צובעים בלי לשקשק: צבעי הקיר שמיועדים רק לאמיצים

אם נמאס לכם ללכת על בטוח, והצבעים השקטים והרגועים כבר לא עושים לכם את זה, בואו תראו עד כמה אפשר להיות נועז בלי לפחד. אקסטרים מייקאובר לקירות הבית, שישאירו את כולם עם לסת שמוטה

 

קיר שחור דרמטיקיר שחור דרמטי עם עבודה של האמן שי פרי לגלריית 1of135. צילום: יח"צ

 

 

צבע יכול לגרום לאנשים לשקשק מפחד. הוא יכול להיות עז ונועז ומראה שלו על הקיר יכול להיות טעות נוראה, במיוחד כשרוצים לתקן אותו ודרושות מספר שכבות בלתי נגמרות כדי להעלים אותו. אבל כשבוחרים אותו נכון, זו הצלחה גדולה. החדשות הטובות הן שצבע הוא אחד מאמצעי הדקורציה ומחוללי השינוי הזולים יותר, וניתן להשיג אותו בכל חנות לממכר צבע. השאלה רק אם יש לנו אומץ לצאת מאזור הנוחות ולהבריש באקסטרים. היכונו לעוד סיבוב על הסקאלה – משחור וירוק ועד צהוב וורוד – שעלול לשמוט את הלסת ולזעזע את הנכנסים אליכם הביתה, כולל כל המספרים, כדי שיהיה לכם במה להצטייד בדרך לחנות. כמובן אחרי שהצטיידתם באומץ.

 

 

 

 

 

צהוב: קיר כוח בצבע אהוב


סלון של משפחה צבעונית ותוססת, שלא מפחדת מצבעים, עוצב בצבעים רכים, אולם קיר הכוח הגדול נצבע כולו בצבע צהוב, שאהוב על בני המשפחה. על הקיר נבנתה גם ספריית מדפי עץ בשילוב ברזל על מנת לעדן את הצבע הנועז. כבר בכניסה לבית יש רמיזה צהובה לבאי הבית, אבל שום דבר לא מכין את המבקרים לקיר המרשים שבסלון. "כשיימאס לדרי הבית מהצהוב המקסים הזה, הם פשוט ייקחו פח של צבע אחר ויצבעו את הקיר בצבע הנועז הבא", אומרת המעצבת אוסי כץ דגן.

 

רשמו לפניכם: נירלט IS0824

 

קיר צהוב בסלוןעיצוב: אוסי כץ דגן. צילום: תמר אלמוג

 

 

צהוב ושחור: מלך הכדורגל


הצבעוניות בחדרו של נער, אוהד כדורגל מושבע, נבחרה בהתאם לצבעי הקבוצה אותו הוא אוהד – שחור צהוב – ובקונספט כדורגל. החדר עצמו גדול, כ-16 מטרים, והתקרה בו גבוהה, ולכן המעצבת ביקשה ליצור צבעוניות דומיננטית בעלת נוכחות, שתהפוך אותו לחמים ונועז יותר. בקיר המרכזי יצרה משולשים גיאומטריים בצורת כתר, מה שהוסיף לייחודיות וגרם לנער להרגיש מלך הכדורגל בחדר שלו. הנישה נצבעה בצהוב כהמשכיות לחדר ויועדה לפינת ישיבה חמימה ומגניבה.

 

רשמו לפניכם: נירלט צהוב 0835, שחור 0515

 

חדר ילד עם קירות צהוביםעיצוב: לילך הלוי. צילום: נויה שילוני חביב 

 

 

חרדל וכחולים: חיבור רגוע


לאחר בדיקה ומחקר לגבי הצבעוניות שאליה מתחברים הדיירים, נקבעו להלבשת הבית גוונים רגועים של כחול המשתלבים עם חרדל. המעצבת והדיירים דייקו את הבחירה בחברת הצבעים, ועל סמך הפלטה שאליה הגיעו הולבש כל החלל הציבורי: ספה בצבע כחול טורקיזי עם כריות חרדליות, גב ספה בתכלת עדין עם אפקט יוטה. מאחר שהקיר הוא הראשון שרואים בכניסה לבית, ונראה מכל אזור כמעט בחלל הציבורי, נבחרה דוגמה גיאומטרית מיוחדת שבה ישולבו צבעי הפלטה. הצבע החרדלי -כתמתם מופיע בקיר נוסף בבית כדי ליצור חיבור נוסף עם הצבע.

 

רשמו לפניכם: טמבור כחול A1155, אפור P1150, חרדל D0587, תכלת T1152

 

קיר כחול צהוב בפינת אוכלעיצוב: יעל שביט. צילום: רז רוגובסקי

 

 

 

ורוד: שהקיר ישתנה


במטבח שבסיסו מונוכרומטי נקבע שהצבע יגיע מהקירות, כדי לאפשר לשנות את מראה המטבח בקלות על ידי צביעה בלבד. הצבע הוורוד נבחר כחלק מפלטה שלמה של הבית, שצבוע כולו בטורקיז וורוד יחד עם ספה צהובה. המעצבת רצתה לייצר פלטה נועזת ומעניינת, שמחה ולא שגרתית.

 

רשמו לפניכם: נירלט IS1123

 

קיר ורוד פוקסיהעיצוב: שני רינג, סטודיו desiring. צילום: אדריאן דודה

 

 

ורוד-שחור-אדום: מיקס של שמחה


המעצבות קיבלו יד חופשית לבחירת הצבעים וחיפשו פלטת צבעים שמחה שתאיר את החדר שהיה קצת חשוך וקר. בהשראת הנוצות הצבעוניות של סטודיו פפל, שנתלו על הקיר, נבחרו הגוונים השמחים והוחלט ליצור איתם בלוקים של צורה וצבע שיגדירו כל אחד מהאזורים בחדר – עיגול ורדרד לארון הבגדים, משולש אקווה למיטה ומלבנים צבעוניים לאזור המשחק והלימוד.

 

רשמו לפניכם: טמבור ורוד 0067T, אדום 0069D, שחור מגנט 1603A

 

עיגול ורודעיצוב: מיקה אלטר וויטל פרי שלטון בשיתוף מגזין 9INSTYLE. תמונות באדיבות טמבור, צילום: דנה סטמפלר-עשהאל

 

 

ירוק: מוקד עיצובי עליון


בדירה זו הוחלט לצבוע את כל תקרות חדרי השינה בגוונים שונים לפי בחירתו של מי שישן שם. הוחלט על גוונים מודגשים ולא פסטליים, מאחר שזהו המוקד העיצובי שמתחתיו הכול נשאר שקט – הרצפה והקירות. הילד שזהו חדרו בחר בירוק, הצבע האהוב עליו.

 

רשמו לפניכם: מניפת טמבור "לגעת בצבע" T/D0831

 

תקרה ירוקהעיצוב: אריאלה ענבר. צילום: שירן כרמל

 
מרכזית
3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

באמת לא נוח לחיות ככה

במילה אחת - מחריד !

מה עובר? זה מושלם!!!!!!!!!!!!! פשוט עניין של טעם למה לפסול??????????

המלצות נוספות
בודק...