אחרי הלימודים: הטעויות שמעצבים ואדריכלים צעירים עושים בתחילת הדרך

סיימתם ללמוד? הניסיון של ותיקים מכם מלמד שיש לא מעט טעויות בדרך להצלחה. הנה כמה עצות עשה ואל תעשה שיעזרו לכם

טעויות הן חלק גדול מתהליך הלמידה של כל מקצוע, ואחרי סיום הלימודים הרשמיים והיציאה מהחממה שתומכת שמתקיימת בה, מגיע הרגע בו לומדים באמת איך מתנהלים בתחום שלכם בעולם האמיתי. בין אם בחרתם בעבודה בסטודיו מבוסס או כפרילנסרים רוב הסיכויים שתעשו טעויות ולפעמים טעויות אלו אף יעלו לכם כסף. ההתמודדות איתן היא שתקבע את המשך הדרך שלכם בתחום, אז זה הזמן לזכור לשמור על מקצוענות, לדעת להודות בטעותכם ולחשוב מספיק מהר על דרך לתקן אותה, אבל עד שתשתפשפו באמת, אספנו עבורכם את כל כללי העשה ואל תעשה של תחילת הדרך:

 

עשה:

זכרו את הלקוח: למרות שאתם חדורי מוטיבציה, חשוב לזכור שהבית או הדירה אותה אתם מעצבים לא נועדה בשבילכם, הלקוח הוא שיגור בה בסוף. מעצב טוב מתחיל עיצוב של חלל פרטי תוך הבנת הצרכים, הרצונות והחלומות של הלקוח ושילובם עם חזונו האישי.
תנו להם בית נעים: מעצבים ואדריכלים צעירים נוטים לפעמים, בגלל עודף מוטיבציה, להגזים בבחירות. רצוי לשמור על הרמוניה של צבעים בעיצוב הבית עוד משלב הבניה, בחירה נכונה של חומרים וצבעים שקטים לריצוף ולקירות הבית יכולה להרגיש משעממת אך יש לזכור כי לכל חלל יכנסו אביזרים רבים, מלאי צבע וטקסטורה כמו ריהוט, וילונות, שטיחים, עבודות אומנות ועוד.
סיימו את העבודה מוקדם יותר: "סגירת חלל" או החלטה שמלאכת העיצוב הסתיימה היא אחד הצעדים הקשים לכל מעצב צעיר, זכרו להרפות ולתת לחלל "לדבר בעד עצמו", השתדלו לסיים את עבודתם מספר ימים לפני המועד שנקבע על מנת שתוכלו לחזור לאחר יום בו לא ביליתם בחלל על מנת להבין מה צריך להחסיר ומה ניתן להוסיף.
בצעו נטוורקינג מוצלח: הכלי הכי חשוב שלכם הוא החברים שלכם, ספקים, יועצים, ביקורת עיצובית, עזרה בתמחור ואפילו שיתופי פעולה במקרים של פרויקטים שגדולים עליכם, כל אלו תחלקו עם קבוצת החברים והקולגות שלכם אליהם אתם הכי קרובים. הרחיבו את הרשת, הגיעו לתערוכות עיצוב, לאירועי פתיחה, השתתפו בכנסים ובהרצאות ותמשיכו להכיר אנשים נוספים שיוכלו לעזור לכם בעתיד, בינתיים, אם הזמן מאפשר, הקפידו לעשות טובות ולעזור לחברים בצרה.
אדריכלים
ככה נראה מינגלינג אדריכלים מוצלח, לא?
אל תעשה:

אל תעדיפו עיצוב על גבי פונקציונאליות: למרות שחזון והשראה הם חשובים ביותר, יש לשמור על פרקטיות בעיצוב חללים שנועדו לשימוש יומיומי. שמירה על משטחי עבודה פנויים במטבח, רוחב הגיוני למעברים ודלתות, תליית טלוויזיה בגובה נוח ליושבים על הספה ועוד הם אלמנטים הכרחיים בעבודת המעצב. אם קשה לכם לראות החלטות אלו בהתחלה, בקשו מחברים ומשפחה שאינם עוסקים בעיצוב לחוות דעתם על עיצובים שונים.
אל תהיו חסרי סבלנות: נקודת המבט שלכם כמעצבים, טובה ככל שתהיה, לא בטוח תשתקף דרך עיני הלקוח ולכן עליכם לגלות סבלנות רבה ולהשתמש בכל הכלים שברשותכם על מנת להסביר עצמכם ויזואלית ומילולית: סקיצות, הדמיות תלת ממדיות ורשימה ברורה של שלבי העבודה הן דרכים מצוינת לדאוג שכולם יבינו למה התכוונתם.
אל תקפצו מעל הפופיק: בכל חתומי העיצוב, הניסיון הוא כלי מאוד חשוב שצריך לצבור, ולכן אל תתפתו לקחת פרויקטים שאתם לא מסוגלים לבצע בכוחות עצמכם כמו וילה של חמישה חדרים או עיצוב פנים לחלל ציבורי ענק, השקיעו זמן במספר פרויקטים קטנים בשביל לצבור ידע שיוכיח עצמו יקר ערך בהמשך הדרך. אבל גם אל תוותרו על עבודות נכנסות בגלל חוסר יכולת או חוסר בטחון, בקשו עזרה וצרו שיתופי פעולה עם מעצבים אחרים.
אל תהיו סוליסטים: רוב הסיכויים שאתם לא עובדים לבד עכשיו ואמנם עד כה עבדתם על כל פרויקט בכוחות עצמכם במסגרת הלימודים אבל זה הזמן ללמוד לעבוד בצוות, להקשיב לכל מי שעובד איתכם על הפרויקט, לזכור שאתם לא עובדים על ה"בייבי" שלכם כמו בלימודים, אלא על מיזם קבוצתי. חשוב שלא לחפף אפילו אם הפרויקט לא באחריותכם הבלעדית, מצאו את הגבול בין להיות חבר צוות טוב ותומך לדרך שלכם לבלוט ולהשפיע על כיוון הפרויקט, אולי ככה בפעם הבא תוכלו להנהיג צוות משלכם.
בהכנת הכתבה סייעו מעצב הפנים אייל טסלר, אורי פלדמן אדריכל ויותם כהן מסטודיו מג'נטה 
וילה פרטית
עם וילה כזו אתם מסוגלים להתמודד? (עיצוב: מיקי כתר ומרב ברמן, צילום: עודד סמדר)
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המלצות נוספות
בודק...