הבית שלך מחובר כבר למוקד אבטחה מבצעי?

בשנים האחרונות אנחנו עדים ליותר ויותר מקרי פריצה. ככה תוכלו למגן את ביתכם בצורה הטובה ביותר

תופעת הפריצות לבתים אינה דועכת בשנים האחרונות. על פי נתוני משטרת ישראל, באזור המרכז אירעו כ-850 פריצות בשנת 2020. בירושלים 670 ובחיפה 290. המגמה נכונה גם לערים גדולות אחרות בישראל. בראייה ארצית, מדובר על עשרות אלפי אירועים בשנה בכל עיר, כאשר אלו רק האירועים המדווחים למשטרה. לצידם, ישנם אירועים שלא מדווחים.

נתוני 2020 אינם שונים מהותית משנת 2019. על פי המשטרה, באותה שנה, בכל שעה ביום, נפרצת דירה או שתיים בממוצע. על פי הנתונים, בשנת 2019 דווחו למשטרה 12,298 מקרים של התפרצויות לדירה. לפי הערכות אחרות, מדובר על מספר גדול בהרבה של מקרים שאינם מדווחים למשטרה.

מוקד אבטחה

מוקד

מוקד אבטחה

מגמת הפריצות לבתים נתמכת בחלקה גם בהתקדמות הטכנולוגיה. הפושעים מסגלים לעצמם שיטות חדשות מבוססות טכנולוגיה. לדוגמא, כאשר טסים לחו״ל ומציינים זאת בפייסבוק או אינסטגרם, הפורצים יודעים שהבית ריק. באמצעות מעקב פשוט ברשתות חברתיות אחרי בעלי נכסים באזורים ״יקרים״ או כאלו שיש לגביהם מודיעין מוקדם על תכולה יקרה, יכולים הפושעים לקבל תמונה אילו בתים פנויים לפריצה.

חשוב לציין כי פריצה לבתים אינה איום רק על רכוש. בחודש פברואר האחרון המשטרה עצרה שלושה צעירים בחשד שפרצו לבית באחד מיישובי הנגב, גנבו רכוש בשווי אלפי שקלים ואנסו ילדה בת עשר. וזוהי דוגמא אחת מיני רבות. בדירות ובתים רבים נהוג להשאיר ילדים או נערים לבדם במשך שעות. במקרים אלו, מעטפת ההגנה על הנכס היא קו ההגנה האחרון בפני פושעים.

נייד
שליטה על ידי נייד

כיצד תגנו על הדירה?

ובכן, לאור עשרות אלפי המקרים של פריצות לדירות בארץ בשנה, עולה השאלה כיצד מאבטחים את הדירה על מנת לצמצם היתכנות של פריצה. אם יש לדירה ביטוח תכולה, חברת הביטוח תדרוש מערכות מיגון בסיסיות כמו מנעול פלדלת. בחלק מהמקרים, תידרש גם אזעקה. מערכות מיגון נוספות יכולות לכלול מצלמות אבטחה, כולל יכולת הקלטה. כך שאם מתרחש אירוע, ניתן להעביר למשטרה את ההקלטה למעצר מהיר של הפורצים.

דרך נוספת לאבטח את הדירה היא באמצעות חברת אבטחה מקצועית. לעומת שיטת ״עשה זאת בעצמך״ כטלאים על גבי טלאים ללא ניהול מרכזי, חברת אבטחה יודעת לנהל את כל מערך האבטחה על הדירה עבור הדייר. תשתית של חברת שמירה כוללת מספר אלמנטים, כולל מוקד רואה וסיירים מקצועיים בשטח.

 

כיצד פועלות מצלמות האבטחה המחוברות למוקד המבצעי?

המצלמות מחוברות לאזעקה שמפעילה התראה. כאשר מופעלת התראה, היא נשלחת אוטומטית למוקד. במוקד האבטחה, קופץ מסך למוקדן שרואה מה קורה בבית הלקוח. אם מותקנות מספר מצלמות, המוקדן יכול לבחון את כולן ולקבל תמונת מצב שלמה על האירוע.

