זה לא סתם גב מיטה, זה קיר שלם

הנה אפשרויות שלא חשבתם עליהן בעיצוב חדר השינה, בהן דווקא ראש המיטה הופך לסיפור המעניין של החדר

כדי לתת מגע מורגש של עיצוב בחדר השינה לא תמיד יספיקו המיטה ושתי השידות שלצידה. לאפקט ה"וואו" יכולים לתרום מבנה יוצא דופן של החלל, צבעוניות מודגשת ואפילו מצעים בהדפס בולט, אבל דרך נוספת היא להשתמש בקיר שמאחורי המיטה ובכוח היצירתיות, ולהפיק משניהם את המרב. "ראש מיטה אינו מחייב אך בהחלט אלמנט עיצובי שמוסיף הרבה עניין לחדר ומהווה את קיר הכוח המרכזי של החדר. אומנם ראש מיטה על גבי קיר שלם זו החלטה אמיצה, אך בבחירה נכונה יש בו אמירה של דרמטיות רומנטית", אומרת המעצבת אורלי דקטר.

הרמוניה ופסי תאורה מעל המיטה

בסוויטה מפנקת בפנטהאוז יוקרתי בתל אביב המיועד לתושבי חוץ מארה"ב, שמגיעים לעיתים לביקור בארץ, ביקשו הדיירים תחושה של בית מלון. דקטר תכננה חיפוי קיר מעל המיטה לכל אורכו ורוחבו של הקיר, שרופד בבד קטיפה עם פטרן עדין ושולבו בו פסי תאורה של לדים הניתנים לכיבוי מצידי המיטה. חיפוי המיטה והמיטה רופדו בבד זהה כדי לתת תחושה של רכות ולמראה הרמוני. כקונטרסט לקטיפה המלטפת שולבו שידות בטון בעיטור ברזל שחור וגופי תאורה תלויים מהתקרה מעל השידות.

בקיר מאחורי המיטה פסי תאורה

בקיר בגב המיטה משולבים פסי תאורה

בקיר בגב המיטה ספי תאורה
צילום: עודד סמדר | עיצוב: אורלי דקטר

מנורות וטפט ממסגרים נישה

מיטה בחדר השינה נתונה בתוך נישה ייעודית, כשראש המיטה מורכב בתוכה על רקע טפט כהה ומדף למקרן. המיטה נבנתה ורופדה בהתאמה לראש המיטה, הממסגר אותה באלגנטיות ומאפשר לצופים במסך להזדקף ולצפות בנוחות. משני צידי המיטה הדומים שנתפרו ממטר אחד של בד ראלף לורן, וגובהם חושב במדויק כדי לעמוד בתקציב. שתי מנורות של מעצב התאורה האיטלקי davide groppi ממסגרות את הנישה ומאירות את אזור הקריאה בלילה. הצבעוניות והטקסטורות בחדר מעניקות תחושה של חמימות ורומנטיות.

 

מיטה בתוך גומחה

בגב המיטה הודבק טפט ומעל המיטה מדף

מיטה בתוך גומחה
צילום: דרור קאליש | עיצוב: שרי בר-נע גבעון.

מיטה כחלק מארון

הדייר הצעיר שבחדר השינה אוהב מרחב וזקוק לו כשהוא משחק, ולכן פונה רוב החדר למשחקים. הארון תוכנן על גבי קיר שלם והמיטה נבנתה כחלק ממנו. גב המיטה הוא בעצם הפרדה בין הארון למיטה, והוא בולט החוצה ב-30 ס"מ. "גב מיטה הוא חלק בלתי נפרד מעיצוב החדר ועוזר בהגדרת אזור השינה אל מול שאר הפונקציות שהחדר מציע", מסבירה המעצבת שרית זיו אלון.

ארון כראש מיטה

תכנון ועיצוב הארון שבמרכזו נישה למיטה

ארון כראש מיטה
צילום: איתי בנית | עיצוב: שרית זיו אלון.

קיר משותף לשני חדרים

שני חדרי שינה בדירת 5 חדרים אוחדו לחדר אחד, מה שהפך את החדר לגדול במיוחד עם שני חלונות. בין החלונות הוגדר גב מיטה, ולמרגלותיו התאפשרה הצבה של מיטה גדולה עם מזרן ברוחב 1.80 מטר. גב המיטה עוצב עם לוחות פורמייקה בגדלים משתנים המותאמים לגוון המיטה, בשילוב פורניר אגוז אמריקאי לקבלת מראה יוקרתי ומינימליסטי ואווירה רגועה.

