להתאהב מחדש: לפעמים שיפוץ הוא הפתרון הנכון

הדיירים התלבטו האם לשפץ את ביתם הישן או לעבור למקום חדש. לאחר שינויים מאסיביים והפיכה סגנונית, הם מאושרים על בחירתם להישאר

מירב גולן

סלון ישראלי

הדירה: דירת 4.5 חדרים
הדיירים: זוג + ילד + כלבה
המיקום: רחובות

הדירה הרחובותית הזאת מחולקת כמיטב המסורת של שנות ה-80-90 בארץ, עם סלון רחב ידיים, מטבח נפרד וביניהם אזור פינת אוכל. שלושת חדרי השינה גדולים ומרווחים ויש חצי חדר נוסף המשמש כמחסן. "פעמים רבות אני נתקלת בלקוחות שאומרים לי שהדירה שלהם מאד ישנה ותוהים האם כדאי לשפצה או לעבור", מספרת מעצבת הפנים מירב גולן. "במקרה הזה התשובה הייתה חד משמעית – להישאר ולשפץ, שכן דירות כאלו לא רואים הרבה".
הבנת הצרכים

בטרם ניגשה למלאכת השיפוץ, בחנה המעצבת את צרכי המשפחה, וכך גילתה בין היתר כי יש לתת מענה לאב העובד מהבית, לבן הסטודנט לעתיד, וכן לכלבה המשפחתית. בנוסף בדקה מה מהרהיטים הקיימים עתיד להישאר וגם האם ניתן לדלל את החפצים בבית ובכך ליצור יותר מרחב. "המסקנה הראשונה שהגענו אליה היא שיש צורך ליצור חדר עבודה עבור הבעל", אומרת גולן. "גם הוחלט שהרצפה, המטבח וחדרי הרחצה זקוקים בהחלט לעבור שדרוג, בעוד חדרי השינה נותרו בספק".
המטבח ופינת האוכל
המטבח ופינת האוכל – עברו שיפוץ משמעותי
בחירת סגנון 

הסגנון שנבחר לדירה הוא שאבי שיק עם נגיעות אוריינטליות. לטובת העניין הוחלפה הרצפה לגוון אפור בטון, שונה הצבע של דלת הכניסה והוכנסו וילונות, תמונות וגופי תאורה מתאימים. שינויים נוספים היו בהחלפת כל הדלתות בבית לדלתות פנדור עם חריטה מובנת, ובשבירת קירות לתחושה זורמת יותר במרחב. "עם האוכל בא התיאבון", צוחקת המעצבת, "וממש שניה לפני תחילת העבודה, הוחלט לשפץ ולעצב גם את חדרי השינה".
חדר שינה בעיצוב שאבי שיק
פלטת גוונים ברוח השאבי שיק
דלתות פנים
דלתות הפנים הוחלפו לדלתות פנדור עם חירוץ מובנה
יצירת מרחב

בין הקירות שנשברו היה הקיר שחצץ בין המטבח לסלון, ובכך הם אוחדו לחלל אחד. "ארונות המטבח, שהיו איכותיים ביסודם, עברו צביעה מחודשת לגוון שמנתי רך", מפרטת גולן, "והארונות העליונים פורקו ובמקומם הוכנס ארון עילי חדש ואוורירי בגוון כחול מעושן". לצד שינויים אלה, גם הוחלפו במטבח הקרמיקה והכיור.
אריחים מצוירים
המטבח במראהו המחודש
ארגון מחדש 

עוד מהלך שתרם להגדלת הסלון הוא ביטול חצי החדר שהיה בצמוד אליו. "המיזוג של חצי החדר עם הסלון אפשר ליצור פינת קריאה פרטית, המשמשת גם כאזור משחקים לנכדים", מסבירה מעצבת הפנים. "כדי לפצות על ביטול המחסן שהיה בחצי החדר יצרתי עבור הדיירים ארונות מרובים ככל האפשר".
פינת קריאה
פינת קריאה
הכנסת צבע

השירותים והמקלחת עברו שיפוץ מאסיבי מרצפה לתקרה. האמבטיה בוטלה ובמקומה תוכנן מקלחון רחב, והאסלה הוזזה כדי לרווח את החדר. "עבור הרצפה בחרנו באריחים מאוירים והקירות נצבעו בגוון כחול מעושן", מוסיפה גולן. "הבחירות האלה שימחו אותי מאוד כי לא כל יום מוצאים אנשים שזורמים עם גוונים דומיננטיים וחזקים".
חדר הרחצה - אריחים מאוירים וקירות כחולים
חדר הרחצה – אריחים מאוירים וקירות כחולים
שרותים עם אריחים מצוירים
האסלה שינתה מקום לטובת הגדלת המרחב
הפרטים הקטנים

בחדר השינה של ההורים הוחלפו כל הרהיטים, נצבעו הקירות מחדש ושונתה התאורה. "הוספנו פרקט ברצפה וטפט דמוי בד בקיר עליו נשענת המיטה", מפרטת המעצבת. "כיוון שהחדר מכיל חלון רחב ידיים ללא תריסים, התקנו שני וילונות – האחד דקורטיבי המאפשר סינון של האור, והשני הוא וילון האפלה היוצר חושך מוחלט".
חדר השינה של ההורים
כל וילון והפונקציה שלו – חדר השינה של ההורים
התוצאה הסופית

החדר של הבן עבר גם הוא מתיחת פנים ונועד לשרת אותו כשיהיה סטודנט. החדר השלישי הוא חדר העבודה של האב, ויש בו גם ארון גדול המשמש לאחסון. "לאחר שיפוץ רווי אבק התקבל בית חדש לחלוטין, והדיירים חזרו אליו עם המון שמחה בלב", מסכמת גולן בחיוך.
מעקה
הדיירים חזרו עם שמחה בלב
ראשית
3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שיפוץ יפה אבל
אבל כשבוחנים מעבר דירה לעומת שיפוץ צריך לקחת בחשבון פרמטרים נוספים (מלבד עלות השיפוץ לעומת עלות המעבר) ממ"ד (במיוחד תלוי אזור מגורים), מרפסת, בניין שמזדקן ויהיה צורך להשקיע בשיפוצו ועוד

מדהים

מקסים מקסים מקסים, אפשר גם?

בודק...