איפה אתם בחג? תפסו כסא ובואו לשבת סביב שולחן החג

בשלב הזה אתם כבר בטח יודעים איפה אתם חוגגים את ערב ראש השנה. ארוחות החג החגיגיות מרכזות סביב שולחן אחד חברים ובני משפחה, והשמחה רבה. אז סביב איזה שולחן אתם תשבו בחג הקרוב?

 

שולחן עץ פראיעיצוב: שרה ונירית פרנקל. צילום: עודד סמדר

 

השאלה "סביב איזה שולחן תתכנסו?" הופכת בתקופה זו של השנה לפופולרית יותר מאי פעם. ואם החג אצלכם ועדיין לא התארגנתם על שולחן האוכל שלכם, הנה כמה שולחנות שאולי יגרמו לכם לרצות להכניס אותם אליכם הביתה. לכבוד החג ובכלל כדאי שיהיו שם תמיד. אני בטוחה שתמצאו להם שימוש מתמשך.

 

שולחן אביריםעיצוב: ניצן הורוביץ. צילום: עודד סמדר 

 

לא כל יום חג


בכל זאת, לא בכל יום אנחנו מארחים כל כך הרבה אנשים. לכן הדבר החשוב ביותר, כשאתם בוחרים שולחן אוכל הוא קודם כול התאמה למידות היומיומיות שלכם. הן מבחינת המקום שהוא תופס בחלל והן מבחינת כמות הכיסאות שניתן להושיב סביבו. השולחן צריך לשמש אתכם נאמנה במשך כל השנה עבור אירוח חגיגי, אירוח מצומצם ובעיקר עבור הארוחות היומיומיות, המשפחתיות שלכם.

 

שולחן עץ עגולריהוט: מעצב הרהיטים יפרח בן צבי, בשיתוף מעצבת פנים אתי חצרוני. צילום: נדב פקט

 

 

נפתח, נסגר, מתקפל, מתארך


טריקים ופתרונות של שולחנות מתקפלים, נסתרים, נפתחים, מתארכים ומתקצרים מאפשרים לכם לבחור שולחן שביום יום נראה "תמים" לחלוטין, ובשעת הצורך יודע להפוך להיות כל מה שאתם רק צריכים. הנה, למשל, שולחן האוכל העגול הזה, אשר קיים במידות קוטר של 130 או 150 ס"מ, ומסתיר בתוכו שתי הרחבות של 49-40 ס"מ כל אחת.

 

שולחן עגול עם רגלי ברזלשולחן עגול עם רגלי ברזל שחורות "סטופ" של רשת ZAGA

 

והשולחן הריבועי הזה, שמידתו 130X130 ס"מ, כבר יודע לצרף אליו ארבע הרחבות של 49 ס"מ כל אחת, כך שניתן לארח סביבו בקלות עד 16 סועדים.

 

שולחן ריבועי מעץשולחן ריבועי מעץ "אוסטין" של רשת ZAGA

 

עגול, אליפטי, ריבועי או מלבני


חלק מפינות האוכל נמצאות ממש בתוך המטבח, חלקן מפרידות בין המטבח לסלון ולחלק קטן יותר מוקצה אזור נפרד, במיוחד עבורן. הבחירה בצורת השולחן היא בעיקר שאלה של מקום, גודל ומיקום, אבל בהחלט גם עניין של העדפה וטעם. כמעט כל סידור העמדה יידע להכיל בתוכו צורות שונות של שולחנות בעלי שטח דומה.

 

הזדמנות להוסיף צבע


פינת האוכל יכולה להיות הזדמנות מצוינת להוסיף קצת צבע לבית. אומנם השולחן שומר בדרך כלל על צבעוניות מאופקת (עץ, שחור, לבן, בטון), אבל הכיסאות יכולים בהחלט להפתיע בצבעוניותם.

 

שולחן אוכל וכיסאות מעץעיצוב: איריס אבנרי דביר. צילום: עודד סמדר

 

אז שולחן כבר יש. עכשיו נשאר לכם לדאוג לדקורציה חגיגית, ושיהיה חג שמח, טעים ומשפחתי במיוחד. או להפך.

 

 

מרכזית
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המלצות נוספות
בודק...