפרטיים, אולם בשל העיצוב המושקע בו ובעיקר בזכות עיצובם המיוחד של מכשירי הכושר הביתיים, חדר הכושר הביתי  מתחבר יותר למתחם החברתי, ותכנונו מיועד לשימושו של יותר מאדם אחד. את מקומם של מסילת הריצה והאופניים המיתולוגיים, שנרכשו בשיא ההתלהבות והפכו עד מהרה למתלה, מחליפים היום מכשירים שונים שמעבר לעיצובם העכשווי, הם שופרו טכנולוגית לרמה ההופכת את השימוש בהם לתענוג מתמשך.
גבר באימון כושר
צילום: זוהר רון 
בשל חשיבותו של חדר הכושר כחלק אינטגרלי מהבית פנינו לחברת אגנטק, היבואנית הבלעדית של מכשירי הכושר טכנוג'ים איטליה, לקבלת ייעוץ מקצועי. בריאיון עם אריאל בן שמואל, מנהל קשרי לקוחות ואדריכלים, התברר לנו שלא די בבחירת המכשירים כשהם מותאמים לצרכים ולרצונות הלקוח, אלא גם עיצוב החדר, בחירת מיקומו בבית, תאורה טבעית ומלאכותית ואוורור הם גורמים חשובים ליצירת מוטיבציה מוגברת הגורמת לפעילות מתמשכת ומניבה תוצאות.
ראשית, כשמדובר בבניית בית חדש או בשיפוץ מסיבי מומלץ מאוד לקבוע את עיצובו של החדר בשלב התוכניות, זמן טוב לקבוע את הגודל שיותאם לאופי הפעילות המיועדת בו ומיקומו בבית. מבחינת גודל, מומלץ שלא יהיה קטן מ-20 מ"ר, שטח קטן יותר יכיל לא יותר משני מכשירים צמודים לקיר וכמות מוגבלת של אביזרים, כמו משקלות, כדור פילטיס, גומיות וכדומה. חדר גדול יותר מאפשר להציב את המכשירים בצורה שתאפשר את פעילותם בו זמנית של כמה אנשים מבני המשפחה או חברים, וכן משאיר מספיק מקום למתיחות ולתרגילי מזרן ואלמנטים חברתיים נוספים שיהפכו את חדר הכושר לסביבת אימון מלאה בהשראה.
אימון כושר בחדר שינה
  טכנוג'ים 
את סוגי המכשירים המתאימים לחדר כושר ביתי אפשר לחלק לשלוש, מכשירי כוח, אירובי ומכשור לשיפור היכולות היומיומיות. בתחום המכשירים האירוביים אפשר למצוא מגוון מסילות ריצה, אופניים, מכשיר מדרגות הנעות בסיבוב ומדמות טיפוס על מדרגות, אופני משענת, המיועדים לדיווש תוך הישענות לאחור, בישיבה נוחה המפחיתה את הלחץ על אזור הגב התחתון, והאליפטיקל, המדמה הליכה או ריצה ומאפשר פעילות אירובית ללא זעזועים וללא אימפקט ממשטח הריצה. בתחום מכשירי הכוח קיים המולטי טריינר, מכשיר הבנוי על מגוון הפעילויות הקיימות במכוני כושר, מכשיר אחד עם מגוון פעילויות המותאמות לתרגול קונבנציונלי, כך שיחידה אחת התופסת שטח קטן יחסית עשויה להתאים כמכשיר יחידי בחדר שאינו גדול מספיק. מכשיר ייחודי ואלגנטי הוא הקינזיס. חדר כושר שלם המרוכז במכשיר אחד שמבוסס על פעילות של מתח וכבלים. עשרות תרגילים המזכירים במידה מסוימת פילטיס, נועדו לחיזוק, יציבה ועיצוב הגוף. הקינזיס שבסיסו צמוד לקיר, יכול להתאים לחדר שממדיו לא גדולים במיוחד ואף יש אפשרות לשלבו בחדר אחר בבית, כמו חדר משפחה או סלון.
חדר כושר מעוצב
  טכנוג'ים 
אריאל, במהלך הריאיון אתו, חזר והדגיש את חשיבות בחירת מיקום חדר הכושר, והדגיש כי מומלץ ביותר שהחדר יהיה פתוח לנוף חיצוני, לתת לנמצאים בו תחושת מרחב. אם החדר ממוקם במרתף, כדאי מאוד שיופנה לעבר חצר אנגלית או חלונות גדולים אשר דרכם יחדור אור יום ואוויר. לשעות החשיכה חשוב לדאוג לתאורה רכה ולא ממוקדת ישירות על המכשירים. מבחינת ריצוף החדר, ניתן לבחור בין רצפת פרקט עץ טבעי או למינציה, רצפת גומי קשיחה או PVC, ריצוף אבן, שיש או קרמיקה, מומלץ פחות. מראה גדולה על אחד הקירות יעילה מאוד, היא משרה אווירה של מרחב וגודל ומאפשרת למתאמנים בחדר להשגיח על דיוק הפעילות שלהם. מערכת שמע להשמעת מוזיקת רקע ומסך טלוויזיה גדול, הנם אופציה, מאחר שהיום רוב המכשירים של טכנוג׳ים מוצעים עם מסך מובנה באיכות גבוהה, מבוסס אנדרואיד מלא, הכולל גלישה מלאה באינטרנט, צפייה בסרטים, האזנה למוזיקה וקבלת מסלולי אימון וירטואליים. אחרי שנבחר המיקום הנכון בבית, מקום שכיף להיות בו, לבד או עם משפחה וחברים, אחרי שהחלל שנבחר עוצב והותאם לייעודו, נבחרה הפעילות המועדפת שלה הותאמו המכשירים הנכונים, נשאר לבחור את המכשירים על פי עיצובם, ממכשירי הקינזיס המגיעים בחיפוי עור, בגוון שחור עם סולמות עץ או כמראה, דרך סדרת מכשירי "פרסונל' היוקרתיים, שעוצבו על ידי מעצב העל אנטוניו צ'יטריו ועד סדרת המכשירים הקומפקטיים שעיצובם יכול להשתלב בכל סגנון עיצוב. אפשר לבחור מכשירים בסגנון ובצבעים המתאימים לעיצוב הבית או להדגיש הפכים על ידי הצבת מכשיר מודרני מבריק צמוד לריהוט מסורתי ושקט.
מכשיר כושר
Cross Personal. טכנוג'ים 
מכשיר כושר
Kinesis Personal. טכנוג'ים 
לסיכום, הדבר החשוב ביותר בתכנון חדר כושר ביתי הוא ליצור חוויית אימון, חוויה רגשית ולא רק אימונים. מיקום נכון בבית, עיצוב הולם, בחירת מכשירים ואביזרים תואמים לציפיות ישתלבו ויביאו לידי הרמוניה מלאה בין גוף, רוח וחברה.

553
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המלצות נוספות
בודק...