בין הכפר לעיר: שיפוץ דירה עם שלל מקומות אחסון

בעלת הבית רכשה דירה בשכונה בה גדלה וביקשה לעצב אותה בסגנון שבין עירוניות לכפריות, עם דגש על שילובים של חומר, צבע וטקסטורות שונות, ומקומות אחסון לרוב

500,000
110 מ"ר
תמר אלמוג הלחמי
גיא אהרונוביץ
יעל גוטרייך אורון

הדיירים: זוג +1
המיקום: תל אביב
דירת 4 חדרים בבניין מתחילת שנות ה-90 עברה שיפוץ מן היסוד ותוכננה מחדש כדי לענות לצרכיהם של זוג בשנות השלושים עם תינוק בן חצי שנה. עבור בעלת הדירה היה זה לשוב לשכונת ילדותה אחרי שנים ארוכות בהמולת העיר.

 

בני הזוג ביקשו לשלב בעיצוב הבית כפריות ואורבניות יחד, תוך שמירה על אווירה חמימה אך קלילה. כדי להגשים את המטרה הזאת נבחרו אלמנטים מנוגדים שיחדיו יצרו מראה הרמוני וזורם. צבעי פסטל רכים אל מול גופי תאורה שחורים, ומטבח כפרי קליל אל מול תכנוני נגרות מודרניים ונקיים יותר בסגנונם יצרו שפה מעניינת ומגוונת שמספרת באופן שלם יותר את סיפורם של דיירי הבית, שאוהבים את העיר אך נמשכים גם לשקט של הכפר.
כבר בתחילת התהליך היה ברור שבעלי הבית רוצים לשלב את הצבע הכחול האהוב עליהם בעיצוב הדירה, ואכן פלטת הכחולים על גווניו השונים, מן הבהיר אל הכהה, נוכחת בפינות רבות בבית ובאה לידי ביטוי במטבח, בארונות חדרי הרחצה, בגב כוורת פינת המשפחה, בנישת ארון הילדים ובקיר חדר הילדים. גם בבחירת הריהוט נכח הכחול, גם אם ברמיזה.
דירה צבעונית
בשלב הראשון תוכננה הדירה מחדש והוכנו מספר סקיצות תכנוניות. בסופו של יום כל קירות הבית נשברו כשהמטרה הייתה ליצור חלל הרבה יותר פתוח ומזמין מקודמו, להרחיב את המסדרון שהיה צר ונמוך ולאזן את גודל החדרים. המטבח שהיה במקור סגור לגמרי נפתח לחלל הציבורי, ומרפסת השירות שהייתה צמודה לו בוטלה על חשבון הגדלת חדרי הרחצה.
מטבח כחול
מטבח כחול
בגב בסלון תוכננה כוורת גדולה אשר יוצרת חלוקה אבסטרקטית בין סלון לפינת משפחה ומשחקים חמימה.
ספריה בסלון
פרקט: פרקט פור יו, כיסא וינטאג'- ONE PIECE

סלון
ספרייה בסלון
כוורת: נגריית ארז אילוז, תאורה: דורי קמחי, שטיח, אקסוסריז ופוף: גלי ליבנה

שטיח צבעוני
סטיילניג בסלון
ספה תכלת
שידה בכניסה
חדר ההורים תוכנן באופן שיהיה מרווח ונעים עם מקלחת מפנקת במיוחד שצמודה לו. שישמור על אווירה חמה ורומנטית, ומצד שני יהיה נוח ומלא במקומות אחסון. מעבר לארון בגדים גדול, תוכננה גם שידת מגירות וארון נעליים נסתר.
ארון בגדים עם טלויזיה

ארון רחצה כחול

ארון כיור: נגריית ארז אילוז, ריצופים, חיפויים וסניטריה: נגב קרמיקה, תאורה: דורי קמחי 
חדר רחצה
חדר הרחצה הכללי תוכנן באופן שישמש גם כשירותי אורחים, ולאור ביטול חדר השירות תוכנן בו ארון שירות גדול המשלב בתוכו מכונת כביסה ומייבש כמו גם מקום רב לאחסון. בני הזוג ביקשו חדר רחצה כזה שידמה מלון בוטיק מפנק, ועל כן תוכנן עבורם חדר רחצה נדיב ומרווח.
פתרונות אחסון רבים תוכננו תוך שמירה על עיצוב נקי ומקסום הנוחות. כך לאורך המסדרון המוביל לחדרים תוכנן ארון שירות גדול, בכניסה לחדר הורים בנישה כמעט נסתרת תוכנן ארון נעליים, ובכל חדרי השינה תוכננו ארונות נדיבים שעוצבו ברוח העיצוב הכללי של הדירה.

