70 שנות עיצוב: מאירים את המדינה תוצרת כחול – לבן

תומס תאורה מובילה את תחום התאורה עם מגוון מרשים ומיוחד תוך הקפדה על מקצועיות, חדשנות טכנולוגית ואיכות ללא פשרות ועם מקום של כבוד לעיצוב ויצירתיות ישראלית.

 

בשנת 2002 הקים מוטי צוברי חברה משלו בשם תומס תאורה,  אחרי ותק ניהולי ועסקי רב בענף התאורה משנת 1988.
הדרך העצמאית התחילה באולם תצוגה קטן בכפר מלל כאשר לצדו לאורך כל השנים , בועז דגן , המשמש כסמנכ"ל החברה. בשנת 2015 הצטרף הבן ,עומר צוברי, דור ההמשך בתפקיד מנהל תפעול ולוגיסטיקה.
כיום, לחברה שני אולמות תצוגה גדולים, יפים ועשרים וחמישה עובדים. החזון והחלום הישראלי של מוטי בא לידי ביטוי במהות והתנהלות תומס תאורה כחברה.
החברה ‬שמה‮ ‬לה‮ ‬למטרה‮ ‬להיות‮ ‬מובילה בתחום התאורה תוך שימת דגש על שירות השואף לשלמות, מקצועיות, חדשנות טכנולוגית ואיכות ללא פשרות וכן מתן פתרונות תאורה כוללים מתוך הבנה טכנית ועיצובית של עולם התאורה.‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬
לרשות הלקוחות ,האדריכלים והמעצבים  מיטב האמצעים והאביזרים המתקדמים לצורך הדגמה והמחשה אשר ייצרו חווית קנייה מושלמת.‬‬‬‬‬
בשש עשרה שנות פעילות החברה היו שינויים ותמורות רבות בעולם העיצוב בכלל ובעולם התאורה בפרט. דבר אחד מהותי לא השתנה בתומס תאורה, החברה נותנת  מקום כבוד ועדיפות לעיצוב ויצירתיות ישראלית, תומס כחברה מארחת סטודנטים לעיצוב מוצר, מאמינה ותומכת בדור ההמשך ומעניקה ייעוץ וליווי גם לאלו הנמצאים בתחילת דרכם .
שבעים שנות מדינה – גאווה כחול לבן – עיצוב ישראלי
תומס תאורה גאה במבחר הרחב שמוצג באולמות התצוגה שלה, אך הגאווה הגדולה ביותר של תומס תאורה, היא החלק המכובד של ייצוג ומכירת גופי תאורה המעוצבים והמיוצרים בישראל, תוצרת כחול לבן אמיתית. תומס תאורה משמשת במה רחבה למעצבים ויוצרים ישראליים.
 אולם תצוגה
תומס תאורה גאים מאד להציג  : מעצבי מוצר כחול- לבן 
דור כרמון– יליד 1977,בוגר המחלקה לעיצוב תעשייתי 2004 במכון הטכנולוגי חולון.
בתחילת דרכו המקצועית הצטרף דור לתוכנית d-Vision, תכנית מצוינות לעיצוב ופיתוח מוצרים עבור כתר פלסטיק. בסיום התוכנית נשאר לעבוד בקבוצת כתר והוביל את הקו העיצובי של מחלקת ריהוט הגן, כולל חדשנות עיצובית וטכנולוגית.
דור הקים את "סטודיו דור כרמון" ב-  2011 המעצב מוצרים בעולם עיצוב הבית היוקרתי מחד ומייצגי עיצוב אומנותיים ייחודיים מאידך.
עיצוב הישראלי מאופיין בשילוב ייחודי של יצירתיות וכישרון מצד אחד עם יכולת פיתוח  ייצור ושימוש בטכנולוגיות גבוהות מצד שני – הנובעים מהצורך למצוא פתרונות ולקדם ולייצר באופן עצמאי – START UP."
בהיותו כזה יש לו יתרון גדול בסביבת העיצוב העולמי ופה טמון הפוטנציאל לחיבור לחברות בינלאומיות המחפשות חדשנות ויצירתיות. אני מאמין שההכרה במעצבים ישראלים בעולם תלך ותגבר בשנים הבאות היות ואנחנו מביאים משהו "אחר".
  גוף תאורה
צילום: בן יוסטור
יואב שביט – הסטודיו קיים משנת 2004 והוא מספק שירות ללקוחות פרטיים, אדריכלים חברות ומוזיאונים. גופי התאורה של יואב מוצגים בגלריות ובחנויות המובילות בתחום. מבין לקוחותינו תוכלו למצוא את חברת HP, מוזיאון הילדים, אדריכלים מובילים ומעצבי פנים בארץ ובחו"ל. גוף התאורה TRISTRAM שעיצב יואב שביט, הוצג במילאנו 2017 וזכה באיתור הDESIGN SELECTION  של היריד.
יואב: "עיצוב ישראלי חייב להעיז יותר.  מהפכת העיצוב השלימה את השלב הראשון.  אנשים מזהים מה עיצוב ומה חארטה. כרגע הקהל מזהה בעיקר עיצוב שמרני ומודד- סימטריות, פרופורציות ואיכות גמר. השלב הבא יהיה הרבה יותר כייפי עם יכולת לזהות צורות מיוחדות וקומפוזיציות מרגשות בצורה, חיבור וצבע. בגלל שאין לנו מורשת עיצובית, ובגלל שיצירתיות היא במהות של ישראליות ובגללל שאנחנו חיים באגן הים התיכון ובגלל שיש שגשוג > העיצוב הישראלי יתחיל לקבל אופי שיהיה הרבה יותר רענן ונועז ממה שראינו עד היום. לא סימטרי, לא מלוקלק, לא חנוק/אנאלי מפחד להיות לא אשכנזי, אלא חופשי! ( ובארצנו גם )"
גוף תאורה
יואב וספי-ינאי  – סטודיו המתמחה בעיצוב וייצור גופי תאורה מבטון בעבודת יד. הבטון הייחודי שלנו קל משקל ומאופיין בטקסטורה גולמית ומבועבעת מאוד, טכניקה שפותחה אצלנו בסטודיו. האהבה שלנו לעיצוב נקי ומנימליסטי היא זו שמובילה אותנו בעבודה. מאמינים במשפט האלמותי "less but better". מנורות הבטון שלנו נמכרות ללקוחות מגוונים ממדינות רבות בעולם, מנורווגיה ועד ניו זילנד.
יואב: "סצינת מעצבי התאורה הישראלים עושים הרבה כבוד בארץ ובעולם. בחנויות התאורה בארץ מוצגים בשורה אחת עם מותגים מובילים המיובאים לארץ."
גוף תאורה
 צילום: עידן אדן 
אסף וינברום –  יליד 1981, הוא בוגר לימודי עיצוב תעשייתי בשנקר, מייסד ובעלים בסטודיו אסף וינברום לייצור גופי תאורה.
עיצובי הגופים עשויים להתפתח דווקא מתוך התבוננות בפרטים ומנגנונים: מתכנון המחבר, הציר, נורה חדשה שיצאה לשוק או גימור מעניין.
סטודיו אסף וינברום, הוקם בשנת 2008, ולא במקרה הוא ממוקם בדרום תל-אביב, ממלכתם של בעלי המלאכה. כבעל מלאכה שחי ונושם את החומר, אסף שואב השראה מהעץ. המגע עם העץ ועם כלי העבודה יחד עם ההתייחסות לפרטים הטכניים הקטנים – הם אלה שמעניקים לגופי התאורה את אופיים המיוחד. אסף וינברום נבחר על ידי המגזין Elle Decoration UK כאחד מחמשת הכוכבים הבינלאומיים העולים בשמי עולם עיצוב התאורה לשנת 2017.
גוף תאורה
איתי בר און – סטודיו איתי בר- און מתמחה, מעצב ומייצר בארץ חיפויים תלת- מימדיים וגופי תאורה מבטון, מתכת ועץ.
הסטודיו הוקם בשנת 2009, בשנת 2015 נפתחה גלריה חדשה , שאליה יכולים להגיע אנשים שמחפשים גופי תאורה וחיפויי קירות.
יש משהו מאתגר בזה שאנחנו חיים במדינה דלת אמצעים והרבה פעמים חסרים לנו כלים כדי להשלים את הפנטזיה. האילוצים מולידים פתרונות חדשים וזה מאוד מעניין בעיני. המציאות היא למעשה הבריף – ובגלל שאתה מתאמץ נולדים דברים הרבה יותר מעניינים.
  גוף תאורה
 צילום : יעל אנגלהארט
 
