לרבוץ בסטייל: כך תעצבו את חדר המשפחה החדש שלכם

גם לנוח, גם לצפות בטלוויזיה, גם לשחק וגם לאכול – והכול יחד עם שאר בני הבית? אם אתם מנועים מלעשות זאת בסלון, תמיד יש את האופציה להתכנס יחד בחדר המשפחה. בסטייל כמובן

הסלון זה לא מספיק

עד לא מזמן היה זה הסלון ששימש כחלל האולטימטיבי למפגש אינטימי של המשפחה הגרעינית בסופו של עוד יום רווי פעילויות ומשימות, אך במציאות של היום במרבית הבתים והדירות (גם בלא גדולות שבהן) השאיפה היא ליצור אזור יחיד ומיוחד, קז'ואלי ועוטף, שמוקדש לקרובים לנו ביותר.

באירופה וארה"ב חדר המשפחה נחשב כבר מזמן לאחד החללים החשובים בסביבת המגורים ובשנים האחרונות, בפרט מאז מגפת הקורונה פקדה את חיינו, הוא צובר תאוצה גם פה אצלנו בישראל. חדרי המשפחה מודל 2023 פרצו את גבולות הבתים הפרטיים רחבי הידיים וכיום הם מככבים גם בדירות מתוך הכרה בחשיבותם כמקום האופטימלי להדק את הקשר המשפחתי וליהנות מתחושת הביחד.

שידת אחסון מתחת לטלויזיה

זהו המקום ליהנות מתחושת הביחד: חדר המשפחה הופך אט אט לאחד החללים החשובים בבית הישראלי

1
צילום: אבי קבלו | עיצוב: ליאת גוברין

יש מקום לכולם

חדרי המשפחה משלימים את הסלון ובלא מעט מהמקרים משמשים גם כחלל אירוח משני בזמן אירוע פורמלי- כך, גם במפגש עם חברים, המבוגרים נהנים יחד מבילוי משותף בסלון בעוד הילדים משתובבים בחדר המשפחה.

ודאי תשמחו לשמוע שתכנון וחלוקה נכונים של החלל הציבורי, גם של אלה בעלי מטראז' שנחשב למאתגר, מאפשרים ליצור פינה או חדר שכזה. אדריכלים ומעצבים עמם שוחחנו מסבירים כי בכדי ליצור חדר משפחה העונה על כלל הצרכים לאו דווקא מצריך הגדרה מחודשת של החלל הציבורי על ידי קירות וניתן לייצר את הפונקציה הרצויה על ידי הצבת רהיטים, פרגודים או משרביות (אלמנט סבכה מחומרים שונים) וכך, על הדרך, לשוות לה מראה מואר ואוורירי.

פינות ישיבה מעוצבות בבית

סלון לכל דבר המיועד לבני המשפחה

2
צילום: איתי בינת | עיצוב: קרן ניב טולדנו

חשוב לבצע תחקיר

בחדרי המשפחה הבלתי-פורמליים ניתן לשלב כמה פונקציות בו זמנית והרציונל הוא לאפשר לכולן לפעול יחד במקביל. לצד פינת הטלוויזיה והמולטימדיה, בבתים רבים חדר המשפחה משלב גם פינת קריאה, פינת מחשב פינת משחקים ושולחן כתיבה להכנת שיעורים.

רגע לפני שניגשים לתכנן את החלל החשוב והמשמעותי, ממליצים המומחים לבצע תחקיר יסודי ולברר במדויק את הצרכים, הרצונות והמאווים של כל אחד מבני המשפחה בנפרד, וכמובן של כולם יחד. בשלב הבא מומלץ ליצור חלוקה והפרדה בין הפונקציות השונות מבלי לפגום בתחושת השיתוף, ההדדיות והפתיחות שהם המהות של חלל זה.

פינת מחשב לצד אזור משחקים מאובזר

פינת מחשב לצד אזור משחקים מאובזר: חלל מולטי פונקציונלי שנותן מענה לכלל הצרכים של בני המשפחה

3
צילום: איתי בינת | עיצוב: ליאת פוסט

מיקום חדש המשפחה

לשיטתם של המעצבים, הסגנון הנבחר הוא תלוי אופייה וטעמה של המשפחה ועם זאת, זהו המקום להתפרע ולהגשים חלומות עיצוביים גם אם הם מנוגדים לנראות של שאר חללי הבית.

במידת האפשר, מומלץ למקם את חדר המשפחה כמה שיותר רחוק מהסלון ולקרב אותו לאזור חדרי השינה, זאת בתנאי שמקפידים להתקין עזרים אקוסטיים שימתנו את עוצמת הסאונד של הטלוויזיה והקול. בתוך כך, אפשר בהחלט לעבוד עם פלטת צבעים שמחה ודינמית כל עוד מקפידים לשלב בה ניואנסים מאופקים ואלגנטיים. את פינת הישיבה עצמה לרפד בבד נעים ומפנק בצבעוניות בולטת ולשלב במרחב כריות, שטיחים, פופים, ושזלונגים, שיכניסו אווירה חמימה ועוטפת.

פופים הדומים וכריות מעוצבות בסלון

לפנק, לפנק, לפנק: פופים, הדומים וכריות

4
צילום: עודד סמדר | עיצוב: הלל אדריכלות

חומרים, מרקמים וצבעים – כל מה שמומלץ

באותה נשימה, עבור חדרי משפחה המשרתים בפרט ילדים קטנים ו/או בני נוער, מומלץ לבחור בחומרים עמידים במיוחד- זהו בדיוק המקום של החבר'ה הצעירים לפרוק אנרגיות, להשתעשע ולשחק. מומלץ לעבוד עם חומרים אקריליים גמישים ובלתי שבירים או שריטים וכמובן עם טקסטיל כביס. המלצה חמה נוספת של המעצבים היא להתקין כמה שפחות גופי תאורה גלויים או כאלה שמשתלשלים מהתקרה- כמה שהחלל יהיה יותר פתוח ואוורירי, כך הסיכוי שמשהו בו יפגע או ייהרס יפחת באופן משמעותי.

ספרייה ביתית מעוצבת לצד חלון גדול

וכמו בכל אזור בבית, הפרקטיקה גם היא חשובה

5
צילום: עוזי פורת | עיצוב: בועז שניר
4 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מספיק להחליף כותרת?
מחזור של כתבה קודמת. פגיעה האינטליגנציה של הקורא/ה

להשיג פוףטוש
שלום. אני מעוניין ברכישת הפוף טוש שהצגתם. איך ניתן לרכוש אותו?

פוף טוש
את הפוף טוש של חופית אפשר להשיג דרך דף הפייסבוק שלה: Divonland או בטלפון שמפורסם בו: 050-7514070

איפה ניתן להשיג את הכריות של איתמר מזרחי?
לא מצאתי ברשת

המלצות נוספות
בודק...