ארון רחצה ירוק

ריצופים, חיפויים וסניטריה: נגב, תאורה: דורי קמחי, ארון כיור: נגריית ארז אילוז
חדרי הילדים אוזנו בגודלם (במקור אחד היה קטן מדי ואחד גדול מדי), ותוכנן ארון גדול מאד של כשלושה מטרים אשר מאפשר אחסון הרבה מעבר לצרכיו של ילד ממוצע. בחלקו התחתון של הארון תוכננה נישה לספרים וצעצועים, שמחד מאפשרת גישה נוחה לילדים קטנים ומאידך מעניקה פתרון נוסף של אחסון. גם המגירות התחתונות של הארון תוכננו בעומק שיאפשר אחסון של צעצועים נוספים. הקיר שממול נצבע בגוון דומה לכחול שבנישת הארון והודבקו עליו מדבקות קיר שיצרו מראה שמיימי וקסום.
חדר תינוק
ארון ילדים
חדר תינוק
ארון קיר: נגריית ארז אילוז, שטיח ואקסוסריז: תותי במושב
 
הדירה לפני השיפוץ:
 
תוכנית הדירה:
רשימת ספקים חלקית:
נגרות: נגריית ארז אילוז
פרקט: פרקט פור יו
ריצופים, חיפויים וסניטריה: נגב קרמיקה
תאורה: דורי קמחי
מיזוג: בני עטרי
הלבשה ואקסוסריז: גלי ליבנה ו- ONE PIECE
חדר ילדים: תותי במושב

 

 

553
28 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ממש יפה...תהנו

הברווזים באמבטיה זה מה זה נדוש!

מקסים
מקסים! צבעוני ושמח, כל הכבוד למעצבת וללקוחות

הברווזים באמבטיה זה מה זה נדוש!

שאפו על המטבח
סופסוף משהו קצת שונה וצבע מגניב לגמרי בית מקסים שתהיו שמחים ומאושרים בו

יעל גוטרייך אורון
אלופה אמיתית, כשרון טבעי!

מהפך מדהים! דירה כיפית!

נחמד
סך הכל דירת קבלן עם רהיטים יפים, עיצוב אין פה. חדר התינוק הכי מוצלח, יש חשיבה יפה וגם סוף סוף קצת תעוזה עם הצבע הכהה בקיר ולא איזה תכלת פסטלי משעמם

יפהפייה, כיפית, אבל שוב אותו שטאנץ...
דירה מקסימה באמת, מעוצבת ביד מקצועית ובטעם. אהבתי את הריצוף היפה, את ספת התכלת בסלון ואת המקום שבו היא מוצבת - כשמאחוריה יש "אוויר" עד הספרייה, את הארון בחדר הילדים עם הנישות הפתוחות למטה ואת מנורות הקיר היפות. הבעיה היא שהיתר, מזכיר את כל הדירות ה"עכשוויות" - קיר לבנים, סולם מונח, שולחנות סלון עגולים, שידת עץ באמבטיה ותמונות איילים. שוב איילים? ברצינות? יאללה, מעצבים - תתחילו לחשוב קצת מחוץ לקופסה. שיהיה יפה - וגם אחר. ושהדיירים - ייהנו ובגדול.

כל כך פאסה!עיצוב מיושן,לא נמאס מהבריקים
וכל הדברים הסטנדרטים? המטבח הצר והכחול כהה כל כך סוגר וכבד... מי מעצב ככה היום?

קטן רומנטי וקסום , כל הכבוד

נראה מעולה. כל פרט וכל חלל.

