מוגבלים בתקציב: שיפוץ המטבח ב-3 תקציבים שונים

רוצים לשפץ את המטבח, אבל מפחדים שאין לכם מספיק כסף? קבלו את המדריך שלנו לשיפוץ לפי רמות מחיר: עד 11 אלף שקלים, עד 50, ומ-60 ומעלה. עכשיו רק נותר להחליט מה התקציב שלכם

רוצים לשפץ את המטבח, אך חוששים שהתקציב העומד ברשותכם אינו מספיק? בדיוק עבורכם הכנו מדריך הסוקר את שיפוץ המטבח על פי רמות מחיר: עד 15,000, עד 50,000 ומ-60,000 ומעלה. כעת נותר רק להקציב תקציב

המטבח הוא אחד החללים החשובים בבית הישראלי ומשרת נאמנה כל אחת ואחד מבני המשפחה. לא בכדי כולנו מסכימים שלצד המנות המושקעות שאנחנו מכינים בו, לנראות, לנוחות ולפונקציונליות יש חשיבות מכרעת לאופן בו יראה החלל הציבורי כולו.

מאידך, לא תמיד יש בכיסנו את הסכום שנדרש להשקיע בשיפוץ מקיף של המטבח. אז מה עושים? מחליטים על התקציב הרצוי ומנסים לעמוד במסגרת שקבענו. בדיוק לשם כך פנינו למספר גורמים בענף, על מנת להבין כמה עולה (פחות או יותר) שיפוץ המטבח. בעזרתם גילינו שניתן לבצע את המהלך בשלוש רמות תקציב שונות.

(שימו לב: המחירים בכתבה הינם בגדר הערכה בלבד)

מטבח מעוצב לבן ועץ

לעבודה ולמלאכה: שיפוץ המטבח ב-3 רמות תקציב שונות- מתחילים

1

עד 15,000 ₪:

כאשר התקציב מוגבל או שהמטבח תקין ורוצים לרענן את עיצוב הבית, ניתן לבצע שדרוג במראה המטבח הקיים מבלי להחליפו:

צביעת דלתות המטבח:

נגריות או צבעים מומחים יעשו את העבודה בקלות, גם כמדובר בדלתות פורמייקה ישנות. את הקנטים הקבועים תוכלו לשייף ולצבוע בעצמכם בקלות, פשוט בקשו מהנגר כמות מספקת של הגוון הנבחר. מחיר מוערך: 4,000-5,500 ₪, כולל הובלה והרכבה.

ידיות:

החלפת הידיות בארונות והמגירות יכולה לשנות את הטוטאל לוק של המטבח כולו. מחיר מוערך: 500-1,500 ₪.

צבע:

תוכלו לתת חיים ולספק מנה הגונה של אור בחלל המטבח בעזרת צבע אקרילי על בסיס מים בגוון חדש לבחירתכם. אם תשכילו לצבוע בעצמכם תחסכו סכום משמעותי. מחיר מוערך: 300 ₪ לכמות של 3 ליטר.

מטבח שחור

צעד קטן לאדם אך גדול למטבח: צביעות החזיתות הקיימות והחלפת הידיות הישנות.

2

גופי תאורה:

תאורה נכונה יכולה לשפר משמעותית גם את התפקוד וגם את התחושה בחלל. כדאי למקם גוף תאורה צמוד תקרה מרכזי ותאורה יורדת מעל שולחן או דלפק האוכל. מחיר מוערך: 1000-2,500 ₪.

חשמל: 

הזזת נקודות חשמל עבור תאורה למקום אחר, הוספת נקודה חדשה ומתג. מחיר מוערך: 800 ₪.

ריהוט:

זה הזמן לצאת למסע חיפושים בשווקים השונים או באינטרנט אחר מציאות יד שנייה שיוסיפו אופי ועניין. מחיר מוערך: 400-1,500 ₪ לפריט

חלון:

חלון ישן, עם פרופיל או זכוכית כהה, ניתן לטשטש בעזרת וילונות רכים ורחיצים שישוו לחלל מראה נקי. מחיר מוערך: 400-1200 ₪.

מטבח כפרי

התקנת וילונות וגופי תאורה כאמצעי לריכוך והעשרת המרחב

3

עד 50,000 שקלים:

בטווח מחירים של בין 40 ל-50 אלף ₪ ניתן לבצע החלפה מלאה של המטבח על בסיס התכנון הקיים, מבלי לשבור קירות או לשנות מיקומים של תשתיות, אינסטלציה וגז. חשוב להדגיש שבהחלט ניתן להיצמד לטווח המינימלי של מסגרת תקציבית זו ועדיין ליהנות ממטבח חדש, במידה ותשכילו לנקוט בסדרת החלטות עיצוביות נבונות שיקלו ויובילו לחיסכון משמעותי.

רכישת מטבח פשוט ברשתות עיצוב וחנויות מתמחות,  ברמת מחירים נוחה, כולל אי או דלפק. מחיר מוערך: 25,000-30,000 ₪.

