נבחרי השנה 2017: המנצחים הגדולים

תחרות נבחרי השנה של בניין ודיור 2017-18 הגיעה לסיומה, ואנחנו מתרגשים לחשוף בפניכם את תוצאות ההצבעה של השופטים והקהל - קבלו את הבתים והדירות המעוצבים ביותר של השנה החולפת

עוד שנה מעוצבת הגיעה לסיומה ואנחנו כאן באתר חגגנו את המאורע בתחרות נבחרי השנה של בניין ודיור 2017-18, שהתקיימה זו השנה החמישית ברציפות. גם השנה זכינו לראות מאות פרוייקטים מעוצבים – בתים, דירות, דירות קטנות ובתים מחו"ל. אבל מי מהם היה המעוצב ביותר בכל קטגוריה? במהלך תקופת התחרות צפיתם בפרויקטים, התרשמתם מהאדריכלות, מהעיצוב, מהסטיילינג ומהסיפור שעומד מאחורי כל פרויקט – ובחרתם את המועדפים שלכם בכל קטגוריה. במקביל, מערכת האתר והשופטים בתחרות התכנסו ובחרו את הזוכים שלהם. מוכנים לתוצאות? הנה הן לפניכם:


הבית הפרטי המעוצב ביותר: בחירת השופטים


סלון מעוצב

אדריכלות: עודד חלף

נימוקי השופטים: האדריכל חלף הציג בפרויקט זה תכניות ייחודיות המתייחסות לשטח בצורה מקסימלית, תוך שילוב חומרים התומכים ומשלימים את הרעיון העיצובי הכולל שעומד מאחורי הבית. הדבר ניכר ברמת הביצוע ובשימוש בחומרים מפתיעים המשלתבים לכדי שפה עיצובית אחת בעלת אופי מיוחד, תוך התייחסות מושלמת למיקום הבית ביחס לשמש, שימוש מבריק בפתחים ובמשחקי אור וצל בחללי הבית השונים. כמו כן, חלוקת החדרים בבית משלבת התייחסות לדרישותיהם של הדיירים מצד אחד ללא פשרות והיצמדות לקו העיצובי של הבית מנגד. חלף הפגין תעוזה גם בהלבשת הבית המתבטאת בצבעוניות ייחודית המחזקת גם היא את הקונספציה הכוללת של הבית. לכל אלה מצטרפים גם גופי התאורה, שלא רק הודות למראה שלהם, אלא גם בזכות השימוש החוזר בהם, יוצרים תמהיל מיוחד המשתלב עם יופיו ואופיו של הבית.


הבית הפרטי המעוצב ביותר: בחירת הקהל


מטבח מודרני

 

 

עיצוב: שלומית זלדמן

 


הדירה המעוצבת ביותר: בחירת השופטים


דירה אורבנית

 

 

עיצוב: BLV עיצוב פנים ואדריכלות

 

נימוקי השופטים: BLV עיצוב פנים ואדריכלות הפגינו בפרויקט יצירתיות ותעוזה הן בתפיסת החלל כולו, היוצרת מרחב ואוויר והן בירידה לפרטים הקטנים. מן השיח העיצובי המדוייק בין חדר השינה לסלון ניתן להתרשם בחתך הדירה הנגלה לדיירים מזוויות שונות מתוך הבית ומעניק מרחבים ושקיפות בין החללים. לצד השקיפות נשמרת האינטימיות בזכות וילון האלומיניום. דוגמא להקפדה על הפרטים הקטנים ניתן למצוא בניתוקים המושלמים שבתקרת המטבח ומעל הוילון בסלון ובהתמודדות עם תאורת התקרה שמצריכה הצטיינות בעבודת טיח וצבע. הצבעוניות בדירה משתקפת לא רק בבחירת הצבעים אלא גם במשחק בין חומרים, שכן הצבע הירוק בא לידי ביטוי גם בזכוכית וגם באלומיניום שיחד יוצרים שילוב מתוחכם ועשיר. גם הבחירה בסטיילינג הנכון, מהברז דרך השולחן בסלון משתלבת עם המראה המתוחכם של הדירה כולה. לכל אלו מוסיף שילוב מבריק בין חומרים: בטון, עץ ואלומיניום.

