חטאים בחדר השינה: 10 טעויות נפוצות בחדר שאתם הכי אוהבים

צפוף ולא מואר, ברדק שחוגג על הכורסה וסט מצעים שעד היום לא מוצאים את כל חלקיו. כך אנחנו חוטאים כלפי חדר החלומות, וכך גם נתקן הכל

בסלון אנחנו אוהבים להרים רגליים ולהתרווח, באמבטיה אנחנו נרגעים עם מים חמים ואדים, אבל המנוחה האמיתית שכל אחד מאיתנו צריך, היא בחדר השינה. לא משנה מה הסגנון שבחרתם לחדר, יש "חטאים" בעיצוב חדר השינה שלא מומלץ לאמץ, ואם תימנעו מהם, ייתכן שגם השינה שלכם תשתפר בדרך לרגיעה המיוחלת.

מיטה לא במקום? החליפו


למיקום המיטה בחדר יש חשיבות רבה, והיא תלויה לא רק במיקום הטלוויזיה שאתם מבקשים להתקין בו. קיר קריר בחורף וחם בקיץ או רחוב סואן מחוץ לחדר הם סיבות להרחיק ממנו את המיטה. הימנעו ממקומות צמודים לקיר חיצוני או לקיר הנושק לחדר משחקים מלא צהלות ילדים, כשכל רצונכם הוא לנמנם. יש להשתדל גם לא למקם את המיטה ממש מול הדלת, כדי לתת לישן תחושת שליטה וביטחון מול הנכנסים.

מיטה וזהו? אבזרו


לחדר השינה יש אומנם תפקיד מרכזי אחד והוא שינה, אבל זה לא אומר שמיטה היא הדבר היחיד שיש להכניס אליו. כניסה לחדר ריק ומשמים יכולה להשפיע על מצב הרוח, וגם האנרגיות לא יהיו בשמיים כשאין חפצים נוספים כמו שידת צד, תמונות או וילון. ואם יש לכם אהבות ותחביבים, זה החדר שבו תוכלו להציג אותם, החל מספרים שאתם אוהבים, יצירות שיצרתם, תמונות שצילמתם או מזכרות אישיות.

חדר שינה עם קיר ירוק
עיצוב פנים: תמי ברונפן. צילום: מושי גיטליס

מאווררים בגדים? סדרו


אם אינכם חולי ניקיון, ומכונת הכביסה שלכם לא עובדת פעמיים ביום, סביר להניח שאתם לא מכבסים את כל הבגדים באותו יום. לכן יש צורך במקום שבו תוכלו לאוורר את הבגדים שלבשתם, לפני שתחזירו אותם לארון. סתם לזרוק אותם על המיטה ולהוסיף ברדק לבלגן הקיים לא יתרום לנראות החדר. גם אם בחרתם כורסה נאה או מתלה כדי להניח עליהם את הלבוש, אל תסתירו אותם עם ערימות בלתי נגמרות. חולצה אחת, או שתיים לכל היותר, יכולות להיראות אפילו טוב.

חדר שינה טפטאדריכלות: ענת דנקמפ – ארליך. צילום: אלעד שריג

מיטה גדולה מדי? צמצמו


חלום מוכר לכל נמנמן הוא מיטה שבה אפשר להתרווח ולהתמתח לא רק באלכסון אלא גם בזוג. אבל אם המקום קטן, ומיטת קינג סייז לא תותיר לכם מקום אפילו להלך ברחבי החדר, ותרו על החלום והסתפקו במיטה מצומצמת יותר. שמרו על מרווח של 60 ס"מ לפחות מצידי המיטה, כדי שיהיה נוח להיכנס אליה, לעמוד לצידה ואפילו להתיישב עליה.

חדר שינה מעוצבעיצוב פנים: דנה ואלי גקר – סטודיו SUGARFREE. צילום: גדי יוסף

מיקס של מצעים? אחדו


זהו החטא הגדול מכולם, כנראה, שקשה להימנע ממנו כשנכנסים לשגרת השינה, הכביסות והחלפות המצעים. גם הסט היפה ביותר שרכשתם עלול לאבד את עצמו בין שלל הסדינים והמצעים שוודאי מאכלסים את הארון שלכם עוד מקודם. וכשסדין אחד מוחלף, בעוד הציפיות שעל הכרית או השמיכה נשארות, זהו הזמן לערבוב הלא חביב להשתלט על החדר. סדין שקיבלתם מתנה עם ציפה של הסט האחרון ושמיכה שנשארה מההחלפה הקודמת – הוא לא מראה מלבב. אנחנו בעד הרמוניה.

