מאחת יוצאות שלוש: אותה דירה, שלושה סגנונות שונים

מה קורה כשמעצבת פנים נדרשת לעצב שלוש דירות, שכולן זהות ובאותו בניין, אך לכל אחת מהן בעלים אחרים עם רצונות שונים וסגנון מועדף אחר? בואו לגלות איך עושים את זה במציאות

ערן תורג'מן
כשמעצב מקבל לידיו פרויקט, הוא מקבל אותו כעומד בפני עצמו, ולא תלוי בשום דבר. אבל תארו לכם את הסיטואציה הבאה (שקרתה במציאות): מעצבת פנים, שהיא במקרה גם אחראית שינויי דיירים בפרויקט תמ"א בקרית אונו, מקבלת לידיה שלוש דירות זהות לגמרי, כאשר יחד איתן מגיעות גם שלוש משפחות שונות אשר שוכרות את שירותיה לטובת ליווי ועיצוב מלא של דירתם. לכל משפחה אופי שונה, דרישות שונות, סגנון שונה וצרכים אחרים. מה עושים?
קודם כל – נרגעים. לאחר מכן, מתגברים על החשש הראשוני, של איך יצא ומה יצא ואיך להמציא שלושה סגנונות שונים לשלוש דירות זהות. ואז, מהר מאוד מבינים שעיצוב דירה למשפחה הוא תהליך אישי מאוד, ושלכל משפחה יש את האופי והאישיות שלה, כך שאין שום סיכוי שהתוצאה הסופית של העיצוב תצא זהה. ואז מקשיבים לכל משפחה, ומעבדים את ההעדפות שלה לכדי תכנון וסגנון שיתאימו ספציפית לה. כך, למרות האתגר, כל משפחה מקבלת בדיוק את מה שמתאים לה.
קיר כו מזכוכית
הרומנטית

בדירה הזו, עבורה נבחר סגנון רומנטי רך ובהיר, גרה משפחה בעלת חמש נפשות – זוג הורים ושלוש בנות מקסימות. שטח הדירה הוא בסך הכל כ-90 מ"ר, והדרישה הייתה חדר לכל ילדה, ובנוסף חדר הורים, סלון, מטבח ושני חדרי רחצה. קצת צפוף עבור השטח הנתון, ולכן התכנון היה מאתגר, אך בסופו, התקבלה דירה חמימה ונעימה עם פינה אישית לכל אחד מהדיירים.
האקלקטית

בדירה הזו גרה משפחה בעלת ארבע נפשות – זוג צעיר ושני ילדים. לא היו בה הרבה שינויים מבניים (נעשו שינויים קלים בחדר הרחצה, במטבח ובאזור הסלון). במהלך בניית הקונספט העיצובי ובחינת הטעם האישי של הזוג, ניתן היה לראות הבדלים בין שני בני הזוג, שכל אחד מהם משך לכיוון אחר. בעזרת הכוונה נכונה ושילוב בין הדעות, עוצבה דירה אקלקטית עם כתמי צבע מדליקים, שמשרתת את כל הצדדים ואת כל המשפחה.
המודרנית

בדירה הזו גרה משפחה בעלת ארבע נפשות – זוג צעיר, ילדה מתוקה וכלבה נסיכה אחת. כאן היה ברור מלכתחילה שהסגנון המועדף הוא הסגנון המודרני, עם קווים יותר נקיים, שילוב של מראה קצת בטוני, שימוש בגוונים אפורים עם נגיעות של פסטלים ופחות עומס.
נקודה להשוואה: הסלון

סלון רומנטי
בסלון של דירה זו נעשה שימוש בצבעים בהירים, צורות עגולות וחומרים רכים. אוסף של משרביות, המשמשות כמחיצה בין הסלון למעבר לחדרים, נצבעו בצבעי פסטל והן מוסיפות עניין לחלל.
 קיר זכוכית
סלון אקלקטי
בסלון הזה נעשה שימוש באוסף של פריטים מסגנונות שונים: שטיח טלאים כפרי, ספה מודרנית, פוף בסגנון וינטג', מזנון מעץ אלון, אוסף תמונות שונות ממסוגרות ועוד – כל אלה חיים זה לצד זה. קיר בריקים מוסיף עניין ותחושת חמימות בחלל.
 שטיח כחול
סלון מודרני
בסלון זה שולטות חומריות וצורות מודרניות, המתבטאות למשל בשטיח הגרפי ובקיר אריחי הבטון. גוון אחד של צבע שובר את האפור השולט, ונותן תחושה קלילה בחלל.
 סלון ישראלי
נקודה להשוואה: המטבח

