חדר ילדים בוגר, בבקשה

מי אמר שחדר ילדים חייב להיות ורוד, רך וילדותי? הוא יכול להיות סופר מגניב ומעוצב בגווני אפור, שחור- לבן ועץ, ועדיין להיראות הכי קסום שיש, אז איך עושים את זה נכון? כך תעצבו חדר ילדים-לא ילדותי עם אמירה אישית

חדר ילדים לשנייםחגית סער, עיצוב חדרי ילדים ותינוקות. צילום: שי אפגין


מעצבים חדר ילדים? הרשו לעצמכם לצאת מהקופסא ולהפתיע את הקטנטנים, ואת עצמכם. חדר ילדים יכול להיראות בוגר, מתוחכם, ועדיין להתאים לילדיכם. בכתבה הבאה תגלו כיצד להיפרד מהשטאנצים הקבועים אשר חוזרים על עצמם כמעט בכל חדר ילדים, ותלמדו כיצד לעצב חדר בוגר, מגניב, ולא מתיילד – לילדים שלכם.

צבעים כהים בחדר ילדים? למה לא!


בשנה האחרונה הצבעים הכהים והדומיננטיים חוזרים לסביבה הביתית ובגדול, אנו רואים אותם בכל מקום – בחדרי השינה, בסלון ובמטבח ואפילו בחדרי רחצה נועזים הצבועים בשחור, כך שאך טבעי לשלבם גם בחדר הילדים. נכון, לא מדובר בבחירה הטבעית כשמדובר בקהל הצעיר, קל יותר ללכת על בטוח ולבחור בצבעי פסטל למשל, אך אין סיבה שתתנו לזה לעצור אתכם, נהפוכו! שימוש בגוונים כהים כמו שחור, אפור וכחול עמוק, יאפשרו לכם לייצר מראה מקורי שיעורר השראה בילדיכם, ינסוך בהם תחושת גאווה ויחזקו את יכולת הביטוי העצמי שלהם. איך תאמצו את הסגנון? קל ופשוט – צבע קיר כהה, או אם תירצו להימנע מצביעה, תוכלו לבחור טפט כהה בעל טקסטורה, אשר יספק מראה עשיר אף יותר. אם חלל שלם צבוע בגוון כהה מרגיש קצת טו מאצ' עבורכם, תוכלו להתחיל מקיר אחד בלבד, בשילוב עם אקססוריז ורהיטים בגוונים דומים, אשר ייצרו מראה הרמוני ושלם.

חדר לנערטוטאל לוק כהה ונועז. רשת B.teen. צילום: דרור קליש

 חדר לנערפוחדים להתחייב? צבעו רק קיר אחד בגוון כהה. צילום ועיצוב: Kita Kids

תשכחו מצבעי הפסטל. רשת B.teen. צילום: יח"צ

 

עץ – כי הוא נשאר תמיד באופנה


בואו ננפץ עוד סטיגמה: עץ זה לא רק למבוגרים, ויש לנו את מאמיני השיטה האנתרופוסופית כגיבוי. אם בעשורים קודמים חדרי הילדים עוצבו בצבעוניות עזה לצד חומרים סינתטיים כמו פלסטיק, שלעיתים יצרו מראה עמוס ומבולגן, היום אנו נוטים לחזור למראה הטבעי, הפשוט והנקי. לכך מצטרפת גם המודעות האקולוגית שהולכת ומתחזקת בקרב כלל אוכלוסיית העולם, וגורמת לנו לבחור בחומרים שפוגעים פחות בכדור שלנו. אז נכון, שימוש לא מבוקר בעץ, במיוחד בחדר ילדים, עלול לגרום למראה כבד ועמוס, ולכן חשוב לבחור בגוון בהיר יחסית כמו אלון למשל, ולשלבו במינון נכון, מבלי שישתלט על החלל כולו. איך תאמצו את הסגנון? העץ הוא כמו טופו – הוא סופח טעמים, תוכלו לשלב אותו עם מגוון סגנונות, טקסטורות וצבעים, גם לצד עיצוב קיים. גוון העץ הטבעי משתלב יותר מכל לצד צבעים רכים ושקטים, כאשר בחדרי הילדים מומלץ לשלבו עם הצבע הלבן, ובכך ליצור מראה מרגיע. אם החדר מרוצף בפרקט, אל תכבידו ושלבו מספר חומרים נוספים לצד העץ, בכדי לייצר עניין ולהימנע ממראה שהוא יותר מדי מאצ'י – מאצ'.