דרור כספי – סטודיו ארדומה של המעצב דרור כספי, מתמחה בעיצוב גופי תאורה ייחודיים העשויים בטון. התהליך העיצובי מוקדש לחקר ההרמוניה הויזואלית וחדשנות בשימוש בחומר.
דרור: "מבחינתי, החדשנות בעיצוב הישראלי נעוצה בצורך ההיסטורי וביכולת לאלתר ולחולל ניסים ונפלאות עם מה שבנמצא. כמעצב ישראלי, בחרתי בחומר בניין בסיסי, קר ונוקשה ולקחתי על עצמי כאתגר להפוך אותו לאובייקט עיצובי מעודן ואלגנטי המעצים כל סביבה בה הוא נמצא."
גוף תאורה
 צילום: ערן תורג'מן
דן ליברמן – בוגר בצלאל , מעצב גופי תאורה למעלה מעשור. בעבודותיו משלב מוטיבים קלאסיים ויוצק אותם לעיצוביו בשימוש בטכנולוגיות ייצור עכשוויות ומודרניות. השילוב העדין והמדויק בין השניים , יוצר גופי תאורה ייחודיים המתאימים לכל זמן ותקופה.
במלאת 70 למדינת ישראל , מבקש דן לאחל לכולנו שנמשיך להאיר באור חם וחיובי את סביבתנו הקרובה והרחוקה ושנהיה ראויים לשמש כ- 'אור לגויים' .
גוף תאורה

553
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המלצות נוספות
בודק...