מועד לפורענות: ארבע בעיות עיצוביות שצצות בכל בית

עמוד תומך במרכז החלל, חלונות עם מסגרות מתפוררות וצנרת בולטת בחדר הרחצה, אל תרגישו לא נעים- כולם מתמודדים עם הבעיות האלו. כך תטפלו בכל אחת מהן

 

סלון עם ספות מעורעמוד הממוקם בלב החלל – הפרעה או מקור השראה לעיצוב יצירתי? אתם תחליטו. לירן בן איבגי לב אדריכלות. צילום: עידן גור

בין אם אתם מתגוררים בדירת 3 חדרים שראתה ימים טובים יותר, ובין אם בפנטהאוז נוצץ חדש מהניילונים, יש בעיות עיצוביות שאיתן כ-ולם מתמודדים. בכתבה הבאה תגלו מה הן, וכיצד תוכלו להתמודד איתן בגבורה. בהצלחה!

הבעיה: עמוד או קיר תומך במרכז החלל


כמעט כל מי ששיפץ או אפילו בנה בית חדש מהיסוד נתקל בבעיה הזו-  אתם עומדים בפני עיצוב מחדש, יודעים בדיוק איך אתם רוצים שהחדר ייראה, חשבתם כבר על מקום מוגדר לכל רהיט וכל חפץ, אממה? עמוד אחד שתקוע באמצע משנה לכם לגמרי את התוכניות.

הפתרון: אל תתייחסו אליהם כאל אילוץ, אלא כאל אתגר הדורש פתרונות מקוריים

עמוד או קיר תומך הממוקמים במרכז החלל עלולים ליצור בעיה עיצובית ותכנונית, אלא אם תפעילו חשיבה יצירתית. הפכו אותו לאלמנט עיצובי ופונקציונאלי ואל תנסו להסתיר או להחביא אותו, כי כמה שתנסו- לא תצליחו לעשות זאת. התייחסו אליו כאל חלק אינטגרלי מהחלל וחישבו כיצד להבליט ולהוציא ממנו את המיטב. כך תוכלו למקם סביב עמוד הממוקם בלב המטבח, בר או אי עבודה שיאפשרו ניצול מקסימלי של השטח. גם כאשר מדובר בחדרי השינה, מיקומו של עמוד תומך עשוי לשנות לגמרי את סידור החדר "ולהפריע" לתכנון האידיאלי. איך מתמודדים? הופכים אותו לאלמנט דקורטיבי בחדר. עמוד יכול לספק שטח אחסון נוסף, אם תמקמו סביבו מדפים ויחידות אחסון. הוא יכול לספק תוספת עניין אם תצבעו אותו בשטח שונה משאר קירות החדר, או תצפו אותו בחיפוי מקורי שיספק תוספת עניין לעיצוב כולו.


מטבח מבולאגןעמוד הממוקם בלב אי העבודה ומתפקד כחלק אינטגרלי ממנה. עיצוב פנים: ליאת ניר בלזר. צילום: אורית ארנון

 קיר נקודותעומד תומך המתפקד כאלמנט דקורטיבי המאפשר אזור אחסון נוסף. עיצוב פנים: ליאת ניר בלזר. צילום: אורית ארנון

  אזור הכניסהאזור הכניסה זכה לטיפול מיוחד, כאשר לעמוד התומך חוברו שני עמודים נוספים מגבס, היוצרים מבואת כניסה מרשימה. עיצוב פנים: מיטל צימבר. צילום: נדב פקט

הבעיה: מסגרות חלון מתפוררות וישנות


דיירים בדירות שכורות מכירים את הבעיה הזאת מקרוב: הדירה שופצה בחלקה, הקיר נצבע והוחלק, הריצוף הישן הוחלף בפרקט, אך מסגרות החלון נשארו כתזכורת לא משמחת לחייה הקודמים של הדירה. החלפה של מסגרת החלונות גוררת בד"כ הוצאה כספית לא מבוטלת ולכן בעלי דירות רבים מעדיפים להימנע ממנה, ומשאירים את החלון הישן גם כאשר שאר חלקי הבית הוחלפו וחודשו, והתוצאה- מיקס לא מחמיא בין חדש לישן.

