הכוכבים: הבתים שהכי אהבתם החודש

בית של סבתא שפוצל לשלוש יחידות דיור לנכדותיה, מעצבת שעיצבה לעצמה בית חם בקדימה, פנינה ירוקה בלב סואן ועוד, קבלו את חמשת הבתים שהכי ריגשו אתכם החודש. מקווים שקיבלתם השראה!


מקום ראשון: שלוש נכדות ירשו בית מסבתא והפכו אותו ל-3 יחידות דיור נוסטלגיות


על חורבות הבית של הסב והסבתא הוקם בית חדש אשר מחולק לשלוש יחידות, כשבכל יחידה מתגוררת נכדה אחרת עם משפחתה. כל יחידה תוכננה ועוצבה בהתאם לצרכי בעלי הבית, כך שהאתגר האדריכלי והעיצובי היה לשלב את הצרכים הללו עם מעטפת אחידה והומוגנית לכלל המבנה. בשלבים הראשונים של התכנון, ולאורך כל שלבי הביצוע של הפרויקט, הושם דגש על הרצון ליצור שלוש יחידות שונות זו מזו, שביחד משלימות את אותו זיכרון – זיכרון הבית של סבתא וסבא.

דירה מעוצבת

אדריכלות ועיצוב פנים: איתמר רונן. צילום: ליאור טייטלר


מקום שני: בית מודרני וחם בקדימה

את ביתה החליטה נירית פרנקל, הנדסאית אדריכלות בעלת משרד המתמחה בתכנון ועיצוב בתי יוקרה, לתכנן וליצור יש מאין ביישוב קדימה שבאזור השרון. הבית הוא חלק מבית דו משפחתי, והיחידה שתכננה משתרעת על פני שלושה מפלסים. המעטפת תוכננה בצורת קובייה, שאפשרה יצירת חלל פתוח ואוורירי הצופה מכל צדדיו אל הנוף הירוק שבחוץ. התכנון המושכל אפשר יצירת תחושה של חללי פנים וחוץ גדולים בהרבה מכפי שהם באמת.

בית מודרני וחם

תכנון, עיצוב פנים והום סטיילינג: נירית ושרה פרנקל – נ.ש פרנקל, אדריכלות ועיצוב פנים. צילום: שי אדם

 


מקום שלישי: פנינה ירוקה בלב סואן


סיפור הבית מתחיל בשכונת רמת ישראל בתל אביב, שנבנתה בשנותיה הראשונות של המדינה, והכילה אז בתים צנועים על מגרשים ארוכים וצרים, שגודלם פחות מ-200 מ"ר. דיירי השכונה היו עולים חדשים, ניצולי שואה וגם "פליטי הספר" – על שמם נקרא עדיין הרחוב הראשי בשכונה, כשהספר היה הגבול בין יפו לתל אביב. בעבר נחשב מסוכן לגור בגבול תל אביב יפו, ולכן פונו הפליטים לשכונת רמת ישראל הרחוקה.

פינה ירוקה מחוץ לבניין מגורים

צילום: רונן קוק. אדריכלית: אורלי ערן

 


מקום רביעי:  ירושלים של קטיפה: עיצוב דירת גן לדוגמה בשכונת בקעה


קומפלקס של שמונה בניינים נמוכים נבנה לאורך שדרה רחבה של עצים וספסלים בשכונת בקעה בירושלים. הפרויקט, בתכנונה של האדריכלית מיכל דלה פרגולה, מיועד לאוכלוסייה אנגלו-סכסית ומטרתו להנעים את סביבתם הביתית, בה כמעט כולם דוברי אנגלית.

דירת גן בסגנון עתיק

צילום: גלעד רדט. עיצוב פנים והום סטיילינג: אנט פרומר


מקום חמישי: ניייטרלית ובהירה – לא להאמין שזאת דירה בתל אביב!


הדירה המרווחת לפניכם, אשר ממוקמת במיקום מקסים וירוק בפאתי שכונת תל ברוך צפון, עוצבה באקלקטיות עם נגיעות של וינטאג' לבן. הריהוט, המטבח, הארונות, הריצוף והפרקטים בכל רחבי הבית שומרים על קו ניטרלי ובהיר, זאת למרות זריקות הצבע שהוכנסו לחלליו השונים. על מנת לבסס את הזיקה שבין החוץ לפנים נבחרו אריחים מבריקים עבור החלל הציבורי ופורמייקה מבריקה במטבח, אשר משתקפים בהם הנוף והשמיים, ונרכשו פריטי ריהוט מחומרים טבעיים בלבד.

 

דירה בתל אביב באווירה מודרנית

 עיצוב פנים והום סטיילינג: טלי כהן ליעד. צילום: אסף הבר

553
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המלצות נוספות
בודק...