עיצוב טוטאלי באפור: כך מעצבים דירה מושלמת

דירת גג סטנדרטית על קומה אחת הפכה תוך כדי שיפוץ לדופלקס מפנק. לכל הבית שנראה כמו פנטהאוז יוקרתי, נבחר סגנון מודרני מבוסס על עיצוב אפור, גוון שיכול אולי להיתפס כעצוב, כאן הוא סופר אלגנטי

awards participation badge
180 מ"ר
אלעד גונן
ליעד יוסף

הדיירים: זוג הורים + שלושה ילדים, שתי בנות ובן

המעצב שהתאהב בפרויקט שביצע
"אם החלטתם על סגנון עיצוב מסוים תבחרו גם בגוון שיוביל. לכו על זה בכל הכוח מהתחלה ועד הסוף – ממש תהיו על זה! רק ככה תוכלו להגיע למראה מושלם, נקי ממניירות מיותרות. משחק נכון של מרקמים וצורות, במינון מדויק, יביא אתכם לתוצאה מהממת ומדויקת. לא סתם התאהבתי בפרויקט הזה" דבריו של המעצב ליעד יוסף בראיון שנערך אתו בסיומו של פרויקט בו הפך דירת גג סטנדרטית לדירת דופלקס שמרגישה כמו פנטהאוז יוקרתי.

מטבח אפור

בכניסה אל הבית מיד רואים שהאפור נבחר כגוון מוביל בסגנון העיצוב המודרני

1

לבן ושחור בדוק שזה קלאסי – עיצוב אפור זה אתגר
זוג הורים לשלושה ילדים רכשו לעצמם דירת גג סטנדרטית בת קומה אחת. בעת הרכישה ההורים פיתחו ציפיות גבוהות: שתהיה להם סוויטה פרטית גדולה ומרווחת, שלכל ילד יהיה חדר נפרד, עם חדר רחצה צמוד, ושילדים הקטנים תהיה פינת טלוויזיה נפרדת. המרחב החברתי חייב להיות מרווח ופרקטי ומותאם לפעילויות שעות הפנאי של המשפחה, רצוי מאוד שתהיה בו אווירה רגועה, ביתית ונעימה. זאת מבלי לוותר על מראה, אלגנטי, יוקרתי וייצוגי שיתאים לאירוח . התשובה היחידה שליעד מצא אותה כנכונה ביותר היה – סגנון מודרני חף מאלמנטים מיותרים, כשהגוון האפור בא לידי ביטוי בצורת שכבות, ניגודים וחיבורים, בין חומרים ומרקמים שונים.

סלון אפור

ממש כיף להיות בסלון מפנק עם שטיח צמרי רך רהיטים מעוגלים ואור יום מסונן דרך ווילונות אפורים

12

אפור יכול היות רך ומפנק אבל גם תכליתי ורציני
הכול תלוי בחומרים ואיך מעצבים אותם. במטבח, שמשתרע לכל אורכו של הסלון, הקיר מחופה בארונות אחסון ומכשירי החשמל ובמרכזו כיור ומשטחי עבודה. במקביל לו, אי גדול שמחבר ומפריד בין המטבח לסלון. האי חולק לשניים: חצי אחד עם ארונות משני צדיו והחצי השני נועד לארוחות. שלושה גוונים של חומרים אפורים, שכולם מעוצבים בקווים ישרים ומשווים למטבח מראה רציני, שלא בא על חשבון הפרקטיקה. גופי התאורה השחורים מעל ורגלי הכיסאות המתכתיים השחורים, משלימים את המראה.

מטבח אפור

עיצוב האי עם מקומות ישיבה משני צדדיו אפשר את הוויתור על פינת אוכל

7

הסוויטה של ההורים כשטח של דירה קטנה
במקור, במקום שהוקצע לסוויטה של ההורים, היו שניים וחצי חדרים, כמו דירה קטנה. הקירות נהרסו ועל השטח המכובד עוצבה להורים סוויטה מפוארת. עם אזור שינה, חדר רחצה, חדר ארונות, ויציאה למרפסת. שימו לב לקיר השחור שבגב המיטה. הוא משפיע על עיצוב האפור שבחדר, משתלב עם רצפת הפרקט אבל, מתחיל הרבה לפני שנכנסים לחדרם של ההורים.

 

סוויטה הורים קיר שחור

המיזוג בין הקיר השחור ולבין המיטה והקירות הלבנים ממשיכים את הקו הצבעוני שנבחר לעיצוב הבית

11

בחדר הרחצה של ההורים החלל כולו למעט התקרה, חופה באריחי טרצו אפורים וגדולים. גודלם של האריחים והעיצוב המינימליסטי, משווים לחדר תחושה של מרחב גדול. הכלים הסניטריים השחורים בולטים על הרקע האפור.

