אוהבים להיות בבית: עיצוב שמתאים לבעליו

האישה רצתה כפרי, האיש רצה מודרני, ושניהם רצו הרבה צבעים. התוצאה שהתקבלה היא בית הרמוני שעונה על כל צורכיהם ועוטף בחום ושמחה

130 מ"ר
איריס פלס אזולאי
חלל מרכזי צבעוני
הדיירים: זוג + שני בנים
המיקום: מודיעין
לפני שהתחילה העבודה על הבית הזה, המעצבת איריס פלס-אזולאי ביררה את הצרכים של הדיירים ואת הבקשות המיוחדות שלהם. "בעלת הדירה רצתה מטבח כפרי עם אי, ובן זוגה רצה שיהיה מקום הולם לספרים", מספרת פלס-אזולאי. "התכנון הושתת על הרצונות שלהם, וכלל הרבה מחשבות וסקיצות".
בתוך כך הוחלט לתכנן מחדש את החלל הציבורי ולהעביר את המטבח לצד השני של הבית, לאזור שבו היה החדר של אחד הבנים. "במיקום הישן של המטבח, תכננו פינת משפחה נוחה, פרקטית וכיפית", מתארת המעצבת, "עם ספות רביצה המתכתבות עם הצבעוניות שנבחרה לחלל הסלון והמטבח".
ספה בצורת ר ללא רגלים
במקום שבו היה מטבח יש עכשיו פינת רביצה מפנקת
המטבח, כפי שרצתה בעלת הדירה, מעוצב בסגנון כפרי. "הצבעוניות שנבחרה למטבח ייחודית מאד", אומרת פלס-אזולאי, "ויש בו גם אי נוח, שסביבו מתנהלות הארוחות היומיומיות של המשפחה".
גופי תאורה צהובים מעל אי במטבח
המטבח: לוק כפרי ואי מרווח
ארחים מצוירים במטבח
הצבעוניות של המטבח ייחודית ושמחה
בסלון הוחלט לוותר על הטלוויזיה, והיא הועברה לפינת המשפחה. "הטלוויזיה  תפסה את  מקומה כחלק מהספרייה שמוקמה על הקיר בפינת המשפחה", אומרת מעצבת הפנים.  "בפינה קסומה זו אפשר לקרוא, לשחק, לצפות בסרטים ואפילו לארח את החברים למסיבת פיג'מות".
שטיח תוחם את גבולות הסלוןהסלון: מי צריך טלוויזיה?
מהלך מעניין נוסף היה לוותר על פינת האוכל. "היא תפסה הרבה מקום, חסמה את הזרימה בחלל והשימוש בה היה לעיתים רחוקות בלבד", מסבירה פלס-אזולאי.  "הפתרון שמצאנו הוא 'קונסולת הקסם' – מדוברת בקונסולה יפה הממוקמת במבואת הכניסה, שיכולה להיפתח במידת הצורך לשולחן באורך של שני מטר".
קונסולה בסלון
קונסולת הקסם: לא תנחשו מה אפשר לעשות איתה
פינת אוכל שנפתחה מקונסולה
והנה התשובה: שולחן באורך שני מטר
בחלל הציבורי הושם דגש על יצירת מקום לספרים. על גבי קיר שצבוע בטורקיז עמוק, נבנו שתי ספריות עץ גדולות בנגרות מותאמת, ואליהן הוצמדו גופי שתורמים ליצירת אווירה חמה. "עכשיו יש לספרים מקום ראוי והולם המאפשר ליהנות מזמינותם, מהאווירה ומהאופי שהם משרים בחלל", אומרת המעצבת.
ספריית עץ סביב פתח
הספריות: לספרים יש עכשיו מקום של כבוד
שינויים משמעותיים הוכנסו גם בחדרים הרטובים. "בחדר הרחצה של הילדים הוחלפה האמבטיה במקלחון מפנק עם ראש גשם, ונבחרה לשם צבעוניות שמעניקה מראה מודרני וצעיר", מסבירה מעצבת הפרויקט. "בנוסף, תוכננו מקומות אחסון רבים למגבות, לחומרי ניקיון ולכביסה, ויש משטח לגיהוץ וקיפול בגדים".
חדר רחצה ילדיםחדר הרחצה של הילדים: הצבעוניות מעניקה מראה צעיר
בחירות הצבע הנועזות ממשיכות גם אל חדר השינה ואל חדר הרחצה של ההורים. "בחדר הרחצה הזה הותקנו אריחים אלגנטיים בשחור ולבן, כיור וברזים שחורים וארון סגול שממשיך את הצבעוניות של החדר שינה", מתארת המעצבת. כגורם מאזן, נבחרו לכל החדרים בבית דלתות פנים לבנות של פנדור.
חדר שינה הורים
חדר השינה של ההורים: את הצבע מאזנות הדלתות הלבנות של פנדור
ארון אמבטיה סגול
חדר הרחצה של ההורים: הארון ממשיך את הצבעוניות של החדר 
גם בחדרי הילדים דאגה המעצבת ללכת עם רצון לקוחותיה. "הילד הצעיר קיבל מיטה גבוהה – חלומו של כל גיבור סופר-על, והגדול קיבל חדר נוח ונעים שמתאים לנער בוגר", היא מספרת. באופן דומה גם רצונות ההורים הגיעו לכדי מימוש – האישה קיבלה את המטבח עליו חלמה, האיש את הספריות, והמראה הכללי שהתקבל הוא של מיזוג הרמוני בין הסגנון הכפרי שהיא אוהבת לסגנון המודרני שהוא העדיף. "גם אני יצאתי מרווחת", מוסיפה פלס-אזולאי. "זכיתי להכיר משפחה מיוחדת, ולעצב חלל שופע חום וצבעוניות שמותאם בדיוק עבורה".
מיטה גבוהה בחדר שינה ילד
חדר השינה של הילד הקטן: יש מיטה גבוהה כמו שרצה
חדר שינה ילד
חדר השינה של הילד הגדול: נוחות שמתאימה לנער
איריס פלס-אזולאי מלווה משפחות ועסקים בתהליכי תכנון, שינויי דיירים, עיצוב, שיפוץ וסטיילינג. "אני מתחילה כל פרויקט בהבנה מעמיקה של הצרכים והרצונות של הלקוח, וכן לומדת את מאפייני הנכס", היא מספרת. "המטרה שלי היא לספק פתרונות יפים ופרקטיים. חשוב לי להפיח חיים חדשים בחלל ולהתאים אותו לצורכי בני הבית, עם הרבה תשומת לב לכל הפרטים הקטנים וכמובן תוך עמידה במסגרת התקציב .אני מאמינה שעיצוב טוב משקף אישיות, משפר את סביבת החיים ומזמין אושר".
הום סטיילניג בבית
מקדישה תשומת לב לפרטים הקטנים, איריס פלס-אזולאי
ראשית
1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אשמח לקבל שם של ספק "קונסולת הקסם". איפה אפשר להשיג?

המלצות נוספות
בודק...