השלמות!!!
יעל! הפרוייקט מקסים, חי, בטוחה שכיף לדיירים! והברווזים- מושלמים :-)

בעיקרון יפה אבל
סהכ תוצאה נעימה. הארונות בחדרי שינה אמבטי ושירותים יפים, ספה יפה, רצפה נאה. מטבח אחלה. החלוקה של החללים טובה אך ישנה בעיה בפינת האוכל. כבר בתכנון רואים שישנה בעיה. היא לא מוצאת את מקומה ותקועה. וכדי לעשות לה להרגיש ממש לא מקובלת גם שמו לה קיר בריקים מיושן שלא תואם לכלום. בפינת המשחק (אחלה והכרחי עם ילדים קטנים) האורגן ממש מיותר ובניגוד לשאר הנגרות הנאה בבית הארון לא מתאים לחלל ולא נראה נגרות אישית. בנוסף נראה מאוד מבולגן. אם מחליטים על הקונספט הזה של פינת משחקים יש צורה לעשות את זה וזו לא דוגמה מוצלחת. צריך לסדר. העיצוב קיבל פה ביקורת ויש לזה סיבה, אכן נראה מיושן וטחון, חייבים לתת לו טאצ' קול כי כרגע נראה סתם מתלהב. רעיונות (מעבר להסרת/צביעת קיר הבריקים ) מרפסת עם צמחיה נאה, להעיף מהסלון אורגן וסולם, להעיף שרפרפים (אפשר לחדר ילדים או לשולחן איפור אבל כרגע הם סתם שמה מיותרים ומתלהבים), שידת הכניסה להחליף בשידה אמיתית שמתאימה בגודלה ומראה מעליה (או בכניסה). מנורת הסלון צריכה להיות מוחלפת במנורה פחות מתלהבת שעובדת עם שאר המנורות . לחזור ללול ממנו הגיעה. קצת אומנות איכותית ו...vuala...הכל טוב

מאיפה השטיח?

בנושא הביקורת
מדהים איזה חופש אנשים לוקחים לעצמם לומר באופן וודאי ופסקני מה צריך להיות ומה יפה ומה מתאים ומה טוב ומה לא. זה טעמם וכך הם רצו וכך מתאים להם. מעצב לא בהכרח עושה הכל עפ"י ראייתו המקצועית ותמיד צריך ליישר קו עם טעמם וחלומותיהם של המתגוררים בדירה גם אם הם פסה וחומיושנים.

הסולם והשרפרף
שניהם מיותרים לגמרי. במקומם היה אפשר להאריך את המזנון ולקבל מקום איחסון נוסף. הסולם עם הסמיכה סתם מפריעים בעיניים ויוצרים "רעש" חזותי ולא שימושי.

פינת אוכל
מאיפה פינת האוכל?

זה פשוט זה.
בין העיר לכפר. לא פשוט לשלב את שני הדברים ועוד בצורה שתהיה נעימה לעין. קיר הבריקים לדעתי משרת את המטרה בצורה מעולה, שילוב של אביזרים מודרניים עם ריהוט באווירה כפרית משלים את האווירה. הכחול לגווניו ברחבי הבית מזכיר את צבעי השמים המשתנים ואפילו נותן הרגשה של יציאה החוצה למרחב. לפעמים אנחנו שוכחים כמו בהרבה פרוייקטים אחרים שקל להעביר ביקורת אבל כשעומדים מול הנתונים בשטח וכמובן מול הלקוח זה הופך למשימה לא פשוטה בכלל. מבחינתי הבית נעים ומזמין ועונה בצורה אידיאלית לצרכי הלקוח. שאפו.

הרמוניה
לדעתי הדירה הרמונית ונעימה. ברווזים באמבטיה זה נדוש? אז מה? לפעמים נדוש יכול להיות גם יפה.

לצופית
הפעם הגזמת. מה זה ״האורגן מיותר״ - את לא באמת מצפה שאנשים יתאימו את התחביבים שלהם לעיצוב? כמובן שאפשר היה להוציא לצילומים אבל כולם פה תמיד מתלוננים שהצילומים לא מספיק אותנטיים... אה, כן, וזה voila.

