מהפך בדירת פנסיונרים: יוקרתית כמו מלון חמימה כמו בית

כדי להפיג את תחושה הריקנות ולהחיות את החללים, הוחלט לשנות סגנון בבית על ידי חלוקה מחודשת של חללים, הוספת אקססוריז וגופי תאורה שמתכתבים זה עם זה

450,000
120 מ"ר
דרור קליש
ענבל קרקו
ענבל קרקו

סלון מודרני


הדיירים:
זוג בני 60 שילדיהם עזבו את הקן
המיקום: כפר סבא

לאחר שילדיהם עזבו את הקן, זוג מבוגרים מכפר סבא בשנות השישים לחייהם נשארו לבדם (עם כלבת פודל קטנה) בבית ריק, עם חדרים חסרי פונקציה ומלאי זיכרונות. כדי להפיג קצת את תחושת הריקנות ולהכניס אנרגיות חדשות לחיים, החליטו להגשים סוף סוף את השיפוץ עליו חלמו כל כך הרבה זמן ולעצב את דירת חלומותיהם.
בני הזוג ביקשו להתאים את הדירה לצרכיהם החדשים ולעצב דירה מפנקת, כמו בית מלון (דירה שהם תמיד רצו אבל אף פעם לא היה זמן או כסף פנוי עבורה). דוגמא לפינוק כזה הוא קמין חשמלי. כמו כן ביקשו לערוך שיפוץ מהיסוד בדירה: מטבח חדש, 2 מקלחות גדולות, סלון, חדר שינה, חדר אירוח לילדים. את החדר הרביעי ביקשו להפוך לחדר ארונות.
הדיירים אף ביקשו לשנות את סגנון הדירה, שהייתה מעוצבת בסגנון קלאסי המשלב רהיטים עתיקים. הם ביקשו להפוך אותה למודרנית יותר על אף שחלק מהריהוט יישאר גם בדירה המשופצת. הם ביקשו לייצר הוד ויוקרה, לצד חמימות וביתיות ולהכין את הדירה גם לאירוח של הילדים ומשפחותיהם בסופי שבוע. דרישת סף נוספת הייתה להכין את הדירה למגורים בגיל השלישי מבחינת נגישות, כלומר להרחיב את המסדרון, ליצור פתחים רחבים בכניסה למקלחות עבור כיסא גלגלים, לייצר תאורה מתאימה לקריאה וכו'.
קיר בריקים
תקרה מעוצבת
שטיחים – איתמר
מאחר שהם ביקשו להפוך את הבית למודרני, מבלי לוותר על חלק מהרהיטים והחפצים שצברו במהלך חייהם, הוחלט על עיצוב בית בסגנון אקלקטי (מעורב). הדירה עוצבה בתלת מימד תחילה, ורק אחרי שראו ואהבו, אישרו את המשך התכנון. תהליך העיצוב נמשך כ- 3 חודשים, ובסיומו מעידים הדיירים שהתאהבו בדירה מחדש ואינם רוצים לצאת מהבית.
מסדרון
השיפוץ כלל הרס כמעט כל קירות הדירה וחלוקת החלל מחדש כדי ליצור הרמוניה אקלקטית. המטבח נפתח לכיוון הסלון וכיוון הישיבה בו שונה, ואילו הטלוויזיה מוקמה על נישה מדורגת מעל קמין חשמלי, שהריצוד שלו מהווה דקורציה נוספת לחלל. הממיר וכל חוטי החשמל הוסתרו בצד השני של הנישה, בתוך חדר הארונות. חלק אחר של הנישה שובץ בלבנים מפירוק שהוארו מלמעלה. זהו בעצם מקום התצוגה לכל הפסלונים שאספו הזוג בטיוליהם בחו"ל. כדי ליצר חמימות, הוחלט שהריצוף יהיה פרקט עץ אלון אמיתי בגימור לקה.
קמין מתחת לטלויזיה
המטבח עשוי מפורמייקה שחורה עם אי במרכזו, צמוד לעמוד המפריד בינו ובין פינת האוכל. גם העמוד חופה באותם לבנים והואר מכיוון פינת האוכל בתאורה המדגישה אותו. משטחי המטבח עשויים מגרניט שחורה (למינם) במרקם של חלודה והם מוסיפים עניין למטבח השחור. נגיעות של עץ בארונות העליונים במטבח מתכתבות עם רצפת הפרקט.
מטבח

מטבח – סמל

 