הפתרון: להסוות את הישן

במקום להחליף את החלון לחלוטין, ניתן להסוות את המסגרת שלו באמצעות ווילון אשר יסתיר את כל מה שנמצא מאחוריו. שימו לב, לא כל וילון יסתיר לגמרי את מסגרת החלון, וילון ונציאני למשל מותקן בחלק התחתון של מסגרת החלון ואינו מסתיר אותה, לכן חשוב לבחור בסוג הוילון הנכון. כך תוכלו להתקין וילון בד קלאסי על גבי מסילה בולטת בעיצוב מעניין או לחילופין, מסילה נסתרת צמודה לתקרה, שתייצר גם תחושה של גודל.

וילנות בד רכותבמקום להחליף חלון, תוכלו להסתיר את מסגרת החלון עם וילון מהתקרה. עיצוב פנים: מיטל צימבר, צילום: אלעד גונן

חדר שינה מלכותימסילה נסתרת תייצר מראה מוקפד ואלגנטי. blinds us . צילום: blinds us

 

הבעיה: צנרת בולטת בחדר הרחצה


אחת מהבעיות המוכרות העולות בזמן תכנון מחדש של חדר הרחצה, היא צנרת בולטת אשר יוצרת קיר בעל פני שטח לא אחידים. כאשר מעתיקים אסלה למיקום אחר בחדר הרחצה חובה להתייחס למיקום הצינור עצמו, תוכלו כמובן לבטל את הצינור ולהתחבר מחדש למערכת הביוב, לפי המיקום החדש של האסלה, אך במידה ואתם מבקשים להימנע מהוצאות גדולות מדי, עליכם להשאיר את הצינור במיקומו הנוכחי, ולמצוא לו פתרון עיצובי אשר יסווה אותו.

הפתרון: עיבוי הקיר

פתרון יצירתי להתמודדות עם צינור בולט הוא עיבוי של הקיר, כך שייצור מראה המשכי ופני שטח אחידים ונקיים. במקרים רבים עיבוי הקיר יאפשר לכם ליצור מדף או נישה לאחסון נוסף, וכך תפסתם שתי ציפורים במכה אחת.

חדר רחצה עם אריחים מצויריםהעלמת צנרת ביוב באמצעות עיבוי הקיר. עיצוב: רויטל גפני ל ensof-אדריכלים. צילום: סיון מויאל

 

עיבוי קיר עבור מדףעיבוי הקיר תאפשר יצירה של מדף נוסף לאחסון. עיצוב: רויטל גפני ל ensof-אדריכלים. צילום: סיון מויאל

הבעיה: מחסור באור טבעי


חללי מרתף, דירות מחולקות, כאלה הפונות לכיוון צפון, או כאלו אשר אין בהן מספיק חלונות, כל אלה מתמודדים עם מחסור באור טבעי, אשר יוצר מראה חשוך ולא מזמין וגורם לחלל להיראות קטן ממה שהוא בפועל.

הפתרון: שימוש בזכוכית על מנת להכניס אור דרך חללים סמוכים

שימוש בחלונות סקיי לייט ומחיצות זכוכית יאפשרו לכם להכניס אור מחלל בו ממוקמים חלונות אל תוך החללים הסמוכים אשר סובלים ממחסור באור טבעי. כך ניתן להאיר מסדרון חשוך באמצעות שימוש במחיצות זכוכית במקום בקיר אטום. גם חדר רחצה הממוקם בתוך יחידת הורים חשוכה יוכל לשמש כאמצעי להכנסת אור מבחוץ, אם תשתמשו בקיר זכוכית שיכניס אור מחלון חדר הרחצה.

מסדרון ארוך ללא אור טבעימסדרון ארוך ללא אור טבעי הואר באמצעות מחיצת זכוכית שקופה. אדריכלות ועיצוב פנים: רונית טל, צילום: איתי סיקולסקי

 

חלון הממוקם בחדר הרחצהחדר שינה חשוך הואר באמצעות חלון הממוקם חדר הרחצה, ומכניס אור לחדר באמצעות קיר זכוכית. עיצוב פנים: מנצ'י מלר. צילום: צילום: photo alex

מועד לפורענות
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המלצות נוספות
בודק...