עכבר הכפר: כך תסגננו בית למראה כפרי

בהשראת שיבולי החג, יצאנו לחפש את הכפריות שבתוך בתים שאינם בכפר. הפשטות והאותנטיות החמימה של הכפר מהווים השראה לעיצוב בתים רבים, שדייריהם רוצים "להרגיש כמו", העיצובים הבאים מדגימים כמה צעדים פשוטים להום סטיילינג מושלם

החקלאים של פעם, אנשי הכפר והמושב לא יאמינו איך השפיעה צורת חייהם על הבתים של היום. החפצים הישנים, המחוספסים, אלה שלוקטו מהשדה או מהרחוב ונותרו כפי שהם, אולי קצת בלויים ודהויים, הבדים שארגו נשותיהם והברזל המושחר שהיה חלק מעבודתם הם היום חלק מהמאפיינים העיקריים של סגנון העיצוב הכפרי. אם רוצים לרהט את הבית באביזרים תואמי סגנון ולשוות לו את מראה הכפר, כדאי להשקיע בבחירת החומרים הנכונה ולתת את הדעת להלבשה של הבית כך שבסופו של דבר ידגים חמימות, פשטות וטבעיות והישענות על עבר שיש בו מן התמימות והחיבוק.

 

ריהוט עץ כפרי


עיצוב כפרי מדגיש יופי טבעי עם טקסטורות פשוטות וצבעים רכים מן החוץ. דירה בת שלושה חדרים עוצבה בסגנון אירופאי קלאסי עם נגיעות של סגנון כפרי וצבע. הספה רכה ומפנקת ועליה כריות ישיבה ונוי, שהן חלק מטקסטיל מודגש בבית, כמו גם הווילונות והשטיח. שולחן עץ בסלון וכיסאות בר לבנים עם מושבי קלועים משלימים את האווירה.

 

שולחן סלון כפרי עיצוב: מירב סואד. צילום: אורית אלפסי

 

בבית שעוצב בסגנון כפרי מעודן עבור הושם דגש על הארה טבעית בעזרת חלונות בלגיים גדולים ונגיעות של ריהוט ותאורת וינטג'. החלק הציבורי רוצף באבן חלילה טבעית בגימור מוברש, והמטבח מכיל שולחן עץ גדול עם כיסאות ישנים שנצבעו בגוון ירקרק, ארונות בגוון שמנת וידיות בסגנון כפרי. סמוך לשולחן ויטרינה עם זכוכית סבתא והתאורה העתיקה תואמת לאווירה.

 

שולחן אוכל כפרי עיצוב: דניאל זריהן בייצ'ר. צילום: הגר דופלט

 

 

חומרים גולמיים


אחד המאפיינים הברורים של הסגנון הכפרי הוא שימוש בחומרים גולמיים וטבעיים, עץ בעיקר, בין אם באדריכלות של הבית ובין אם בהלבשה הפנימית שלו. טקסטורה של עץ, "עיניים" ומראה ממוחזר או לא צבוע בקורות, במשטחים או במסגרות העבות של חזיתות הארונות, מעניקה תחושה שרק פותחים את הדלת ומיד נפרס בפני המתבונן שדה פרחים רחב ידיים. לכל אלה מצטרפים לרוב קירות בהירים, שיהוו רקע מכיל לטקסטורות הדומיננטיות.

 

שולחן אוכל כפרי מעץ עיצוב: איריס דיניץ. צילום: ליאור שניידר

 

בחדר שינה הושם דגש על מראה כפרי וחמים כדי ליצור תחושת אינטימיות. התקרה החשופה עשויה קורות עץ דאגלס מבוקעות, הצבועות בצביעת ווש. כדי להותירה נקייה ויחד עם זאת להדגיש אותה, מוקמה בקירות תאורת אפ-לייט, המאירה למעלה. נגיעות חמות נוספו בעזרת שטיחים, וילונות וריהוט בהיר המשלב חומרים טבעיים כגון עץ וברזל.

 

חדר שינה כפרי עיצוב: לירון סיני. צילום: אביעד נידם

 

יחידת מדפים שמיובאת מצרפת נתלתה במקום ארון עליון במטבח, כדי להעניק לו אופי כפרי אותנטי. הכלים המונחים בה נבחרו בקפידה ממבחר חנויות, כולל שווקים מחו"ל.

 

ארון מעץ עיצוב וצילום: דנה רטובסקי

 

בית של זוג צעיר ברוסיה עוצב כמחווה לבתים הכפריים העתיקים של המאה ה-19. המבנה החיצוני אומנם מודרני, אבל בתוך הדירה קיים משחק בים פריטים מודרניים כמו שולחן איטלקי לבין ענתיקות כמו ספות אירופאיות מסורתיות, ארגז מטען אמריקאי עתיק ושידה בסגנון ארט-נובו.

 

 

 

חפצים מהטבע ומבחוץ


וכמו השדה הפתוח, כך גם בדים פרחוניים, דוגמאות של עלים, או בדים ארוגים וטבעיים בצבעים סולידיים של אדמה או שמיים יחזקו את הקסם הכפרי, בו ניתן מקום להדגשה טקסטורלית.

 

חדר שינה מעץ עיצוב: מעיין ממן. סטיילינג: לימור אורן. צילום: מאיה חבקין 

 

חדר שינה כפרי איקאה. צילום: יח"צ

 

הקו העיצובי בבית משפחה בהרחבה היה הרמוניה המשלבת מוטיבים קלאסיים נקיים עם חומרים טבעיים כדי ליצור אווירה ביתית וחמימה. פרטי נגרות בעץ ובצבע לבן שומרים על ניקיון ואלגנטיות. הטאץ' הסופי של הסטיילינג ניתן על ידי סלסלת כפר גדושה פרחים.

 

ארון מעץ עיצוב: עינב גלילי. צילום: אביב קורט  

 

 

דרמה וחספוס


חפצים גדולים ומחוספסים, המספקים סוג של דרמה, הם חלק מסטיילינג כפרי, למשל בריקים בעלי טקסטורה לא אחידה בצבעי אדמה וחול וברזל שחור או חלוד. בבית בן למעלה מ-75 שנה שודרג קיר המטבח בצבע לוח גיר. מקבץ כיסאות וינטג' שופצו ורופדו מחדש על ידי המעצבת והם מקיפים שולחן משנות ה-60 שחודש בפלטת פורמייקה תכולה. כוננית וינטג' משמשת בצד לאחסון נוסף.

 

קיר מגירעיצוב: טל רביב. צילום: רז רביב

 

 

מרכזית
6 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יחידת מדפים שמיובאת מצרפת - היכן ניתן למצוא

אין על המראה הכפרי, הכול יפהפה
מהנה ומחמם את הלב והעין

פשוט עיצוב מדהיםמ
מדהים.ממש מרגישים בית

ריפוד
מהיכן בד הריפוד של הכורסה בתמונה העליונה?

נכנסתי כדי לכתוב מה שכתבה מס' 1

העצוב האחרון ממש רע, פרופורציות גרועות

המלצות נוספות
בודק...