 הדירה המעוצבת ביותר: בחירת הקהל


סלון מודרני

 

עיצוב פנים: סטודיו HOMEMADE מיכל סיני ואפרת רז

 


הדירה הקטנה המעוצבת ביותר: בחירת השופטים


קיר תמונות

 

 

עיצוב: הילית קרש

 

נימוקי השופטים: הילית קרש התמודדה עם אתגר החלל המצומצם בגבורה והצליחה למקם בתוך 27 מטר: מטבח, סלון, מקלחת, אמבטיה וחדר שינה, כל מה שצריך בדירה ועוד, בזכות מקוריות רבה. הדירה משלבת בין פונקצויונאליות ובין עיצוב מוקפד ע"י שימוש בחומרים "אחרים" המדברים בשפה אחידה לחיפויי הקירות, למעקות ולחיפויי הרצפה. החלוקה למפלסים מקורית ומתבטאת בחיתוך בנייה המייצר כמה שיותר אוויר. דוגמא מובהקת לכך מתקיימת בחדר השינה בו הקיר נעצר לפני התקרה ומותיר פתח שמנצל את המפלס התחתון להגדלת החלל ולמעבר של אור, אוויר ומיזוג.


הדירה הקטנה המעוצבת ביותר: בחירת הקהל


ספריה גבוה עם סולם

 

 

עיצוב: גיא דניאל לוי

 


הבית מחו"ל המעוצב ביותר: בחירת השופטים ובחירת הקהל


חלון מעוצב

 

אדריכלות, עיצוב פנים: דן ברון אדריכלות

נימוקי השופטים: דן ברון עיצב בית מרשים, פיסת אמנות מרגשת, מלאכת מחשבת עוצרת נשימה. הפיתרונות העיצוביים לצרכים השימושיים והיחודיים של בעלי הבית מתבטאים בעיצוביות מקורית ושונה. בליבו של הבית ניצב לו מפתח חלון אשר ממשיך למעין קוביית עץ פתוחה. הקובייה בנויה כך שהיא הופכת מפתח קטן יחסית לגדול ומפעים על ידי שימוש מקורי בזוויותיהן של פאות הקובייה. דוגמא נוספת ליצירתיות היא האופן בו ברון יצר חייץ בחלל גדול והפריד אותו לשני חללים קטנים יותר על ידי קיר ענק הנמצא על ציר מרכזי. כאשר הקיר אנכי הופך החלל הגדול לשני חללים קטנים יותר וכאשר הקיר פתוח מתקבלת יצירת אמנות עוצמתית. עוד מונומנט עוצמתי בבית הוא מבנה מדרגות מרשים המדמה אידרת דג. מדרגות עץ שנעשו בידי אמן, התוצאה עוצרת נשימה. רוב חללי הבית הם אפורים-לבנים על פניהם מתבלטות נקודות חמימות של משטחי העץ המרשימים, אשר יחד יוצרים הרמוניה בין ניקיון יפני וחמימות.


חברי ועדת השופטים:


חדווה אלמוז, עורכת ראשית, מגזין בניין ודיור

אסנת שתווי אונגר, מנכ"לית קבוצת בניין ודיור

תמיר מירן, מנכ"ל האתר בניין ודיור

דנית אמינוף עורכת ראשית, אתר בניין ודיור

דנה וסרלאוף מנהלת תוכן שיווקי ולקוחות עיסקיים, אתר בניין ודיור

יפעת אברהם עורכת משנה, מגזין ואתר בניין ודיור

יעל לוי ראש מחלקת קריאייטיב, בניין ודיור

נבחרים553
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המלצות נוספות
בודק...