החלפת השיש:

משטחי ההנחה והעבודה יכולים לשדרג משמעותית את מראה ואופי המטבח. מחירי השיש נעים סביבות 1200-2,400 ₪ למטר. מחיר מוערך: 3,000-5,000 ₪.

בוצ'ר:

חיפוי אזור האי או הדלפק במשטח עץ. מחיר מוערך: 2,000-3,500 ₪ כולל הרכבה.

החלפת כיור וברז:

מחיר מוערך: 2,000-4,000 ₪

אריחים: 

ניתן לשלב אלמנט ייחודי ברצפה או מעל השיש בעזרת פס אריחים מאוירים או אריחי דקור במינון מדוקר ונמוך. ניתן להסתפק בכמות קטנה כך ההוצאה פוחתת. מחיר מוערך: 1400-3500 ₪ (כ-450 ₪ למ"ר) כולל עבודה.

קירות:

חיפוי קיר לבנים, או טיח אקרילי, יוסיף טקסטורה ועומק. מחיר מוערך: 2,500-4,000 לקיר אחד כולל עבודה.

מטבח שחור

לא פשוט אבל אפשרי: בעלות לא מאוד גבוהה ניתן לייצר מטבח חדש לחלוטין

4

חשמל:

שינויים ותוספות של תאורה וחשמל. מחיר מוערך: 3000-5000 ₪.

ריהוט:

הוספת כסאות בר לדלפק האוכל. מחיר מוערך: 2,000-4,000 ₪ לארבעה כסאות.

ידיות:

החלפת הידיות בארונות והמגירות יכולה לשנות את הלוק של כל המטבח. מחיר מוערך: 500-1,500 ₪.

גופי תאורה:

בנוסף לשינוי בתאורה שהוצע במסגרת התקציב הקודם, מומלץ להוסיף תאורה מתחת לארונות עליונים, אשר יוצרת תאורה שוטפת למשטח העבודה. מחיר מוערך: 2,500-6,000 ₪.

פרזול למטבח

פרזול וכלים נאים תמיד עושים את העבודה

5

60,000 ₪ ומעלה:

אפשר לתכנן מחדש את המטבח. ובנוסף לשינויים במסגרת התקציב בקודם, ניתן הלכה למעשה "להתפרע": ניתן להגדיל את המבטח או לשנות את מיקומו באגף הציבורי, להחליף את כל תשתיות האינסטלציה, גז והחשמל ולהנות מחומרי גמר ופרזול איכותיים עם אחריות לשנים רבות וכמובן,  מציאת פתרונות אחסון נוחים כגון מגירות עם טריקה שקטה, ארון מזווה גדול ונשלף, אי מטבח שמשלב אחסון נוח, משטח עבודה נוסף וישיבת בר.

מחיר מוערך: במקרה הזה השמיים הם הגבול.

מטבח בייצור אישי

ליצור יש מאין כשאין מגבלת תקציב

6

ולא נסיים מבלי לספק לכם עוד כמה טיפים שרלוונטיים לכל כיס:

אל תחששו לערבב סגנונות:

תמיד אפשר להוסיף רהיט אחד ייחודי, למשל שידה לטלפון וספריי בישול או ארון ויטרינה לכלי אירוח, שלא בהכרח קשור לסגנון העיצובי. מטבח מודרני בשילוב שידת וינטג' למשל יכניס נופך ייחודי ואקלקטי ויוסיף אופי בחלל הציבורי כולו.

כדי למנוע מהמטבח להפוך ללא רלוונטי בחלוף האופנה, נסו להיצמד לצבעים סולידיים וניטראליים, בפרט באלמנטים הגדולים והקבועים: ריצוף, ארונות ושיש. את נגיעות הצבע תוכלו תמיד ליצור במינון מבוקר על ידי שילוב חפצים ניידים שונים כמו שידת צד, אביזרי מטבח, פרופיל החלון או קיר צביעת קיר מסוים.

טקסטורה:

שילוב של טיח אקרילי בגוון חם, לבנים או צבע לוח מגנטי להודעות והקדשות באחד הקירות במטבח, יכולים להוסיף טקסטורה ועומק, ומקום לביטוי אישי וייחודי שלכם.

מטבח לבן מעוצב

בעיצוב הבית צבעים ניטרליים הם תמיד חלק מסוד ההצלחה

7

במקרים רבים שולחן פינת האוכל הופך למעין מחסן של מסמכים, בגדים, מפתחות וספרים ופחות משמש לייעודו המקורי אותו ממלא לרוב שולחן המטבח הקטן. במידה והחלל מאפשר זאת, ניתן לאחד את הפונקציות לכדי שולחן אחד דומיננטי שנמצא בין המטבח לסלון. הדבר מייצר פלטפורמת ישיבה חמימה וקז'ואלית יותר ומפנה מקום יקר בחלל הציבורי.

כדאי להתייעץ פרטנית בנוגע למטבח הפרטי שלכם עם איש מקצוע- לסגנון, לגודל, למיקום ולפרופורציות ביחס לשאר החללים בבית יש חשיבות מכרעת בהחלטות התכנוניות והעיצוביות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המלצות נוספות
בודק...