חדר לילד מינימלסטישימוש בעץ בגוון טבעי ייצור מראה נקי ורגוע. עיצוב וצילום: קידזו KIDZOO

  

אקססוריד לחדר ילדישתלב עם מגוון סגנונות, טקסטורות וצבעים. עיצוב וצילום: קידזו KIDZOO

 

אקססוריז לחדר ילדמשתלב נהדר לצד הצבע הלבן. צילום ועיצוב: Kita Kids

 

צבע לבן וילדים? כן זה לגמרי אפשרי


נכון, לבן מועד לפורענות, במיוחד כשמדובר בזאטוט חמוש במרקר זרחני, אבל שזה לא יהיה מה שיעצור אתכם. הצבע הלבן הוא הכוכב הבלתי מעורער של עיצוב הבית, הוא שומר על מעמדו כבר עשרות שנים ולא סתם, הוא מאפשר ליצור חלל אלגנטי, יוקרתי וכזה שיתאים לכל גיל. יתרון נוסף הוא שהלבן אינו מזוהה מגדרית עם מין ספיציפי כך שיתאים גם לחדרים משותפים. איך תאמצו את הסגנון? בחרו בגוון זהה עבור כל האלמנטים הבולטים בחדר- צבע הקיר, הרהיטים השונים, הדלתות והמשקופים וכך תייצרו מראה המשכי ורציף, שיתרום לאשליית הגודל מחד, ולמראה ההרמוני מאידך. אם הריצוף בחדר כהה, הסתירו אותו באמצעות שטיח בהיר וצמרירי, את מסגרות החלון הכהות תוכלו לכסות גם כן, באמצעות וילון לבן שיוסיף עושר למראה הכללי.

תנו לרהיטים לתת את הטון. נגרות: זדקה. עיצוב: רונית גולדפריד. צילום: עודד סמדר

חדר נסיכהחיפוי פרקט לבן ייצור מראה רציף והרמוני. חגית סער, עיצוב חדרי ילדים ותינוקות. צילום: שי אפגין

חדר ילדים לשנייםכסו את מסגרות החלון הכהות בוילון לבן שיוסיף עושר למראה החדר. תכנון ועיצוב: ניצן הורוביץ. צילום: עודד סמדר

חדר מעבר לילדבחרו בגוון זהה עבור האלמנטים המרכזיים. גולף & קו. צילום: ערן סלם

הלוק האורבני- לילדי העיר המתוחכמים


המראה האורבני כאילו נתפר עבור חדרי הילדים – הוא קליל, מגניב וצעיר, מלא בהומור וכיף, והוא מבטיח לגדול עם הילד שלכם, כך שלא תוכלו להחליף את כל החדר בכל שנתיים. איך תאמצו את הסגנון? הדפסים, רהיטים במראה תעשייתי, אלמנטים במראה גיאומטרי, גרילנדות – כל אלה נחשבים לפריטי חובה כאשר מדובר בסגנון האורבני. על אף היותו סגנון קליל יחסית, המראה הזה מתאפיין בעושר של טקסטורות וצבעוניות, לצד שימוש בצבע האפור על גווניו השונים, ושילוב בדים ושאר חומרים במראה מחוספס כמו בטון, קורדרוי ומתכת.

חדר תינוקשילוב מוטיבים המשתדרים תחכום מעולם האופנה כמו פסים וכוכבים. מקולקציית חדרי השינה של שילב. צילום: דן לרנר

 

חדר נערהדפסים, גרילנדות ופריטים במראה תעשייתי -כל אלה נחשבים לפריטי חובה בסגנון האורבני. ליאת ניר בלזר- עיצוב פנים והלבשת בתים. צילום: שירן כרמל

 

חדר תינוקאלמנטים במראה גיאומטרי לצד צבעוניות אפורה. מקולקציית חדרי השינה של שילב. צילום: דן לרנר

 

 

553
1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדרי ילדים בוגרים
זה מאד יפה לכתבה, אבל תנו לילדים את פיסת הילדות המתוקה שלהם.. יהיה להם מספיק זמן להיות בוגרים אח"כ

המלצות נוספות
בודק...