מטבח רומנטי
לדירה זו הותאם מטבח בסגנון פרובנסי עם ידיות ענתיק בצבע נחושת. גוף תאורה עם נוכחות מרשימה בסגנון כפרי נתלה מעל פינת האוכל, שהיא מרכז הבית. פינת האוכל עצמה עשויה עץ אלון עם כיסאות בצבע שמנת עדין, להשלמת המראה של המטבח.
מטבח כפרי
מטבח אקלקטי
המטבח שתוכנן כאן הוא הכלאה של מודרני וכפרי, מסגרת דקה סובבת את הדלתות, והגוון בהיר אך חמים. פינת האוכל שנבחרה עשויה עץ אלון מלא מושחר, ומשולבים בה כיסאות מעץ טיק. בנוסף, גוף תאורה כפרי נתלה מעל פינת האוכל לצד גוף תאורה מינימליסטי בתקרת המטבח. שידת ברזל משולבת עץ מציצה מקצה המטבח.
מטבח קטן
מטבח מודרני
פה יש מטבח מודרני לחלוטין, ללא ידיות חיצוניות אלא אינטגרליות. הצבעוניות היא ברורה ונקיה מאוד, ויש כאן שילוב של לבן, שחור ועץ . נקודות הצבע מגיעות מהתמונות שעל הקירות.
מטבח קטן
נקודה להשוואה: חדר ילדים

חדר רומנטי
בחדרי הבנות, גם של האמצעית וגם של הקטנטנה, עוצב קיר נושא אשר חופה בעץ ונצבע בגוון רך, כזה שמותיר את עקבותיו על העץ שתחתיו.
חדר שינה ילד
חדר אקלקטי
כאן סגנון הריהוט מעט כפרי, לצד פרקט וגוונים תכולים. גוף התאורה צמוד תקרה בסגנון נקי, ותחושת רכות נוצרת באמצעות אביזרים משלימים מבד.
חדר שינה ילד
חדר מודרני
בחדר זה יש גוונים בהירים, מסקאלת הלבן-שמנת, לצד ריצוף אפור ושטיח בצבעוניות עדינה ולא מעמיסה. האביזרים המשלימים הם אלה שנותנים את נגיעות הצבע החזקות בחדר.
חדר שינה ילדה

 

553
17 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שידת ברזל משולבת עץ
היכן נרכשה השידה? אפשר לקבל פרטים?

שיגעון של עבודה ( בקטע הכי טוב )
כיף לעשות כזו עבודה .... כל הדירות יפיפיות... הייתי שמחה לראות גם את חדר הרחצה

מהיכן קיר המשרביה?

ביג לייק
כל הכבוד, יופי של עיצוב בכל הדירות.. עבודת עיצוב מקסימה!

העיצוב נחמד אבל....
אין קשר לכותרות :אקלקטי, רומנטי , מודרני ההבדלים הם בצבעים לא כל כך בסגנון יש לכם בכלל מושג מה זה עיצוב רומנטי ואקלקטי?

לכל המרירים והשיפוטיים - שתו מים קרים
סוף-סוף פרוייקט מעניין ושונה. דירות "קבלן" עם טעמים שונים ודגשים משפחתיים אחרים. חאלאס עם הביקורות המכוערות. קיר המשרביות מיוחד בטירוף למרות שאני חושדת שכבר ראיתי אותו כאן...

פרויקט מעניין וממש כייפי
אהבתי

Magnifique
וואו, ממש מרשים. קודוס למעצב/ת על העבודה היפה

Magnifique
וואו, ממש מרשים. קודוס למעצב/ת על העבודה היפה

מניפיק
וואו,ממש מרשים. כל הכבוד למעצבת על העבודה היפה-יישר כוח

קיר עץ
עבודה יפה גם אם לא הבנתי את הכותרות. מודרני??? יפה במיוחד הוא חיפוי העץ לקיר. מאיפה?? תודה

מעניין ?שונה? ממש לא. מאד רגיל ומשעמם

קיר משרביות
שמחנו שקיר המשרביות של דקובריק מוצג בכתבה. כל הכבוד למעצבת המוכשרת

המטבחים של כל הדיירים באותו גודל?
המבטח עם האי נראה יותר גדול... יש מצב לצלם את כולם מאותו לוקיישן, להשוואה? הכל מאוד יפה, אני התחברתי לרומנטי :)

אותה דירה סגנונות שונים
אהבתי חלוקת השטחים לפי צורך כל משפחה. הסגנון קליל ורגוע

שם המעצבת
אשמח לדעת מה שם המעצבת שתכננה את הבתים? תודה

הסגנון הרומנטי מעלף ! וואו

בודק...