משתוללים על הקירות: תראו מה שצבע יכול לעשות

רובנו מעדיפים קירות לבנים ופוחדים להעז בצביעת קירות הבית. אך בעזרת שימוש נכון בצבע ואקססוריז מתאימים תוכלו לגרום לחדרים קטנים להיראות גדולים יותר. והאמת? שזה גם יפהפה. אם אתם מעצבים ומשדרגים חלל קטן בבית, קבלו טיפים שיעזרו לכם לגרום לו להיראות גדול ומרווח יותר

מטבח צהוב
קיר בגוון כהה יותר מהקירות האחרים, כיוצר אשליה שהוא קרוב יותר. עיצוב: שני מרמור. צילום: אורן קאן
"זה לא הגיוני" אומרת שני מרמור, מעצבת פנים, בעלת תואר ראשון בעיצוב פנים מהמכון הטכנולוגי בחולון "אנחנו אנשים שונים, בעלי אהבות שונות, תחומי עניין שונים ואורח חיים שונה. לא יכול להיות שכולנו חיים בבתים אפור/ לבן/ קרם. הישראלים ידועים בתור אנשים חמים, יצריים, ושמחים. אז הטיפ שלי: תכניסו צבע". בדירה יפואית שעיצבה עבור זוג עם שני ילדים, השתמשה בחדר השינה בצבע ירוק דומיננטי על מנת לתת עומק ואישיות לחדר שטוף האור שהוא גם חדר העבודה של בעלת הבית. בשירותי האורחים פותחים את הדלת להפתעה מעולם אחר – צבע מקסיקני בולט, דרך יצירתית להכניס שמחה ועניין לשירותי אורחים סטנדרטיים.
קיר אפור נייטלי
קיר אפור ניטרלי בטכניקת צביעה עם מרקם מחוספס. צבעי טמבור. צילום: אסף פינצ'וק
"מרבית הישראלים אוהבים חללים בהירים, ועל כן גוון הרקע הכללי המומלץ לדירות קטנות הוא בדרך כלל אחד מגווני השמנת" אומרת ניבה יחיאב, מנהלת עיצוב בטמבור. "העין שלנו תופסת כל אלמנט מפריד (הקו בין הקירות לתקרה, משקופים, דלתות) כ'הפרעה' – ומתעכבת עליו. כשכל הקירות צבועים באותו גוון, העין אינה מזהה הפרעות ומתקבלת תחושה של חלל מרווח יותר. ניתן ליצור חלל שיראה מרווח יותר במספר דרכים" היא אומרת ומנדבת מספר כללים וטיפים הנוגעים לצביעת הבית:
• בחרו גוון אחד כללי לדירה, וצבעו את מרבית הקירות באותו גוון. המשיכו באותו גוון גם אל המשקופים והדלתות וגם התקרה, ועל ידי כך תצרו חלל אחד, אחיד, ללא הפרדה.
קיר כחול בחדר שינה
קיר תכול בחדר השינה משרה רוגע ונינוחות. צבעי טמבור. צילום: אסף פינצ'וק
• ניתן להשיג את מרבית הצבעים בסוגים שונים של גימורים, כמו משי, מבריק, מט או צבעי אפקטים שונים, שמשווים לקיר מראה ייחודי. כדי לחזק את תחושת המרחב, ביחרו צבע בגימור משי או מבריק. צבע עם דרגת ברק גבוהה יחזיר אלינו את האור וייצור אשליה של חלל מוצף אור וגדול יותר.
• לאחר שצבענו את מרבית החלל בגוון אחיד ויצרנו בו תחושת סדר, אנחנו יכולים לגרום לעין להתמקד בדברים שאנחנו רוצים למשוך אליהם תשומת לב. כך לדוגמא אם אנחנו רוצים להדגיש נקודה מסויימת בחדר שינה, נוכל לצבוע רק את קיר גב המיטה בגוון דומיננטי.
 קיר הטורקיז שנצבע בחדר השינה ממקד את תשומת הלב למיטה. עיצוב- שני מרמור. צילום: אורן קאן
• הקפידו להתאים את מראה הקיר הדומיננטי לעיצוב הכללי של החדר והבית, בעזרת צבעים תואמים של פריטי הטקסטיל, כמו הווילונות והכריות, או האקססוריז הקטנים כמו התמונות, פריטי הנוי ואפילו אגרטל הפרחים שעל השולחן.
• אם יש לכם חדר ארוך וצר, שאתם רוצים להעניק לו מראה ריבועי יותר, צבעו את שני הקירות הקצרים יותר בגוון כהה מעט יותר מהקירות האחרים, כדי שהם ירגישו קרובים יותר אליכם. כתוצאה מכך, החדר יקבל מראה "ריבועי" יותר, על אף שהצורה הבסיסית שלו לא משתנה.
• צביעה של קיר אחד בחלל בצבע נועז וחזק ושמירה על שאר הקירות ניטרלים, יוצרת אשליה אופטית של חלל מרווח יותר. הקיר הדומיננטי הופך גם לנקודת מיקוד בחלל באופן טבעי, כך שסידור הרהיטים ושאר האקססוריז בחדר הופך פשוט יותר.
קיר ורוד בשירותים
הדגשת נישה באמצעות צבע. גם בחדר הנוחיות. עיצוב- שני מרמור. צילום- אורן קאן
• צביעת פסים לאורך הקיר היא אחת השיטות הפשוטות ביותר ליצור אשליה של חלל גבוה. אבל גם פסים לרוחב הקיר יכולים להשלות את העין. צבעו על קיר אחד רצועות פסים עבות לרוחב הקיר, כדי ליצור חלל שנראה רחב יותר. תוכלו להשתמש בגוונים מנוגדים כדי ליצור בנוסף אשליה של עומק בחדר. והכי חשוב, בכדי לקבל תוצאות מקצועיות ומושלמות בעת צביעת הפסים, אל תשכחו להשתמש במסקנטייפ.
• כדי לקבל מראה מושלם של חלל שנראה גדול ומרווח יותר, השלימו את צביעת הקירות עם רהיטים, טקסטיל ואקססוריז בגוונים ממשפחת הצבע של הקירות. עיצוב כזה יגרום לחדר להיראות לא רק נעים ומסוגנן יותר, אלא גם פתוח ורחב יותר. אתם לא חייבים להוציא הון על קניית רהיטים חדשים, אפשר בהחלט לשדרג את הרהיטים הקיימים שלכם עם צבע מיוחד לעץ.
"ובכלל", מוסיפה שני מרמור, "להוסיף צבע זה לא חייב להיות קיר בצבע ורוד בזוקה, זה יכול להיות שטיח מעניין, וילונות פסטליים נעימים, כסאות אוכל צבעוניים, פריטים עיצוביים שמושכים את העין, תמונה גדולה או קיר גלריה צבעוני ומגוון. העיקר שלא יהיה משעמם".
מטבח עם בריקים צהובים
לא חייבים לצבוע קיר שלם. העיקר שתוסיפו צבע שלא יהיה משעמם. עיצוב: שני מרמור. צילום: אורן קאן
553
4 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה אני אוהבת צבע..
איזה יופי של עיצוב. כל הכבוד שני מרמור, גם אני מאוד אוהבת צבעים. מה גם שכשרוצים אחר כך לשנות, כל מה שצריך זה לצבוע מחדש בצבעים אחרים.

נראה מדהים!!
במיוחד הצבעים!!!

אני בעד :)

צבעים מאוד יפים רציתי לשאול מה המספר של הצבע שיש במטבח תודה

המלצות נוספות
בודק...