איך לצבוע את הבית באפור ולהישאר בחיים?

רבים רואים באפור צבע כהה ומדכא, אלא שבפועל הוא יכול להפוך לבהיר ונעים אם משלבים אותו עם פריטים וצבעים נכונים. בואו ללמוד כיצד עושים את זה נכון עם חמישים גוונים של אפור

הצבע האפור מתאים כמעט לכל חלל וניתן להשתמש בו במבחר מקומות שונים בחלל, בעזרת שילוב שלו עם אלמנטים נוספים ניתן לקבוע את המראה הכללי. בשילוב עם רהיטי עץ וגוונים חמימים של בז, כתום או חום ניתן לקבל מראה חם וביתי ואילו בשילוב עם גווני שחור, רהיטי מתכת וזכוכית ניתן לקבל מראה מודרני ותעשייתי.

מרצפים את הבית באפור

אחת הנקודות הנפוצות ביותר לשימוש בצבע האפור היא בריצוף הבית, לבחירת אריחי ריצוף בגווני אפור ישנם יתרונות רבים מכיוון שזהו גוון ביניים וניתן ליצור בעזרתו מראה חם וקר ולהתאים לעיצוב משתנה בחדרי הבית בהתאם לחדרים השונים. סיבה נוספת לכך שזהו גוון מומלץ במיוחד לריצוף היא בגלל המאפיינים הבהירים של הצבע הלבן שעוזרים לכך שהרצפה לא תסגור את החלל ומצד שני בגלל המאפיינים הכהים של הצבע השחור שהופכים את הרצפה לקלה לתחזוקה.

סלון מעוצב

(אדריכלות וצילום: טל ניסים)

סגנונות עיצוב באפור

קיימות אפשרויות רבות ליצירת סגנונות עיצוביים שונים בעזרת הצבע האפור וניתן להתאים אותו לכל סיטואציה. הצבע האפור יראה טוב מאוד לצד צבעוניות דומיננטית במיוחד כמו ורוד, כתום, ירוק תפוח, צהוב או כתום. בנוסף הצבע האפור יראה טוב במיוחד לצד רהיטי עץ, אלמנטים ממתכת, זכוכית, גווני שמנת חמימים או לצד צבעים מעולם הטבע כמו כחול או ירוק.

בבחירת צבע אפור חשוב להקפיד גם על בחירת הטקסטורה או הגימור של החומר הנבחר, חומרים מבריקים יעזרו להחזיר אור ולהפוך את החומר לבהיר יותר ואילו חומר בגימור מט יגרום לחומר להיות כהה ודרמטי יותר.

כמה אפשרויות לשילוב אפור בסלון

קיר מרכזי: מומלץ לשלב את הצבע האפור כצבע מדגיש לאחד הקירות בחדר המגורים, ניתן לבחור את קיר הטלוויזיה או את הקיר מאחורי הספה ולצבוע אותו בגוון אפור לבחירתכם או לשלב את הצבע האפור בצביעה דקורטיבית ביחד עם גוון נוסף.

רהיט מרכזי: ספה אפורה היא הדרך הנכונה ביותר לשלב את הצבע האפור בריהוט חלל המגורים, היתרון בספה אפורה הוא שהיא קלה לניקוי ותחזוקה, היא מתאימה לכל גוון קיר שתבחרו וניתן להניח עליה כריות צבעוניות.

אקססוריז: אביזרים אפורים יחמיאו כמעט לכל עיצוב קיים, ניתן להתאים שטיח אפור מעל לכל רצפה קיימת, להניח שמיכה מעוצבת ונוחה על ספה קיימת או לתלות מדפים אפורים בקומפוזיציה מעניינת על קיר קיים.

ספה אפורה

(עיצוב פנים: פסקל בן חמו, צילום: Pierre Jean Verger)
 

שילוב אפור בחדר שינה

קירות אפורים: לקבלת חדר שינה מעוצב ניתן לצבוע את כל קירות החדר בצבע אפור בהיר ולהדגיש את הקיר מאחורי המיטה בעזרת טפט באותו גוון עם דוגמה עדינה או להשתמש בצביעה דקורטיבית.

רהיטים אפורים: ריהוט במספר גוונים של אפור מתאים במיוחד לחדר שינה בהיר, כדי למנוע מראה משעמם וכבד מומלץ לא לרכוש מערכת ריהוט שלמה, אלא לבחור פלטת גוונים אחידה של גוני אפור מונוכרומטיים ולרכוש רהיטים שונים מאותה המשפחה ליצירת מראה אחיד אך מקורי. את הרהיטים האפורים ניתן לשדרג בעזרת ידיות דקורטיביות מקריסטל או חרסינה מצויירת.

חדר שינה מועצב

(צילום: הילית כדורי, תכנון: דורון עכו)

 

שילוב אפור במטבח

ארונות מטבח אפורים: ארונות מטבח אפורים מתאימים במיוחד למטבח בסגנון תעשייתי, ניתן להתאים להם משטח עבודה מנירוסטה וחיפוי קיר מבטון מוחלק ודרמטי. אפשרות נוספת ליצירת מראה מעוצב עם ארונות אפורים הוא חיבור של צבע אפור עם כתמי צבע דומיננטיים כמו ורוד, ירוק וצהוב ליצירת מטבח במראה פופ ארט.

אביזרים אפורים: אביזרים משלימים אפורים המתאימים לכל מטבח הם כיסאות בר צבועים, גופי תאורה עם חיפוי חיצוני בצבע אפור או מכשירי חשמל אפורים.

שילוב אפור בחדר האמבטיה

אריחים אפורים: שילוב של אריחי אמבטיה אפורים יחד עם אריחים לבנים יעזרו ליצור מראה נקי ומודרני, ניתן לשלב אותם יחד עם ריצוף אפור. ליצירת חמימות ונקודות צבע מומלץ לשלב גוון צבעוני לאביזרים כמו צהוב או ירוק.

אריחים דקורטיביים: ניתן להוסיף אלמנטים דקורטיביים בצבע אפור בעזרת זכוכית מצוירת בדוגמה המשלבת גווני אפור לאזור המקלחון או וילון מקלחת אפור. אפשרות נוספת היא קנייה של כלים סניטרים אפורים שיהיו שינוי מרענן.

חדר שירותים מעוצב

(עיצוב פנים: חגית רוזנברג, צילום: עמית פלד)

טיפ לסיום

לפעמים עולה ביקורת רבה על הצבע האפור בכך הוא צבע קר, תעשייתי וחסר חיים, אך הדבר אינו נכון בהכרח. ניתן ליצור בעזרת צבע האפור מראה תעשייתי וקר במידה ותרצו בכך אבל ניתן ליצור בעזרתו גם טווח רחב של מראות שונים שעונים על כל דרישה, בעצם לא קיימת שום מגבלה להתאמת צבע אפור בעיצוב פנים.

4-234
4-403
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המלצות נוספות
בודק...