חלון הזדמנויות: כך תבחרו את ספק האלומיניום הטוב ביותר לבית שלכם

בונים? משפצים? אם כן, חשוב שתדעו שבחירת החלונות והדלתות בביתכם משפיעה רבות על העיצוב הכללי של הבית. בדיוק בגלל זה שווה לבחור את ספק האלומיניום הטוב ביותר

בחירת ספק אלומיניום לבניית ביתך היא אתגר מורכב וחשוב, שמחיר הטעות בו גבוה במיוחד. בבניית בית פרטי, ההוצאה על אלומיניום הינה ההוצאה השניה בגודלה, רק עלות בניית השלד גדולה ממנה. סגירת הפתחים בבית באמצעות חלונות ודלתות הינה תהליך מורכב, המחייב התייחסות מדוקדקת לאספקטים שונים: עיצוב, אטימה ועמידות של מוצר הנמצא בשימוש יומיומי, לאורך שנים. יתרה מכך, סגירת הפתחים בבית כוללת חומרים שונים, אלומיניום, זכוכית ורשתות, ואלמנטים שונים: חלונות, דלתות, ויטרינות, תריסים, מנועים חשמליים ועוד. רק בחירה נכונה של ספק אלומיניום תבטיח עיצוב מרהיב של הבית, מוצר שניתן ליהנות ממנו שנים ארוכות וניהול אפקטיבי ונכון של תקציב הבניה כולו.

 

סלון מעוצב בבית פרטי
תכנון ועיצוב: לימור חקמט שחורי. צילום: גלעד רדט
 

חלונות ודלתות מאלומיניום הם הפתרון האולטימטיבי לסגירת פתחים, ומחליפים פתרונות עץ וברזל הדורשים תחזוקה יקרה ומתמדת ומתאימים פחות לאקלים ולתרבות הדיור הישראליים. לא פלא שכמעט כל פרוייקטי הבניה בישראל, בניה פרטית, רוויה ושיפוצים, משתמשים באלומיניום כחומר הגלם הבלעדי ליצור חלונות ודלתות כבר שנים רבות.  האלומיניום אינו דורש תחזוקה, מאפשר סוגים שונים של סגירת פתח (הזזה, פתיחה אופקית/אנכית), עיצובים מרהיבים וצביעה שאינה מאבדת מאיכותה לאורך שנים. בעבר, היו מגבלות עיצוביות שנבעו מכך שאלומיניום רך יותר מברזל. כך, למשל, מי שביקש פרופיל דק במיוחד (המוכר כפרופיל בלגי) נאלץ לבחור בפתרון ברזל, הדורש תחזוקה מסיבית למניעת חלודה ומציב מגבלות איטום וסוגי פתיחה. פרופילי האלומיניום הבלגי של כוכב מייתרים את הפשרה הכואבת הזו ומציעים את כל יתרונות האלומיניום בעיצוב קרוב ביותר לפרופילי הברזל הבלגי.

 

רק שני אלמנטים משפיעים על הנראות הכללית של הבית: האלומיניום והריצוף. בכל חלק של הבית, פתרונות האלומיניום והריצוף שנבחרו יהפכו את החלל בו הם מותקנים למעוצב במיוחד. משום כך, בחירת פרופילי האלומיניום בהם נשתמש היא משימה חשובה הדורשת תשומת לב, מעורבות אדריכל/מעצב וחשוב להתאים אותו לנראות הכללית המבוקשת של הבית.

 

דלת כניסה שקופה
תכנון ועיצוב: אושרת אחרק. צילום: דודו אזולאי
 

בשוק האלומיניום קיימים מספר סוגי פרופילים:

 

פרופיל אלומיניום סטנדרטי – קיימות סדרות שונות של פרופילי אלומיניום ברוחב ובעיצוב משתנים, שניתן למצוא בפרוייקטי בניה רבים – בניה רוויה ופרטית. פרופילים אלה, המוצעים ע"י יצרני פרופילים שונים, משמשים כפתרון פשוט וזול יחסית לסגירת פתחים בבתים שאינם דורשים עיצוב מיוחד ו/או נבנים בתקציב מוגבל. למעט המגבלות העיצוביות, פרופיל זה מציע את כל יתרונות האלומיניום.

פרופיל בלגי – לפרופיל הבלגי יש ביקוש בעיקר בבתים בסגנון כפרי, פעם זה היה הברזל שהיה החומר השולט בעיצוב הכפרי , היום זה האלומיניום. הפרופיל הבלגי מגיע ברמת איטום גבוהה, בידוד תרמי ואקוסטי, צביעה מתקדמת וגימור מושלם, רמת העמידות והאיכות שלו גבוהה ומדויקת, כמו שרק אלומיניום יכול להציע.

פרופיל מינימלי – מעניק לבית תחושה של ניקיון ומראה מודרני ועכשווי, לצד כל היתרונות המפורטים לעיל.

פרופיל בלגי עבה – מעניק לבית מראה מחוספס מעט, עם יתרונות של עמידות ובידוד מושלם.

תריסים – שלבי התריס מיוצרים מפרופיל אלומיניום משוך. מלבד גלילת התריס, מעלה או מטה, עד לסגירה מלאה, קיים גם מצב פתיחה חלקי: באמצעות הפרדה בין השלבים, מתאפשרת חדירה אופטימלית של אור ואוויר. גם כאן תריסי האלומיניום יעבדו עם חלל מודרני ועכשווי . תריסים יכולים להיות ידניים או ממונעים, עם או בלי פיקוד ובקרה חכמים.

