שווה זהב: עיצוב דירת גן דופלקס בחיפה ב-300 אלף שקל

סטנדרט קבלני פשוט בדירת גן דופלקס הפך בטאץ' עיצובי עדין לממלכה לבנה בת שתי קומות, שהתגברה על שטח מצומצם וחוסר באחסון

300,000
150 מ"ר
טל ניסים
ענבר מנגד
ענבר מנגד

הדיירים: זוג + 3
המיקום: חיפה
דירת גן דופלקס בחיפה נרכשה מקבלן בשלבים הסופיים של הבנייה כשהייתה כבר מוכנה. מאחר שהיא תוכננה עם סטנדרט קבלני פשוט, בקשתם של בני הזוג, להם שלושה ילדים, הייתה להפוך את הדירה לבית משפחתי, נעים, חמים, מעוצב ופרקטי, כזה שיכנסו אליו ויגידו וואו. הם ביקשו שחלל המגורים הראשי יהיה מזמין ומרווח ושיימצאו פתרונות אחסון שחסרו בתכנון המקורי.

סלון לבן

הייתה להפוך את הדירה לבית משפחתי, נעים, חמים, מעוצב ופרקטי

סלון לבן
מטבח שחור לבן

תכנון מטבח שהיה מאתגר במיוחד בשל החלל הקטן יחסית שהוקצב לו;

מטבח שחור לבן

כשהתקבל המפתח לדירה, החל שיפוץ שכלל הזזת נקודת מים וביוב במטבח והתאמות של מערכת החשמל בכל הבית; תכנון מטבח שהיה מאתגר במיוחד בשל החלל הקטן יחסית שהוקצב לו; עיצוב חדרי הילדים; ותכנון נגרות מותאמת לכל הבית. התקציב, שנראה בהתחלה כבלתי אפשרי לביצוע של כל בקשותיהם של בני הזוג, עובדי הייטק ושירותי הבריאות, נמתח מעט ולבסוף המשימה צלחה.

מטבח שחור לבן

שטחי האחסון של המטבח הקטן ונבנה על ידי נגר פרטי.

מטבח שחור לבן
אי שחור במטבח

גולת הכותרת של הבית הוא קיר נגרות שמתחיל כבר בכניסה וחולש על כל חלל המטבח והסלון.

אי שחור במטבח

גולת הכותרת של הבית הוא קיר נגרות שמתחיל כבר בכניסה וחולש על כל חלל המטבח והסלון. מעבר לעובדה שהוא קיר דקורטיבי בגוונים עדינים של לבן עם פסי זהב, הוא כולל אחסון מרבי, שתמך בשטחי האחסון של המטבח הקטן ונבנה על ידי נגר פרטי. הוא כולל ארון מעילים, מזווה, ארון נעליים ובאזור הסלון – גם אחסון לקיר טלוויזיה.

מאחר שפינת האוכל מרוחקת, ניתן מקום משמעותי לאי במטבח, שמכיל ישיבה לכל בני הבית, אחסון ומשטח עבודה. פינת האוכל מוקמה בקצה השני של חלל המגורים עם דלתות ויטרינה לגינה כדי להכניס אור ולתת תחושת פתיחות מרבית. ניתן דגש מיוחד על הקיר מאחורי פינת האוכל שחופה באריחים שחורים, המהווים קונטרסט לעדינות קיר הנגרות בחלל.

חיפוי שחור

פינת האוכל מוקמה בקצה השני של חלל המגורים

חיפוי שחור
קיר טלוויזיה לבן
קיר טלוויזיה לבן
נגרות לבן זהב
נגרות לבן זהב

גם יחידת ההורים הייתה מאתגרת בשל גודלה המצומצם. בחלל השינה הוצבה מיטה עם שידות צד ושידת מגירות גדולה לאחסון. בתכנון מדוקדק של חדר הארונות הוסרו הדלתות המפרידות, והוא הפך למעין תחנת מעבר בין חדר השינה לרחצה הורים.

חדר שינה אפור לבן

גם יחידת ההורים הייתה מאתגרת בשל גודלה המצומצם

חדר שינה אפור לבן
ארון חדר שינה

חדר הארונות הפך למעין תחנת מעבר בין חדר השינה לרחצה הורים.

ארון חדר שינה

חדרי הילדים אופיינו כל אחד עם טפט גרפי בגוונים שהתאימו לילדים, עם טקסטורות עדינות וריהוט מינימליסטי. חדריהם של הבנים בקומת הכניסה קטנים מאוד, אך עם תכנון מינימליסטי כל אחד קיבל מיטה וחצי, ארון בגדים ושולחן. חדר הבת בקומה השנייה מאופיין גם הוא באותם קווים עם גוונים רכים יותר שבחרה הילדה. חדרי הרחצה לא עברו שינוי, למעט התאמה של נגרות ותוספת מראות וכיורים חדשים, שמתאימים לבסיס הקבלני.

חדר ילדה

חדרי הילדים אופיינו כל אחד עם טפט גרפי בגוונים שהתאימו לילדים

חדר ילדה
שידת כיור תכלת

חדרי הרחצה לא עברו שינוי, למעט התאמה של נגרות ותוספת מראות וכיורים חדשים, שמתאימים לבסיס הקבלני.

שידת כיור תכלת
שירותים שחור לבן
שירותי שחור לבן

"זה היה אחד הבתים המהנים שעבדתי עליהם בתקופה האחרונה, משום שהייתה ביני לבין בעלי הבית הבנה הדדית כבר מההתחלה. עצם העובדה שהם מאוד סמכו עליי, נתנה לי אפשרות להביא את עצמי ולהתבטא. התכנון והשיפוץ נעשו בזמן שיא ונערכנו אליהם היטב מבעוד מועד. כשבוחרים בעל מקצוע, כדאי לתת לו קרדיט ולסמוך עליו ולא לנסות לנהל אותו. התוצאות הטובות ביותר מתקבלות כשעורכים תיאום ציפיות כראוי ונותנים לו להוביל אתכם".

 

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המלצות נוספות
בודק...