נגד הזרם: כך תהפכו את חדר הרחצה למעוצב ומעז יותר

אפשר להיות מיוחדים גם בעיצוב חדר רחצה סטנדרטי. ריהוט וינטג', בחירה נועזת של צבעים ואריחים ואפילו גוף תאורה סלוני יוציאו את האמבטיה מהשגרה ואתכם מהסטנדרט

חדר הרחצה הוא לא מקום הבילוי האולטימטיבי של הבית, אלא נועד לפונקציות מוגדרות שלאחר השימוש בהן עוזבים את החלל. כלים סניטריים, כיור וברז, אסלה ומראה הם ההכרח המתבקש, אבל אם פותחים את הזום, רואים שמעבר להם חלל זה יכול להיות חדר מעוצב ומעניין, עם אלמנטים דקורטיביים שהבחירה בהם אינה מובנת מאליה. איך גורמים לחדר הרחצה להיות מיוחד יותר? הנה כמה חללים שהעזו.

ריהוט וינטג'

ארון וינטג' שולב באומץ בחדר הרחצה, ומפריד בין חדר המקלחת שחשוף לגמרי לחדר השינה של ההורים. המעצבת הציעה לדיירים פריט ייחודי שישלים את קיר הבריקים המסתיר מאחוריו את האסלה, והם התאהבו ברעיון שמוסיף לחדר חמימות ואינטימיות.

שידת וינטג

ארון וינטג' שולב באומץ בחדר הרחצה, ומפריד בין חדר המקלחת שחשוף לגמרי לחדר השינה של ההורים.

שידת וינטג
צילום: סוזי לוינסון | עיצוב: הילה לוי
שידת וינטג

ארון וינטג' שולב באומץ בחדר הרחצה, ומפריד בין חדר המקלחת שחשוף לגמרי לחדר השינה של ההורים.

שידת וינטג
צילום: סוזי לוינסון | עיצוב: הילה לוי

גם ספריית וינטג' מצאה את מקומה בשירותי אורחים, מקום פעיל בבית שבו ביקשו אלמנט נועז. ספרים שנמצאו בספרייה שחוסלה ונסגרה מוסיפים רובד מעניין לחדרון המצוי ליד החלל הציבורי וביחד התקבל רהיט שמשלב בין הפרקטיקה לעיצוב.

מדפי וינטג

גם ספריית וינטג' מצאה את מקומה בשירותי אורחים, מקום פעיל בבית שבו ביקשו אלמנט נועז

מדפי וינטג
צילום: חגית גרובמן | עיצוב: שטיינמץ לור אדרכילים

גוף תאורה סלוני

"אני מתייחסת לחדרי הרחצה כמקום האחרון שנשאר לנו ללא הפרעות, מקום ששווה לתת לו עוד מטר אחד ומעט תשומת לב, וכך לקבל חוויה משמעותית יותר ברמה היום יומית", אומרת המעצבת מיכל שיש, שבחרה לחדר גוף תאורה עומד עם אהיל. מאחר שגוף תאורה כזה משויך אינטואיטיבית לחלל מגורים, נוצרת מיד תחושה של חלל מפנק, אתנחתא מהעולם שבחוץ, בדומה לתחושה במתחמי ספא. "יחד עם זאת, חשוב להקפיד שהחלל מאוורר מאוד ושאין מגע ישיר עם רטיבות. כמו כן, כל מוצר טקסטיל, כמו שטיח או אהיל, עדיף להוציא מהחלל הלח לכמה שעות מדי שבוע או שבועיים כדי שיהיה יבש לחלוטין ולא יצבור לחות".

גוף מאיר באמבטיה

מיכל שיש בחרה לחדר גוף תאורה עומד עם אהיל

גוף מאיר באמבטיה
צילום: אורי אקרמן | עיצוב: מיכל שיש

אריחים מיוחדים

גבר גרוש שהילדים מגיעים לביתו פעמיים בשבוע ביקש לשמח את ליבם בכל פעם שהם נכנסים למקלחת. מאחר שהמקום אינו משמש אותם מדי יום, נבחרו אריחים מאוירים צבעוניים במיוחד, ללא החשש שיעייפו את העיניים.

קיר אריחים צבעוניים

ביקש לשמח את ליבם בכל פעם שהם נכנסים למקלחת

קיר אריחים צבעוניים
צילום: נדב פקט | עיצוב: הילה לוי

מיקס בגוונים עזים נבחר גם לחדר הרחצה של דיירים שחיפשו אלמנטים שונים ונועזים והתלהבו מיד כשנתקלו באריחים האלה. מתוך הגוונים שמשולבים בציור האריחים, חוזק הגוון הכתום על ידי צביעת ארונית באותו צבע והודגש על ידי גימור של פינות בפרופיל שחור וברזים שחורים. הגוון הכתום חוזר גם ביתר החללים בבית, וכך חדר הרחצה לא מרגיש מנותק מהשאר אלא להפך, זורם עם הבית. "בחירת אריחים נעשית לתקופה ארוכה ולא ניתן לשנות אותם בקלות, אלא אם נכנסים לשיפוץ", מסבירה המעצבת. "לכן צריך לבחון היטב את רמת הנועזות של הדייר. אם קיים חשש שהעיצוב המיוחד יימאס במהרה, מומלץ לבחור גוונים בטוחים קלאסיים וטבעיים ולהעז באקססוריז ובטקסטיל".

אריחים גיאומטריים

מיקס בגוונים עזים נבחר גם לחדר הרחצה

אריחים גיאומטריים
צילום: ארתור דריגנט | עיצוב: יוליה לגקוב

צבע דרמטי

בחירות שאינן טבעיות לחלל הרחצה יכולות להתבטא גם בבחירה של צבעים לא שגרתיים לקירות ולשידות. לשידה ורודה עם משטח שחור נבחר טפט פרחוני בהדפס פרחוני תואם שהודבק בחלקו העליון של הקיר. שאר החלל בצבעי שחור ולבן, כשכל אלמנט מבליט את השני.

בחדר רחצה המבוסס על גוונם בהירים בולט כיור מוזהב עם ברז תואם. את שני האביזרים משלימות ידיות ומחמם מגבות בגוון דומה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המלצות נוספות
בודק...