תריסים במראה עץ – תריסים במראה של פעם, עשויים אלומיניום, המדמה תריסי עץ ונפתח כלפי חוץ. התריס ניתן למילוי באופנים שונים, כתריס רפפה קבועה, פח מנוקב, תריס מסתובב ומשולב זכוכית.

 

בחירת הפרופילים הנכונים והאלמנטים המשלימים הם רק השלב הראשון במשימת בחירת ספק האלומיניום לביתך. השלב השני, והלא פחות חשוב, הוא בחירת יצרן החלונות והדלתות. גם אם בחרתם פרופיל איכותי ומעוצב לפי רצונכם, חשוב שיצרן האלומיניום ישתמש בפרופילים אלה ביעילות וייצר דלתות וחלונות איכותיים, בנויים נכון ובהקפדה מוחלטת על כל פרט. בשוק הישראלי ישנם מספר יצרני פרופילים גדולים ומוכרים אך הם אינם מייצרים את החלון או הדלת. את היצור הסופי מבצעים מאות יצרנים קטנים ובינוניים, עם איכות עבודה משתנה, הפועלים בשוק תחרותי ביותר ללא כל סטנדרטים אובייקטיביים לבקרת איכות המוצר. האיכות הסופית של המוצר שיותקן בביתכם תלויים ביצרנים אלה לא פחות מאשר בספק הפרופילים שבחרתם.

 

מה חשוב בבחירת יצרן האלומיניום?

 

בכדי להגיע לתוצאות מיטביות, יצרן האלומיניום צריך לתרגם את התכניות האדריכליות לתכניות עבודה ויצור האלומיניום. בשוק הישראלי, קיימים עדיין יצרנים רבים המשרבטים בעפרון את "תכנית האלומיניום" שלהם, מתמחרים ומייצרים "בערך" את מה שהתכוון לו האדריכל. יצרנים מקצועיים לא מתפשרים ומכינים תכנית אלומיניום ממוחשבת, מציגים אותה ללקוח ולאדריכל לשם אישור סופי ומצמצמים את אי הודאות בהתאמת הפתרון העיצובי והפונקציונלי לצרכי הלקוח. בחשבון סופי, הפתרון המקצועי תמיד מתברר ככדאי יותר – כלכלית ואיכותית.

 

וילונות לבנים
תכנון: צפדיה אדריכלים. צילום: דודו אזולאי 

 

שלב היצור הוא השלב בו הפרופילים הופכים לחלונות ודלתות. כאן איכות הניסור, הניקוב, הזיגוג והעיבוד הסופי נקבעים. מורכבות התהליך וריבוי הפרטים מחייבים מנגנון בקרת איכות מקצועי ומוקפד – רק כך ניתן לוודא התאמה מוחלטת לפתחים הנבנים בבית ע"י קבלני השלד. חשוב לודא שהיצרן משתמש בפרופילים איכותיים, ובאביזרים היעודיים שעוצבו לכל סדרת פרופילים ואינו "חוסך" בעלות חומרי הגלם על חשבונכם.

 

ההתקנה היא השלב האחרון, בו הבית הנבנה נסגר ונאטם. אי אפשר להמעיט בחשיבות שלב זה, שבו משולב פתרון האלומיניום בבית באופן בו ישמש אתכם לשנים רבות. איכות ודיוק ההתקנה באים לידי ביטוי באטימה ממלאה, בסגירה ופתיחה קלות ומאוזנות ובאופן שאינו שוחק את המנגנונים השונים. הקפדה על גימור בהתקנה עושה את ההבדל בין בית "באיכות גבוהה" לבית "רגיל".

 

דלת כניסה לבית
צילום: דודו אזולאי

 

יצרן האלומיניום הוא גם הגורם שיעניק לכם שירות לאחר קניה, ואלומיניום דורש שירות כזה – גם כשהוא מיוצר ומותקן במיטבו. השימוש היומיומי, תנודות קרקע מזעריות לאחר בניה, האלמנטים השונים והמורכבים הכלולים בפתרון האלומיניום שבחרתם דורשים שירות ואחריות לאחר הבניה. משום כך חשוב שיצרן האלומיניום שלכם יהא גוף אמין, יציב ועם מחלקת ונוהלי שירות לקוחות ברורים. חשוב להקפיד שסניף השירות של היצרן יהיה בקרבה גיאוגרפית סבירה ולא מרוחק.

מסדרון עם דלתות שקופות
תכנון ועיצוב: גרסטנר אדריכלים. צילום: דודו אזולאי

 

חברת כוכב מציעה פתרון יחודי בשוק האלומיניום בישראל. כוכב מפתחת ומייצרת את הפרופילים בהם היא משתמשת ומאפשרת לכל לקוח לבחור את הפרופיל לבית המיוחד שלו. כוכב היא גם יצרנית האלומיניום הגדולה בישראל לבניה פרטית, מייצרת ומתקינה את החלונות והדלתות בבית הלקוח, בסטנדרטי האיכות הגבוהים ביותר. כוכב מקפידה על תהליכים מובנים ושקופים של תכנון הפתחים, יצור ללא פשרות, התקנה איכותית ותקופת אחריות ושירות בבית הלקוח למשך שנתיים מיום סיום ההתקנה. כוכב מציעה ללקוחותיה תהליך שלם של יצור אלומיניום – מהפרופיל ועד החלון בבית, תוך שליטה מלאה על כל התהליך מקצה לקצה.

 

 

553
1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מרוצה מכוכב אלומיניום
קניתי ונהנתי!

המלצות נוספות
בודק...