"אני רואה חשיבות גדולה בעיצוב קיר גב מיטה מיוחד, משום שהוא משפיע על כל האווירה בחדר ומשדרג אותו", מסבירה המעצבת טל מאיו הלוי, "לא עוד תמונה מעל המיטה או מדפים, אלא דווקא משהו שמייחד את החדר, מה עוד שלפי תורת הפנג שוואי הסינית, ראש מיטה צמוד לקיר מחזק את תחושת הביטחון".

ווילונות משני צידי המיטה

קיר גב המיטה ומשני צדדיה ווילונות

ווילונות משני צידי המיטה
צילום: גידי בועז | עיצוב: טל מאיו הלוי.

נישה בין ארונות

בחדר שינה בדירה קטנה בת 75 מ"ר, שבה כל סנטימטר היה חשוב, תוכנן ראש מיטה כך שתיווצר נישה קטנה בין הארונות ושלא יבלטו במלוא עומקם. בנישה נתלתה תמונה בת 50 שנה, שנתן הבעל לאישה ביום חתונתם, ומדף בתחתית משמש להנחת חפצים. "ראש מיטה יכול להיות מוקד עיצובי מעניין בחדר השינה, ובמקרה הזה יש לו גם תכלית פונקציונלית", מסבירה המעצבת אריאלה ענבר.

מיטה בין שני ארונות

המיטה במרווח בין שני ארונות

מיטה בין שני ארונות
צילום: הגר דופלט | עיצוב: אריאלה ענבר

ריפוד כחלק מנישה

ראש מיטה ממוקם בתוך נישה, שלה תוכננה מיטה עם ראש מיטה גדול ומכובד. הקונספט העיצובי של חדר השינה הושפע ממלונות באירופה הקלאסית עם אלמנטים עשירים של הלבשה, כמו דקורים, טפטים, בדים עשירים וצבעוניות ייחודית. ראש המיטה המרופד תוכנן על כל רוחבה של הנישה על מנת ליצור אשליה של רוחב, והוא עשוי מאותו בד שנבחר למיטה. הוא מתאים בצבעוניותו לטפט שהותקן בחציו העליון של הקיר, ואשר מהווה את הפריט העיצובי המשמעותי ביותר בחדר.

"ראש מיטה הוא דבר מחייב", טוענת המעצבת יעל שביט, "הוא נותן תחושה של מלכותיות וייחודיות למיטה, ואם הוא מוקפד, הוא יכול להפוך לנקודת מיקוד עיצובית בחדר. מעבר לעובדה שהוא רך ונעים והופך את ההישענות על המיטה למפנקת יותר, הוא יכול לסייע בהענקת תחושה של יוקרה ופינוק – תחושה רצויה ומועדפת כשאנחנו נכנסים לחדר השינה בסופו של יום".

חדר שינה מעוצב באווירה של ים

גב מיטה מרופד ברכות

חדר שינה מעוצב באווירה של ים
צילום: ליאור טייטלר | עיצוב: יעל שביט

קיר כוח מרים את העיצוב

ראש מיטה בחדר במלון בקלן, גרמניה, הוצג כחלק מקונספט עיצובי מחודש לשיפוץ המלון. "מדובר ב- mdf צבוע בשילוב של תאורה, הבנוי עד התקרה ולמעשה משמש קיר כוח בחדר ומעלה את העיצוב המינימליסטי שנבחר לחלל החדר לרמה אחרת", אומרת המעצבת מיכל רוטשילד. "ראש מיטה הוא אלמנט מחויב מציאות, ובעצם נותן את הטון העיצובי של החדר". שילוב התאורה בתוך האלמנט העיצובי מוסיף תאורת אווירה, שתורמת להארת החלל.

ראש מיטה במלון

עיצוב: מיכל רוטשילד. הדמיה: יעל קדם

ראש מיטה במלון
עיצוב: מיכל רוטשילד

עיצוב: מיכל רוטשילד. הדמיה: יעל קדם

עיצוב: מיכל רוטשילד. הדמיה: יעל קדם

עיצוב: מיכל רוטשילד. הדמיה: יעל קדם

עיצוב: מיכל רוטשילד. הדמיה: יעל קדם

עיצוב: מיכל רוטשילד. הדמיה: יעל קדם

עיצוב: מיכל רוטשילד. הדמיה: יעל קדם

עיצוב: מיכל רוטשילד. הדמיה: יעל קדם

עיצוב: מיכל רוטשילד. הדמיה: יעל קדם

עיצוב: מיכל רוטשילד. הדמיה: יעל קדם

עיצוב: מיכל רוטשילד. הדמיה: יעל קדם

עיצוב: מיכל רוטשילד. הדמיה: יעל קדם

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המלצות נוספות
בודק...