באור נכון: בוחרים תאורה לחדר השינה

בחירת תאורה נכונה היא מהאלמנטים המרכזיים ביותר בעיצוב הבית. שמירה על רמת בהירות, צבע וסוג תאורה ישפיעו על מצב רוחנו ויתרמו לתחושה ולאווירה. גלו מהם הפרמטרים החשובים כאשר אנו מאירים את חדר השינה.

חדר שינה קיר כחול

תאורה בחדר שינה עם קיר כחול

חדר שינה קיר כחול
צילום: עודד סמדר | עיצוב: הלל אדריכלות

יש האומרים שחדר השינה הוא בין החללים החשובים בבית, אך לעומתם יש את אלו שטוענים שאין סיבה להשקיע רבות בחדר המיועד בעיקר למטרות מנוחה. חדר השינה שלנו הוא למעשה מקום המפלט אליו אנו מגיעים בסופו של כל יום ולכן, כדאי ואף רצוי להתאמץ ולהשקיע בחלל זה דרך בחירת ריהוט, טקסטיל, פריטי נוי ותאורה. כמו כלי מיטה נוחים, בחירת תאורה מתאימה תעזור לנו להשרות רוגע ונינוחות ואף תסייע לנו להיכנס למצב שינה.

התאורה הראשונה שנבחר היא התאורה הכללית, המרכזית. בחרו תאורת תקרה אשר תפיץ את האור העיקרי בחדר ותהווה את השכבה הראשונה לשאר שכבות התאורה. נכון שחדר השינה הוא חלל שאנו בעיקר ישנים בו, אך בנוסף לכך הוא משמש אותנו להחלפת בגדים, ניקיון והתארגנות. לכן, חשוב שנבחר תאורה שתאפשר לנו לבצע את משימות אלו ובאותו הזמן שלא תהיה  חזקה מידי (כמו תאורת סלון). השתדלו להקפיד על מספר שכבות של תאורה אשר תיצורנה עומק והימנעו מבחירת תאורה כללית בלבד אשר תשטח את החדר.

תאורה משנית הינה תאורת שולחן ואווירה. התארגנות, איפור, קריאה ועבודה הם חלק מהמשימות שאנו נוטים לבצע בחדר השינה, ולכן, כדאי לקחת בחשבון מטלות אלו ולהשקיע במנורות לצד מיטה, מנורות קיר ומנורות שולחן. אם אתם מסוג האנשים שאוהבים לקרוא במיטה, בחרו בגוף תאורה שיספק עבורכם אור ישיר כדוגמת מנורת קיר בעלת ציר שתוכלו להזיז ולהתאים עבור זמן הקריאה שלכם. בדירות קטנות פינת העבודה נמצאת לעיתים בחדר השינה. במידה וזה המקרה שלכם בחרו בתאורת שולחן שמפיצה מספיק אור על מנת שתוכלו לעבוד מבלי לאמץ את העיניים יתר על המידה.

תאורה ליד המיטה

תאורה עם זרועה מתכווננת

תאורה ליד המיטה

חדר השינה שלנו, כשמו כן הוא – מקום להירגעות, מנוחה ושינה. יצירת אווירה על ידי תאורה תעזור לנו ואף תשפר את היכולת שלנו לצלול אל מצב השינה בקלות ובנעימות. נורות כמו ספוטים או תאורה מעומעמת יתרמו ויעזרו לנו להירגע ולהרגיש נינוחים בחדר. דבר נוסף ומאוד שימושי בחדרי שינה הוא שימוש בעמעם (דימר), אשר בעזרתו נוכל לווסת ולשלוט ברמת האור בחדר. בעזרת הדימר נוכל להשתמש במקסימום אור וכך לעשות שימוש בתאורה כללית או לחלופין להאיר בדיוק כמה שנוח לנו על מנת להיכנס לאווירת שינה.

תאורה ליד שינה

שני גופי תאורה זהים לצד המיטה

תאורה ליד המיטה

מלבד לגופי התאורה השונים, חשבו על צבע האור ורמת הבהירות שתרצו בחדר השינה. חשוב לשקול את הפרמטרים הללו מפני שתאורה משפיעה עלינו לטובה ולרעה. בחדר השינה בדרך כלל לא נשים נורות שטופות אור כמו במטבח, בסלון או בחדר העבודה. הטווח המומלץ באזור השינה הוא בין 2,000 ל-4,000 לומן. עשו זאת לפי שכבות ואתם בדרך הנכונה: בחרו בתאורה כללית שתשמש אתכם לסידור, ניקיון והתארגנות, משנית לקריאת ספר או עבודה ואווירתית שמתאימה למוד שינה.

תאורה ליד המיטה

תאורה ליד המיטה עם זרועה ארוכה

תאורה ליד המיטה
חדר שינה אירופאי

תאורה כוללת בחדר שינה

חדר שינה אירופאי

תאורה כוללת בחדר שינה

תאורה כוללת בחדר שינה

תאורה כוללת בחדר שינה

תאורה כוללת בחדר שינה

תאורה כוללת בחדר שינה

תאורה כוללת בחדר שינה

תאורה כוללת בחדר שינה

תאורה כוללת בחדר שינה

תאורה כוללת בחדר שינה

תאורה כוללת בחדר שינה

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המלצות נוספות
בודק...