אופנתיים מדי? הצניעו


כיצורים מודרניים וחדשניים, אנחנו הולכים לא פעם אחר צו האופנה, ואחד מהם הוא שילוב של אמבטיה בתוך חדר השינה ללא הקיר והדלת המסורתיים. כן, אנחנו מתכוונים לאופן ספייס שבו מצויות המקלחת והאסלה יחד עם אזור השינה. גם אם מדובר רק בבן הזוג שנמצא בחדר, לא תמיד האופנה מתאימה לרצון שלנו בפרטיות ובצניעות, ולכן חשוב לשלב מחיצת זכוכית חלבית, לפחות בחלקה, או וילון שנוכל להסיט בשעת הצורך.

חדר שינה מעוצבאדריכלות: אודי כרמיל. עיצוב פנים: משה קסטיאל. צילום: אלעד שריג

קריר ברגליים? הניחו שטיח


רצפה קרירה בחום הקיץ היא אולי פתרון טוב לסובלים מחום, אבל בחורף לא יהיה כל כך נעים לחוות קרירות עם הצעד הראשון מחוץ למיטה. פרישת שטיח קטן לצידה תהיה מקום נעים להניח בו את הרגליים, גם אם בחרתם בריצוף עץ.

חדר שינה מעוצבעיצוב פנים: שרה ברוך. צילום: נדב פקט

תאורה לא מתאימה? תכננו


לפעמים התאורה בחדר השינה חזקה מדי, ולפעמים החדר חשוך מדי לטעמכם. את התאורה בחדר הזה מתכננים בהתאם לצורך האישי – האם קוראים בו, האם גם מתלבשים, או שרק הולכים לישון בסוף היום. לא לכל אחד יתאימו אורות זרקורים במקום כל כך אינטימי, ולעומת זאת יש מי שאוהב אור עמום, וגם אם תהיה לו תאורה מרכזית, לא ישתמש בה בכלל.

חדר שינה מעוצבעיצוב פנים: שירה מוסקל והדס רוט, הלל אדריכלות. צילום: לירן שמש

ארון לא מתאים? דייקו


פנים הארון אולי לא נשמע כמו חלק מעיצוב החדר, אבל ההשלכות על סידור לא נכון בתוכו עלולות להשפיע לרעה גם על החדר. אם אין בארון מספיק מקום לחליפות, לבגדים המקופלים או אפילו לנעליים, הפתרון הקל ביותר הוא להשאיר אותם ליד המיטה, ואז מתחילות להיערם ערימות של בגדים על השידות ועל ספסל הצד, ותצוגת הנעליים מתחת למיטה או ליד הארון הופכת ארוכה ומרשימה מתמיד. ארון מתכננים בהתאם למלאי הקיים אצלכם ומשמש אתכם.

חדר שינה מעוצבאדריכלות: ענת דנקמפ – ארליך. צילום: אלעד שריג

עדיין לא נוח? בדקו


חשבתם פעם כמה שעות ישן אדם בממוצע בחייו? יותר מ-200 אלף שעות אנחנו מבלים במיטה, וכדאי שיהיה לנו כמה שיותר נוח להישאר בה. מזרן טוב ימתן את נדודי השינה ואת ההסתובבויות המיותרות מצד אל צד. גם לחפצים המינימליים שלכם, כמו ספר קריאה, משקפיים או טלפון נייד – שחלקם עוזרים להירדם וחלקם עוזרים דווקא להתעורר – יש להקצות מקום. אם לא שידה, לפחות מדף קטן.

חדר שינה מעוצבעיצוב פנים: אנה דנובה. צילום: Mel yates

553
4 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הסתפקו במיטה מצומצמת יותר-נו באמת...

במקום מאוורר על התיקרה... מראה !

עיצוב
אני לא שולל אף תמונה למעלה אך יש כמה מהן שהעיצוב ממש צורם לעין יש כמה אלמנטים שלא מתיישבים אחד עם השני וזה חבל מאוד היות והושקע

חדר-שנה, מיקום מזגן, טלויזיה
את 2 הדברים הכי חשובים היום לא הזכרתם מיקום המזגן מיקום טלויזיה אולי אתם לא מקצועיים מספיק

המלצות נוספות
בודק...