מצלמת אבטחה
מצלמת אבטחה

מהן  מצלמות ׳חכמות׳ בשוק המיגון?

בשונה ממצלמות ״טיפשות״, מצלמה חכמה כוללת יכולות אנליטיקה מובנות. מצלמה כזו יודעת לתת התראה למוקד ללא צורך באזעקה, על פי חוקים שהוגדרו מראש. כמו גם, מצלמה כזו מבצעות סינון כדי לראות מיהו האובייקט שהפעיל את ההתראה להפחתת קריאות שווא.  את המצלמות ניתן להתקין בצורה גלויה או נסתרת.

מה תפקידו של המוקד הרואה?

מוקד רואה עושה את הקישור בין הפעלת ההתראה לתגובה. התגובה יכולה להיות טלפון בדיקה מול הלקוח ו/או שליחת סייר. המוקד הוא הראשון לקבל את ההתראה והוא גם זה שיסווג ראשון את האירוע. כתלות במצלמות המותקנות, מוקד זה יכול גם, לעיתים, לראות חלקים מהרחוב המקיפים את הבית. המוקד הרואה הוא גם זה שמעדכן את בעל הבית שיש אירוע אבטחה. דיווח כזה יכול לכלול הודעה או שיחה לטלפון הנייד.

לצד המוקד הרואה, ישנו המוקד המבצעי. אם בעל הבית מחובר גם למנוי הכולל סיירים, האירוע עובר מהמוקד הרואה למוקד המבצעי שמנהל את הסיירים. לאחר שהמוקד הרואה מוודא כי אין מדובר בהתרעת שווא, הוא מעביר את המידע למוקד המבצעי ששולח סיירים רכובים במטרה לסכל את האירוע.

הסיירים, ככוח תגובה חמוש מידי, עוזר לסכל אירועים. לדוגמא, בחודש יוני האחרון, הצליח סייר צוות 3 לסכל גניבה של כספת מסניף יינות ביתן בנתניה. על פי פרסום בתקשורת, במהלך האירוע, הבחינו באדם חשוד, רעול פנים, שמנסה לנתק את המצלמות. דיווח הועבר למשטרת ישראל, אשר הגיעה תוך זמן קצר ולכדה את הפורצים. בתחקיר לאחר המקרה, הסתבר כי הפורצים ניסרו את התריס החשמלי במחסן, שברו דלתות וניסו לפרוץ לכספת.

היכולת של חברת אבטחה מקצועית לשלב בין טכנולוגיה הכוללת מצלמות טיפשות או חכמות, מוקדים מאוישים וסיירים רכובים בשטח, מאפשרת סגירת מעגל מהירה בעת אירוע. כאשר מדובר באירוע פשיעה, הזמן קריטי. פושעים יודעים שזמנם מוגבל ולכן יפעלו מהר ככל הניתן מרגע הפריצה לנכס, דרך יישום הפשע ועד ליציאה ובריחה מהמקום.

במציאות כזו, ספק אם פתרונות ״עשה זאת בעצמך״ יכולים להוות תחליף ראוי למוקדים של חברת אבטחה מקצועית. מצלמות רשת אמנם יכולות להתריע לטלפון הנייד של בעל הבית על אירוע, אך ללא כוח תגובה מקצועי מבוסס סיירים, אין בהתראה זו כדי להגן על דיירי הבית. אלא בדיעבד. לעומת זאת, חיבור למוקד רואה ומוקד מבצעי יכולים לספק נדבך ביטחון חשוב לבני הבית, בכל שעות היום.

לאתר של צוות 3 >>
לפייסבוק >>
לאינסטגרם >>

מצלמת אבטחה
מצלמת אבטחה
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המלצות נוספות
בודק...