סינתטי או טבעי?

אם אתם בתחילת תהליך של שיפוץ או בנייה , מהר מאוד יגיעו השאלות: מה עדיף, סינטטי או טבעי? שיש או גרניט פורצלן? פרקט טבעי או למינציה? ספה 100% כותנה או בד סינתטי?

אבן טבעית
אין סוף לאפשרויות האבן הטבעית, מתוך קולקציה של פרביטל, צילום: יח"צ
במציאות בה אנו חיים  לחוצה ומאתגרת בלשון המעטה, ללא ספק החומרים הסינתטיים עושים לנו חיים קלים, אחרי הכל למי יש כח לרוץ עם סמרטוט וחומרי ניקוי כלל היום.  אז אם אתם אנשי הפרקטיקה ברוב הפעמים חומרים סינתטיים יעשו את העבודה, אבל אם אתם אנשי היופי, אין פה שאלה,  חומרים טבעיים כמו שהטבע ייצר ללא ספק מוצלחים יותר ביופיים.  וכן, יש כזה דבר גם טבעי וגם לא דורש תחזוקה. רוצים לדעת מה? כדאי שתקראו את הכתבה שלפניכם.
אבן טבעית
אין סוף לאפשרויות האבן הטבעית, מתוך קולקציה של פרביטל, צילום: יח"צ
אז עם מה לרצף את הבית? רצפת שיש אבן טבעית או גרניט פורצלן? 

אם אתם מחפשים מראה יוקרתי כנראה ששיש צריכה להיות הבחירה הראשונה שלכם. למה? כי יש לו סטייל. ומעבר לכך הוא חזק, עמיד ולא נשרט.  שיש מתאפיין במוליכות חום נמוכה ולכן הוא מתאים מאוד לאקלים שלנו כאן בארץ. ריצוף שיש שומר על מראה יפה, לאורך שנים רבות אך  כמובן דורש תחזוקה וליטוש אחת לכמה שנים ומחירו יקר…
לעומתו, הגרניט פורצלן הוא סוג של אריחי קרמיקה שמתאפיין בעיקר בעמידות גבוהה במיוחד ומשמש היום לריצוף, חיפויי קירות, ומשטחים למטבח. חומר חזק ועמיד שאינו דורש תחזוקה מיוחדת וקיים במגוון אין סופי של גוונים וצבעים וכמובן מחירו פחות יקר מהשיש. אך חשוב לדעת שאם בחרתם בגרניט פורצלן כאריח בגלל שהוא פרקטי, דעו כי אריח מלוטש סופג כתמים קשים שאי אפשר לנקות.
 ריצוף גרניט פורצלן
ריצוף גרניט פורצלן סנדרה חליוה צילום שי אדם
פרקט טבעי או למינציה? 

הוא הופך כל בית לחמים יותר, מלטף ונעים. והכי חשוב לא רואים עליו לכלוך. ישנם שני סוגי פרקטיים טבעיים. על בסיס לכה ושמן.
פרקט עם שכבת הגנה לכה, כמעט ולא מצריך טיפולים. הפרקט מגיע עם שכבת הגנה דקה במיוחד שמגינה עליו והופכת אותו לפרקטי גם במטבח!!
פרקט על בסיס שמן רגיש הרבה יותר וצריך לתחזק אותו אחת לכמה שנים.
חשוב לציין כי כיום בעזרת טכנולוגיות מתקדמות  פרקט טבעי על בסיס לכה הוא חומר שאינו דורש תחזוקה ובהחלט אפשר להגיד שהוא גם פרקטי וגם עמיד.
פרקט למינציה – חומר סינטטי זהו בעצם הדפס. ומחירו זול משמעותית. ולשאלת מה עדיף? נראה לי שמה שהכיס שלכם מעדיף אחרת אין פה שאלה. ואם כבר בחרתם למינציה בדקו שהחזרה על ההדפס תהיה לפחות כל 10 לוחות פרקט.
פרקט בגוון טבעיפרקט בגוון טבעי המשתלב לצד חיפוי אבן במראה לא מעובד. רשת כרמל פלור דיזיין. צילום:  יח"צ
פרקט למינציה
חדר שינה עם פרקט למינציה – עיצוב עדי זילברברג  צילום: עינת דקל 
ובגזרת משטחים למטבח? 

מטבח הוא אחד האזורים היותר פעילים בבית. אזור בו עם עובדים עם חומרי ניקוי חזקים להסרת שומנים עם תבלינים וירקות שיכולים להשאיר כתמים קשים בעבר היו משתמשים במשטח למטבח בחומרים טבעיים כמו משטחי גרניט היום פחות ופחות….ברב הבתים ניתן לראות את משטחים מעובדים כגון: אבן קיסר, גרניט פורצלן, דקטון ועוד… משטחי עץ ניתן לראות במטבח באזורים ללא כיריים וכיור, אזורי ישיבה.  אז מה עדיף סינתטי או טבעי? במקרה של מטבח עדיף משטח סינתטי.
  משטח למטבח שילוב של שיש ועץ
 משטח למטבח שילוב של שיש ועץ – עיצוב עדי זילברברג  צילום: עינת דקל 
ומה כדאי לספה בסלון? בד סינתטי או טבעי? 

התרגלנו לחשוב שבדים טבעיים 100% כותנה  או בד פשתן זה הכי טוב. אין ספק אלו  בהחלט בדים מאוד טובים. אך גם בבדים בדיוק כמו בשאר החומרים השונים בבית, ספה יפה זה לא מספיק,  אנשים מחפשים היום בדים שקלים לניקוי ושיראו טוב לאורך שנים רבות. בדים טבעיים קשים יותר לניקוי, הם סופגים ומתרחבים.  לכן, בספות בעיקר בבתים עם ילדים שנשפך על הספה קצת מיץ ואת שאריות הבמבה הכי נוח… לנגב על הספה… (כמובן לא הילדים שלכם) . היום בכל החנויות יש ספות מחומרים סינתטיים נעימים למגע וקלים לניקוי. השאיפה היא להגיע ל- 100% סינטטי ושיהיה נעים למגע. חברות הבדים מוסיפים לבד הספה ביטנה כפולה ומרססים את הבד עם טפלון כך שברגע שיש נוזל הוא לא נספג. חשוב לקנות ספה עם בד סינתטי  באיכות טובה!
סינטתי 553
1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדי זילברברג מעצבת מוכשרת, כוכב עולה

בודק...