חדר רחצה אפור

העיצוב המינימליסטי, הפרקטי במראה כמעט נזירי חוזר על עצמו בכל אחד מחדרי הרחצה בבית

10

מול חדר רחצה שנראה קצת כנזירי נמצא חדר הארונות שהוא ממש חגיגה לעיניים. הוא כל כך מזמין, שבקושי רוצים לצאת ממנו. הארונות תוכננו כך שכל מה שצריך להיות מוסתר נמצא מאחורי דלתות והשאר גלוי, יש בו פינת ישיבה, ווילונות רומנטיים ואפילו נמצא מקום לעציץ עם צמח טבעי.

ארון בגדים

מאחורי חזית אפורה פנים הארון תוכנן ועוצב עם תוספות של עץ טבעי שמתחבר לרצפת הפרקט שמופיעה בכל חדרי השינה

2

מה זה העורק הראשי בבית ואיך מטפלים בו ?
אם המטבח נחשב ללב הבית, לדבריו של ליעד יוסף, המסדרון הוא העורק הראשי וצריך טפל בו כראוי. המסדרון הורחב לממדים שיאפשרו לו להכיל ארונות אחסון רבים. אבל פרקטיות זה לא מספיק. ליצירת דרמה הולמת, שתצדיק את המעבר מהמרחב החברתי עד לאחרון החדרים באותה קומה, המסדרון עוצב בשילוב עם חזיתות של ארונות אחסון וקירות מחופים במשחקי מרקמים של חומרים וצורות. גוונים שונים, חריטות בכל מיני צורות ומראות משולבות. כן, נכון, גילתם, כאן מתחיל הקיר השחור שחודר במלוא עוצמתו לחדר השינה של ההורים.

מסדרון עם מקומות אחסון

מראה ענקית במרכזו של הקיר שמסתיר את המסדרון שמוביל לחדרי השינה מגדיל לכאורה את שטח הכניסה לבית

8

סלון, מטבח, סוויטת הורים וגם חדרו של הבן בקומת הכניסה
גם בחדר של הבן , ניכר לעין העיצוב באפור, בין הקירות האפורים בולטת חזית הארון השחורה. קווים מזוגזגים של תאורה מתכתבים ביניהם על הקיר ועל התקרה. גם חדר הרחצה של הבן עוצב כיתר חדרי הרחצה בבית.

חדר ילד אפור

שפת העיצוב בכל הבית ניכרת גם בחדרו של הבן הצעיר.

3

אופס…חסר שטח לשני חדרי שינה לבנות –  מה עושים?
כבר בשלב תכנון דירת הגג שהייתה במקור קומה אחת, היה ברור שלמילוי רצונם של הדיירים יידרש שטח נוסף. הדרך היחידה להגדיל של שטחו של הבית היה על חשבון הגג שמעל הדירה ששייך לה. במטרה לסיים את שיפוץ הקומה התחתונה יחד עם בניית הקומה העליונה. הוחלט ללכת על בניה בשיטת "מייטק"- שזו בנייה מתועשת, שמקובל לכנות אותה כבנייה מתקדמת, קלה או ירוקה. פתרון לבנייה מסיבית בטוחה ומהירה. חלק מהגג שהפך לפינת משפחה שמקדימה את הכניסה לחדרי הבנות

פינת משפחה

מפינת המשפחה שעוצבה על שטח הגג כחלק מתוספת הבנייה, יש יציאה למרפסת

9

לפני שנכנס לחדרי הבנות, איך מגיעים אליהם?
לליעד היה ברור שהמעבר לקומה החדשה חייב להיות דרמטי ומיוחד. לכן בחר לעצב גרם מדרגות אוורירי, עדין ונעים שמצד אחד לא יכביד על מראה המרחב החברתי ומצד שני שיהווה סוג של פסל.  ואכן, על רקע הסלון והמטבח, בסיס הברזל השחור והדק משתלב עם התוספות השחורות שבמטבח, הכבלים שמשמשים כמעקה נבלעים בחלל וגוון המדרגות מתכתב עם כוננית העץ שמתחת למסך הטלוויזיה

מדרגות קלות

מבט מהסלון לעבר המדרגות למובילות לקומה העליונה שנוספה לדירה תוך כדי השיפוץ

6

לשתי הבנות נמצא מקום בבית בזכות טכנולוגיה מתקדמת של בנייה מהירה
בשטח שמעל דירת הגג, לא היה כלום כבסיס לתוספת בנייה. באמצעות התכנון מדויק והבנייה מהירה נמצא הפתרון לתוספת של שתי סוויטות + פינת משפחה שבוצע תוך כדי ביצוע השיפוץ בקומה התחתונה.

חדר שינה בת

בחדרה המרווח של הבת האמצעית תוספות קטנות בוורוד שנבחרו על פי טעמה

4

העיצוב בסוויטה  של הבת הבוגרת, הותאם לגילה. על הרקע של רצפת הפרקט שמופיעה בכל חדרי השינה בבית, בולט הגוון הבהיר של האפור שמשתלב עם לבן ונקודות צבע בשחור

חדר שינה בת

הבת הבכורה זכתה בבונוס של יציאה פרטית למרפסת

5
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המלצות נוספות
בודק...