משהו פה פשוט לא עובד
נכון , מעצבת לא עושה מה שהיא רוצה והיא צריכה להישמע לרצונות של בעלי הבית . אבל , תפקידה של מעצבת הוא לקחת את החלומות של בעלי הבית והרצונות שלהם ולדאוג שהכל יתחבר ביחד . ופה זה לא מתחבר !!! חלוקת החלל בעייתית , העיצוב לא זורם - זה נראה כמו אוסף של דברים שאנשים אהבו בלי שום קשר ביניהם . ויש דברים שפשוט לא מתחברים . בתקציב כזה ועם המון פוטנציאל היה אפשר לעשות פה הרבה יותר ולדאוג לזרימה והרמוניה שלא נמצאים פה . יש המון דברים יפים : הצבע של המטבח , כל הארונות מתוכננים יפה ... אבל הכל נראה לא קשור אחד לשני וכאילו לא גמור . מפוספס לגמרי , לדעתי .

משהו פה פשוט לא עובד
נכון , מעצבת לא עושה מה שהיא רוצה והיא צריכה להישמע לרצונות של בעלי הבית . אבל , תפקידה של מעצבת הוא לקחת את החלומות של בעלי הבית והרצונות שלהם ולדאוג שהכל יתחבר ביחד . ופה זה לא מתחבר !!! חלוקת החלל בעייתית , העיצוב לא זורם - זה נראה כמו אוסף של דברים שאנשים אהבו בלי שום קשר ביניהם . ויש דברים שפשוט לא מתחברים . בתקציב כזה ועם המון פוטנציאל היה אפשר לעשות פה הרבה יותר ולדאוג לזרימה והרמוניה שלא נמצאים פה . יש המון דברים יפים : הצבע של המטבח , כל הארונות מתוכננים יפה ... אבל הכל נראה לא קשור אחד לשני וכאילו לא גמור . מפוספס לגמרי , לדעתי .

ל21 חחח אחלה כינוי
את ממש צודקת והניסוח לא נכון. הסקתי שמכיוון שאני מדברת על פינת המשחקים בסלון זה יהיה ברור. אני אנסח מחדש- האורגן מיותר בסלון! תחביבים זה חשוב, אבל אורגן בסלון? הבית מספיק גדול ויש חדר אחד לא בשימוש. (זה אופייני בדירות סטודנטים קטנטנות שם התחביבים הם חלק מהקישוט- אופניים , גלשן וחליפת צלילה משקולות וכדור גדול לפילאטיס) ........... לגבי VUALA- זהו סלנג. השפה מתחדשת ואנגלית שואבת משפות אחרות ומתאימה אותן לעצמה . זה סלנג עצלני וקלוקל של צעירים שעבר לשפה הכתובה ומשמעותו נשארה כמו שהייתה. גם הספרדים משתמשים בזה ויש vual? בשמות מסעדות, מלונות וסלנג .עוד דוגמאות אפשר למצוא ב urban dictionary. .....

ממש מוצלח + שאלה
דירה מקסימה ומאוד נעימה, ארונות אמבטיה בצבעים הורסים, ממש אהבתי. מהיכן השטיח בסלון, והכסאות בפינת האוכל?

עיצוב מהמם.שילוב צבעים .עיצוב בעץ ומטבח מהמם

בנוגע לתכנון
משהו שמפריע לי ורציתי לשאול את הדיירים או את המתכננת. האם לא מפריע חוסר הניקיון של הפתחים? כשיוצאים מהחדר של דין (השמאלי ביותר בשרטוט) ובדיוק מולו יש פינה של חדר העבודה. אשמח לקבל תשובה, יש לי אותה בעיה בדירה שאני עדיין לא גרה בה. מעבר לזה, הדירה יפה. אני אהבתי. תודה.

הדירה השתדרגה להפליא... הצבעים.
איזה יופי של עיצוב. אהבתי את הצבע היחודי של המטבח למרות שלאורך זמו אולי היה קצת מעייף... אבל בהחלט יחודי ועושה את הדירה. שידרוג חבל על הזמן ממה שהיה קודם מאד בייתי ואותנטי נראה באמת בית שגרים בו ולא רק משהו לתמונה כמו ברב המקרים שיש כאן. עושה חשק אני אהבתי

המלצות נוספות
בודק...