להציל חלל מודרני מקרירות

בית עם קירות אפורים ולבנים, מטבח שחור או ריהוט מודרני, הנחשבים כולם קרים ולעיתים מנוכרים, יכולים להיות חמים, מזמינים ונועזים. כך מחממים בית בלי להפעיל שום מונה חשמל

 

צמחייה מתאימה לכל סגנוןצמחייה מתאימה לכל סגנון. עיצוב: פנינית שרת אזולאי. צילום: איתי בנית

 

 

כשמתארים בית כבעל סגנון עיצוב מודרני, המחשבות הראשונות שעולות לראש הן תחושת קור, מראה יקר מדי, נקי מדי, קטלוגי ובלתי נגיש ואפילו חסר חיים ומנוכר מכדי להתגורר בו. האמת היא שסגנון מודרני יכול להצטיין בקווים ישרים ונקיים אבל יחד עם זאת לשמור על חמימות ונועם ולא לתת הרגשה שמדובר פה בתקציב יוצא מגדר הרגיל. עדיין בתחומי הצבעים המאפיינים – שחור, לבן ואפור – אפשר ליצור בבית אווירה חמה ומשפחתית שכל אחד ירצה לגור בו.

 

 

סוד הטקסטורה 


טקסטורה היא סוד גלוי בתחום העיצוב, וההשפעה שיש לה על חלל גדולה מאוד. היא יכולה לבוא לידי ביטוי בטקסטיל, בחומר או בגימור שונה שלו ואפילו בשילוב של צמחייה.

שטיח כמחמם אווירהשטיח כמחמם אווירה. עיצוב: פנינית שרת אזולאי. צילום: איתי בנית

 

 

היסטוריה בצבעים ניטרליים


עיצוב המטבח מבוסס על צבעים ניטרליים עם נגיעות של עץ. לחימום האווירה תורמים אלמנטים שמשקפים פיסת היסטוריה כמו המנורות מעל השולחן, הפריטים האישיים על המדפים ואלמנטים ייחודיים כמו המעמד לתפוחים על השולחן של היוצר אברהם ידן.

 

הום סטיילניג בפינת אוכלעיצוב: דיאנה סטארק. צילום: הגר דופלט

 

 

במה לפריטי אמנות


בדירה בהירה שבה רקע בטון ביקשה האדריכלית לתת במה לפריטי האמנות שיצר בעל הדירה. בצורה זו הפוקוס מושם על הצבעוניות החמה של אותם פריטי אמנות ועל כריות ופופים בעלי טקסטיל צבעוני וחמים.

 

עמוד באמצע סלוןאדריכלות: מרינה רכטר-רובינשטיין, Rema אדריכלים. צילום: עמית גושר

 

 

למצוא את האיזון


חימום החלל באמצעות עיצוב נכון נעשה על ידי שימוש מושכל בחומרים, טקסטורות וצבעים, כמו שימוש בקטיפה, עץ, שטיח רך, עיצובים מעוגלים. אלה תורמים לאווירה גם כאשר לצידם מתנוססים גווני שחור ולבן ומתכות. "התשובה נמצאת באיזון הנכון", אומר האדריכל טל אוחיון.

 

מזנון בסלון ענקאדריכלות ועיצוב: טל אוחיון וסטודיו חזק. צילום: עודד סמדר

 

 

נגיעות חמות קטנות


כשהחל שיפוץ הדירה ביקשה הדיירת עיצוב שונה ולא סטנדרטי, ללא מטבח לבן. המעצבת איזנה את העיצוב הקר באלמנטים מחממים ששוברים אותו. המטבח נצבע אפור גרפיט, השיש הנבחר הוא סיילסטון שחור עם נימים עדינים, ועל הקיר אריחי בטון מסוג "קווה קווה" של סטודיו איתי בר און. תכשיטי תאורה מהעולם הווינטג' הכפרי, כיסאות צהובים עם קריצת רטרו, מדפי עץ וצמחייה מוסיפים לחמימות ומייצרים את האווירה המבוקשת.

 

תאורה על קיר כוחעיצוב: נירית ואקס. צילום: נדב פקט

 

 

חום משפחתי


סלון קר מנוכר וחסר אופי עם רצפה אפורה, קירות לבנים ותאורה לבנה שופץ וקיבל מראה חדש על ידי תכנון תאורה נכון שיצר עומקים בחלל, חום ואינטימיות. בדים נעימים, פרקטיים ורחיצים נבחרו לספות, וגם שטיח ווילונות בד אריג בגוונים חמים וכריות צבעוניות משרים יחד חום ונעימות. לאב סיט זוגי המיועד להתפנקות הזוג או הילדים נוסף לסלון, והקירות נצבעו בגוון אבן, שמעדן את הקונטרסט בין הריצוף לקירות ומבליט את המטבח הלבן. ריהוט מעץ תורם לחמימות גם הוא וקיר תלת ממד בשילוב תאורה יוצר אשליה של גודל ומרחב לצד יוקרתיות ואינטימיות.

 

הום סטיילניג בסלוןעיצוב: הכוהנס – אריאל ואייל מעצבי פנים. צילום: מאור מויאל

 

 

נקי וחם


גם בסגנון מודרני ניתן לקבל דרמה מהוקצעת ומדויקת בשימוש בצבע שחור תוך שמירה על נראות נקייה אך חמה. זאת על ידי שילוב גוון זהוב וחם, הבא לידי ביטוי בחומרים טקסטורליים המשלימים את השפה, האווירה והקונספט העיצובי.

 

חדר רחצה דרמטיעיצוב: יסמין רביד. צילום: שי גיל

מרכזית
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המלצות נוספות
בודק...