לישון בראש שקט: כך תשמרו על המזרן שלכם

השקעה בעיצוב לא מספיקה כדי לשפר את איכות השינה ולמנוע תחלואה בחדר הכי חשוב בבית. רוצים ליהנות ממזרן נקי ולהאריך את חייו? הנה כל מה שעליכם לעשות

מיטה היא הרהיט הדומיננטי והבולט ביותר בעיצוב חדרי שינה. מעצבי פנים בוחרים את יתר פרטי הריהוט בחדר בהתבסס אליה, ורבים מהלקוחות מקדישים עבורה מסגרת תקציב גדולה. מהבחינה הזו גם אין הבדל בין חדרי שינה של ילדים, בני נוער והורים והשאלה היחידה היא איזו מיטה תמלא את הפונקציה העיצובית בצורה הטובה ביותר.

 

מיטה זוגית
עניין של זמן
עם זאת, השקעה כספית חד פעמית במיטה לא מספיקה לצורך עיצוב חדר השינה ושמירה על איכות חיים גבוהה. למרות שרוב האנשים מחליפים את המזרן לעיתים רחוקות ובתדירות של אחת ל-10 שנים בלבד, יש חשיבות גבוהה לאופן שבו מתחזקים אותו. תחזוקה נכונה מונעת הצטברות אבק, לכלוך ועובש ובמקרים מסוימים אף מצמצמת תחלואה ובעיות גב.
בלי לעגל פינות
צמצום בנוכחות המזיקים והלכלוך מותנה בהקפדה על כללי ניקיון והיגיינה בסיסיים. כאן מעצב הפנים לא יעזור לכם, כי אתם אלו שצריכים לקחת אחריות על שמירה על סביבת השינה ובעיקר על המזרן. מצד שני, היתרון הוא שכך אפשר להאריך את תקופת השימוש במזרן ולחסוך בהוצאות. ראשית, הדרך לשמור על המזרן לאורך שנים עוברת בהסרת המצעים לצורך כביסה לפי הוראות היצרן ובשאיבה של כל פינה לאט וביסודיות. דרגת שאיבה גבוהה תאפשר להגיע לאבק ולמזיקים שמסתתרים בחלקים הפנימיים של המזרן ומומלץ להיעזר בשואב אבק שבקצה שלו מותקנת מברשת רכה. כמו כן, יש להקפיד על מרחק מינימאלי בין השואב לבד המזרן אך לא לשחוק אותו.
לקחת אוויר
שנית, גם מזרונים נוחים במיוחד עלולים להיפגע כאשר מצטברים עליהם נוזלים, אבק וקרדית האבק. בשביל למנוע את זה תצטרכו לכסות את המזרן עם מגן אטום, או לפחות לנקות אותו אחת לתקופה מסוימת בעזרת מטלית ספוגה במים. כאן הסוד הוא לקצר את זמן הייבוש עם מייבש שיער ולשמור שהעובש לא יצטבר על המזרן בגלל הלחות. בשלבים המוקדמים של עיצוב חדר שינה מומלץ לחשוב על מיקום המיטה מתחת או לצד החלון. כל עוד זה לא פוגע בתחושת הפרטיות שלכם, מיטה ליד החלון תעזור לאוורור ותשלים את תהליך הניקיון של המזרן. בהקשר הזה יש לציין שקרדית האבק לדוגמא רגישה מאוד לשינויי טמפרטורה קיצוניים ולקרינת שמש ישירה, לכן פתיחת החלון תעשה למזרן רק טוב. חוץ מזה, אוורור של חדר השינה לעיתים קרובות קריטי לסירקולציה של האוויר ולצמצום כמות האבק שהמזרון צובר. היתרון הוא שלא צריך יותר מחלונות פתוחים או הפעלת מאוורר כדי לעשות את זה, מה גם שמדובר בשיטה חסכונית למיזוג של חלל הפנים.
לא מתפשרים על החדר הכי חשוב בבית
הביקוש הגבוה לשירותי עיצוב פנים של חדרי שינה מעיד באופן ברור על החשיבות שלהם בקרב קהל היעד. אנשים פרטיים, משקיעים מענף הנדל"ן ושוכרי דירות מבינים שאין תחליף לעיצוב נוח של חדר השינה ושמדובר בחדר הכי חשוב בבית. הבעיה היחידה היא שרוב האנשים מסתפקים בהשקעה חד פעמית בעיצוב הכללי,  אך מוותרים על התחזוקה השוטפת.החדשות הטובות הן שקל להתרגל לשמירה על המזרן ולניקיון תקופתי שלו. במקביל, אפשר לנצל את ההזדמנות על מנת לרענן את מראה חלל הפנים. את זה הכי קל לעשות עם החלפת מצעים, צביעת הקירות ותליית וילונות שמתאימים למיטה ומתכתבים עם העיצוב הכללי של החדר.
ראשית
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המלצות נוספות
בודק...