בין הגלוי לנסתר: דירת 5 חדרים שמספקת שפע פתרונות אחסון

הדיירים ביקשו בית מעוצב אך פרקטי, מודרני אך חם, וגם לא ויתרו על פתרונות אחסון גלויים ונסתרים - התוצאה הותירה גם אותם וגם את המעצבת מרוצים

145 מ"ר מ"ר
תמר אלמוג
יעל גוטרייך אורון
סלון צבעוני

שטיח ושולחנות: פרט ליוינג, כורסאות: טולמנ'ס דוט, ספה: בדוסה. מזנון: נגריית ארז אילוז

יעל גוטרייך
סלון צבעוני

הדיירים: זוג + 3
מיקום: אזור המרכז

לדיירים, זוג עורכי דין בתחילת שנות הארבעים לחייו, הייתה רשימת מכולת מאוד מפורטת כשהחלו את תהליך העיצוב של ביתם. בעלת הבית, אישה סופר פדנטית ופרקטית, רצתה לוודא בכל שלב של התכנון שהעיצוב אינו גובר על הנוחות, וכך עם רשימות מפורטות של צרכים עד לרמת השקעים במגירה במטבח לטובת הטענת ניידים, יצאה המעצבת למסע כשהיא חדורת מוטיבציה להגשים את כל בקשותיה. הדירה בת חמשת החדרים עברה שיפוץ יסודי הכולל תכנון מחדש של החלל, החלפת כל התשתיות והתאמת הדירה לצורכי המשפחה שרכשה אותה, כולל פתרונות אחסון רבים. במצבה הקודם היה לה סגנון אירופאי ישן, עם הרבה קרניזים קישוטיים שעיטרו את התקרה והקירות. כל קירות הדירה היו מחופים בטפטים מוזהבים, והסגנון הכולל היה רחוק שנות אור מסגנון המעצבת ומסגנונם של הדיירים.

חלל כניסה

חלל מרכזי נדיב שנעים לארח בו

יעל גוטרייך
חלל כניסה

 

תהליך התכנון ארך מספר חודשים והשיפוץ החל כשכל התוכניות והרכישות מוכנות לביצוע. ההכנה מראש גרמה לשיפוץ להיות יותר מסודר, עם יותר שליטה על כל מה שמתרחש ועם פחות עיכובים לאורך התהליך. הדרישות היו מאוד ברורות והן לייצר בית מעוצב אך פרקטי, מודרני אך חם, מלא במקומות אחסון גלויים ונסתרים, חלל מרכזי נדיב שנעים לארח, לבשל ולחיות בו, בלי להתפשר על חדרי שינה מרווחים ומפנקים מלאי פתרונות אחסון. בית שכיף להתעורר בו בבוקר ורק מחכים לחזור אליו אחרי יום העבודה.

ארון שירות

ספה: בדוסה, נגרות: נגריית ארז אילוז

יעל גוטרייך
ארון שירות

 

הכניסה לדירה מובילה ישירות למטבח מודרני אשר מהווה את לב החלל הציבורי. תכנונו הביא בחשבון מקומות אחסון רבים ואי נדיב בגודלו, שמאפשר ישיבה של כל בני המשפחה סביבו. על מנת להגדיל את שטח המטבח ולהוסיף פתרונות אחסון המשיכה המעצבת את הנגרות לאורך הקיר שיושב בגב הסלון, ועל ידי כך הרוויחה עוד משטח עבודה למטבח ויצרה המשכיות ותחושת גודל. כפועל יוצא נוסף נוצר עוד מקום אחסון לכלים שאינם בשימוש יומיומי. הסלון הפתוח למטבח עוצב בקפידה, והצבעוניות שנבנתה בחלל השלימה את הנגרות האפורה במטבח ויצרה מראה הרמוני, מוקפד וחמים.

מטבח אפור

מטבח שהנגרות שלו עוטפת גם את קיר גב הסלון. נגרות: נגריית ארז אילוז, ספה: בדוסה

יעל גוטרייך
מטבח אפור

 

חדר ההורים תוכנן גם הוא בקפידה כשהמטרה הייתה לייצר חדר המדמה תחושה של מלון בוטיק, שרוצים להימלט אליו בסוף יום ארוך. גם בו ניתן דגש רב לתכנון של אחסון רב עם ארון בגדים מפנק, שידת מגירות ארוכה וחדר ארונות (ממ"ד) שנמצא בצידו של חדר השינה. הצבעוניות בחדר משלבת שחור, לבן, אפור ועץ עם נגיעות של ורוד מעושן.

חדר שינה לבן

חדר שינה הורים. מיטה: בדוסה

יעל גוטרייך
חדר שינה לבן
חדר שינה לבן

כריות: פרט ליוינג

יעל גוטרייך
חדר שינה לבן
חדר רחצה

מקלחת הורים. חיפויים, ריצופים וסניטריה: מודי, נגרות: נגריית ארז אילוז

יעל גוטרייך
חדר רחצה

 

חדריהם של שלושת הילדים תוכננו כך שניתן יהיה לגדול בהם לאורך זמן, והובאו בחשבון כל הצרכים העתידיים שעשויים להתעורר בהמשך. כל חדר ילדים קיבל אופי אחר בהתאם לאופי הדייר הצעיר שמתגורר בו, אך כזה שיכול לעמוד במבחן הזמן ולא להימאס או להיות לא רלוונטי. בכל שלושת החדרים תוכננו ארונות נדיבים במיוחד בגודלם, שאפשרו פתרונות אחסון גם לצעצועים וספרים מלבד הבגדים.

חדר לבן

נגרות: נגריית ארז אילוז

יעל גוטרייך
חדר לבן
קיר עץ

חדרי הילדים תוכננו כך שניתן יהיה לגדול בהם

יעל גוטרייך
קיר עץ
חדר תינוק

חדר שעומד במבחן הזמן

יעל גוטרייך
חדר תינוק

 

"היה זה ללא ספק פרויקט מרגש והתוצאה גרמה להרבה סיפוק", מתארת המעצבת. "התחלתי את המסע בחששות אם אצליח למלא את הדרישות הרבות של הלקוחות, ואם אוכל לפתוח אותם לעולמות נוספים שאינם ברשימות שלהם. ככל שהתקדם התהליך, גיליתי לקוחות פתוחים וביחד הגענו למחוזות עיצוב קסומים. אני ממליצה לא להתפשר על זמן התכנון. ככל שמגיעים לשיפוץ עם כל סט התוכניות מוכן (כולל תוכניות העבודה, הנגרות וכו') ולאחר שרוב הרכישות המרכזיות בוצעו, כך תהליך השיפוץ עצמו יעבור בצורה הרבה יותר חלקה, ללא עיכובים ועם פחות אירועים בלתי צפויים".

רחצה זוגי

חדר רחצה כללי. חיפויים, ריצופים וסניטריה: מודי, נגרות: נגריית ארז אילוז

יעל דוטרייך
רחצה זוגי

רשימת ספקים חלקית:

נגרות – נגריית ארז אילוז
חללים רטובים – מודי
פרקט ודלתות – דומוס
תאורה – שקע ותקע, אסף ויינברום
ריהוט – פרט ליבינג, טולמנ'ס דוט, בדוסה
וילונות – חיה קידר וילונות

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ממתי ניכנסים לדירה ישירות דרך המטבח?

המלצות נוספות
בודק...