מטבח שחור

פינת האוכל רוהטה בסגנון עתיק שנשאר מהעיצוב הקודם, וכך גם פינת הישיבה בסלון. את הסלון והמטבח מעטר קרניז גבס המשלב תאורה נסתרת והוא תוחם ומפריד בין שני החללים. הקרניז מסתיר את מוצא הווילון: וילון קפלים בגוון שמנת שמייצר רכות בחלל הסלון. שטיח טלאים מעור פרה משלים את התמונה והוא חוזר בגווניו על גווני הלבנים, הריצוף והמטבח. התאורה בסלון ובמטבח מודרנית, מעל פינת האוכל יורד גוף תאורה בצורת גלים מלד ובמרכז הסלון מתכתב איתו גוף תאורה דמוי פרח, גם הוא עשוי מפסי לד מעוקמים. עמוד הלבנים המפריד בין המטבח לפינת האוכל מואר בתאורת up down המדגישה את חיפוי האבן.
גוף תאורה מעל פינת אוכל
נישות בקיר
פינת עבודה
חדר ההורים עוצב בשמרנות רבה כדי ליצר בו שקט, מקלחת ההורים הצמודה אליו הונגשה.
מאסטר בדרום
חדר הכביסה שולב עם המקלחת הכללית כדי ליצור חלל גדול ומרווח. האסלה הסמויה כאילו הוטמעה בתוך הקיר ונוצרה נישה מוארת מעליה. המקלחות עוצבו בגרניט פורצלן אפור בשילוב עם נגיעות עץ, כדי להזכיר את המטבח.
חדר רחצה

חדר רחצה עם חדר שרות

רשימת ספקים חלקית:
מטבח- סמל
משטחי עבודה במטבח- שיש גטניו
תאורה- חברת רזיאל
פרקט- מטרופרק
ריצוף וחיפוי: גוטשטיין
נגרות: ארז כהן, ים רהיטים
אבן- קרן סטון
וילונות- אורגד
שטיחים- איתמר
שיפוץ: תלתן בנייה

553
29 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מקסים
חלוקה חכמה, שיוצרת מרחב ופרקטיות. השולחן ליד המטבח נפלא, חדר האמבט רחב ונוח וחדר ההורים מקסים. ענבל קרקו - מעצבת נהדרת, מניסיון. שאפו לך ולדרור קליש המוכשר. איזה יופי!!!

יופי של דירה לבני הגיל השלישי .תהנו.

קמין?
נעים. אשמח לקבל פרטים לגבי הקמין החשמלי.

מקסים! עיצוב נעים וחם

עיצוב קלאסי ושקט פשוט מקסים

שאפו!
תכנון יפה ועובד. זורם מעניין. פחות אוהבת מטבח שחור.. אבל גם השחור שאני לא אוהבת זורם פה עם העיצוב. כל הכבוד!

שאפו!
תכנון יפה ועובד. זורם מעניין. פחות אוהבת מטבח שחור.. אבל גם השחור שאני לא אוהבת זורם פה עם העיצוב. כל הכבוד!

שאפו!
תכנון יפה ועובד. זורם מעניין. פחות אוהבת מטבח שחור.. אבל גם השחור שאני לא אוהבת זורם פה עם העיצוב. כל הכבוד!

מקסים! תהנו

בייתי, נעים ומודרני
נעים מאוד לעין, בייתי וחמים, והשילוב עם החפצים האהובים והישנים מאוד מוצלח. כל הכבוד !!

אסלה סמויה? אז איך משתמשים בה?
הכוונה כנראה למיכל הדחה סמוי...אנא, מעט עריכה...

מהמם מקסים אני רוצה לצאת לפנסיה ולשפץ

תודה לכולם, מחמם את הלב
050-2005415

איפה חייתם עד עכשיו?

מוצלח מאוד כל הכבוד

עיצוב חם ונעים - ספות רחבות בסלון לאירוח

ממתי בני שישים הם פנסיונרים? גיל זהב?
איזה תיאור מלא פאתוס של הקשישים הנטושים. בנוסף לטעויות ניסוח נוספות של כתבי האתר בכל כתבותיכם. אולי הגיע הזמן למצוא כותבים שגם מסוגלים להתנסח וגם מבינים קצת בעיצוב? באשר לפרוייקט - יוקרה לא חייבת לבוא עם קור! מעודף קרניזים ותאורת פסי לד צהובים מתקבלת תחושה קצת מיושנת.

מקסים

בית ׳׳פנסיונרים׳׳ בכפר-סנא
ענבל שוב תודה ,הצלחתך בעצוב ביתיינו הינה השמחה היום יומית שלנו. מאחלים לך הרבה הצלחות בהמשך.

מקסים
יופי של עיצוב

פשוט מהמם !!!

אני מקווה שמדובר בפנסיונרים גמישים
לא פשוט להגיע לנייר הטואלט.

דווקא המטבח שהוא תמיד הכי שימושי, צפוף מאד

ספרים?
אין שום דבר יפה בבית חוץ מרצפת הפרקט

חוסר טעם

בית בכפר סבא
ענבל את מהממת , הבית יותר מיפהפה עיצוב מרהיב בטוב טעם הייתי מתה שיהיה לי בית כזה

פשוט יפה, אהבתי

בגיל 60 פנסיונרים ועשירים
עבודה יפה

לטעמי שילוב ישן וחדש לא לגמרי עובד. בסך הכל נחמד!

המלצות נוספות
בודק...