לישון כמו מלכים: חדרי שינה שמרדו בשטנץ הקבלני

מי שקבע כי מיטה צריכה להיצמד לקיר, יכול לאכול את הכובע. הרעיון להפוך אותה ל-free standing בחלל דורש אומנם תכנון מוקפד, אבל מציע מרחב ואווריריות שמעניקים לחדר השינה תחושה אחרת לגמרי

ממלכת השינה שלנו היא אחד החללים החשובים, אך הנחבאים, בבית. היא משרתת אך ורק אותנו, ולכן אנו מקפידים בה על הרמוניה, איכות שינה וכמובן מיקום המיטה ביחס למרכיבים השונים בחדר – מול חלון, מתחת לחלון, לצד חדר הרחצה הקטן או קרוב לארון. בדירות חדשות הנרכשות מקבלנים השטנץ בחדרי השינה הזוגיים קבוע: גודל החדר סטנדרטי ויכול להכיל מיטה, שתי שידות לילה ומעט מקום למעבר. באחד הצדדים מתוכנן חדר ארונות ולידו חדר רחצה, ובשניהם גם יחד היינו מייחלים למרחב גדול יותר.
"כשמנתקים אלמנטים ומסות מקירות ומדפנות של חלל, מייצרים המשכיות לקירות מסביב, ומכאן גם תחושה של חלל גדול יותר", מסביר אדריכל זהר בן לביא מ-BLV עיצוב פנים ואדריכלות. "המיטה, שהיא מהות החדר, הופכת לאלמנט פיסולי או למעין אי שאפשר להסתובב סביבו, כפי שקורה בכיכר תנועה". מה זה אומר בעצם? כדי לשבור את השגרה ולאפשר תנועה וזרימה בחלל קצת אחר, כדאי לסובב את המיטה, למרכז אותה באמצע החדר, כשהיא מול החלון, ולהפוך אותה ל"פרי סטנדינג", עומדת בפני עצמה. פעולה תכנונית כזו מתאפשרת רק אם מוותרים על חדרי הארונות והרחצה במתכונתם הקבלנית הנתונה, שוברים את הקירות ופורסים אותם מחדש בצורה שונה. בדקנו כמה דוגמאות לחדרים שעשו את זה:
מצד אחד ים. מצד שני ארונות וחדר רחצה

בדירת קבלן בת 120 מ"ר נפתח חלל חדר השינה לרווחה, כולל המקלחון וחדר הארונות הצמודים, ונוצר חלל ארוך. המיטה סובבה אל החלון הגדול הפונה למרפסת ולנוף לים. כדי לשלב מאחוריה את שתי הפונקציות – חדר רחצה וחדר ארונות – הושארו שני פתחים משני צידי המיטה ונקבעו בהם דלתות כיס, המאפשרות תנועה במרחב ומעבר אוויר לכל החלל. המיטה עצמה עומדת בתוך מעין נישה, כשהקיר המפריד בינה לבין הפונקציות שמאחוריה הוא ברוחב המיטה. מאחר שלא נותר מקום לשידות לילה, נקבע מדף כחלק מהנישה, המשמש את בעלי הדירה להנחת חפצים.
חדר שינה לבןעיצוב: GammaArc Group. צילום: אביעד ברנס
מצד אחד סרגלים. מצד שני פינת טיפוח

מיטה בחדר שינה סובבה אל מול החלון כדי ליהנות מהנוף, והפכה למרכז החדר. הניתוק שלה מהקיר הותיר את גב המיטה חשוף לחלל שמאחור, שם מוקם אזור השירות עם פונקציות הארון וחדר הרחצה. הכניסה לאזור זה נעשית דרך שני פתחים, וכך נשמרת חוויית השינה והרכות באזור המיטה, כשמאחורי הקלעים מצויים אזורי הטיפול בגוף המוסתרים חלקית. בגב המיטה ממוקמת פינת טיפוח עם מראה גדולה, המייצרת אפקט ויזואלי של הגדלה.
גב המיטה כולו  חופה בסרגלי עץ בדומה למבנה החיצוני של הבית, כדי ליצור קשר ברור בין החלק הפנימי של הבית לחלקו החיצוני.
ריצוף גרניט פורצלן כהה עם אריחים בגודל 120X60 השומרים על אחידות, הדגיש את לובן המיטה אותה ביקשו להבליט על הרקע הכהה. לריצוף חדר הרחצה נבחרו אריחים בעלי טופוגרפיה שונה כדי להעניק לו נדבך נוסף ולהעמיק את המגע התחושתי. שתי מנורות קלאסיות שומרות על רכות וקלאסיות בתוך נראות מודרנית מינימליסטית. מסך פלזמה תלוי מהתקרה ומקובע במבנה גבס זוויתי, כדי לא להסתיר את הנוף למי ששוכב במיטה. מתחתיו יחידת ישיבה לתקשורת נעימה עם מי שמצוי במיטה, ובתוכה מקום לאחסון מצעים.
מיטת הורים מודרניתעיצוב ואדריכלות: BLV עיצוב פנים ואדריכלות. צילומים: אילן נחום
סרגלי עץ מחברים בין הפנים לחוץ
מצד אחד נוף אל הגינה. מצד שני כיורים

בבית שבו בעלת הבית מרבה בנסיעות עבודה, במהלכן היא מתארחת במלונות בוטיק ונחשפת לחללים יצירתיים, התאפשר תכנון נועז, שעיקרו העברת אזור הרחצה של ההורים כחיץ בין מבואת החדרים לחדר השינה. המיטה ממוקמת במרכז החדר, והנוף מולה הוא של שמיים כחולים וצמרות עצים ירוקים בגינה. למיטה שתי נישות אופקיות המשמשות כשידות צד. מול הדלת מוקם קיר עם מדף עץ מרחף וכיורים. המראה הגדולה מעליהם מכפילה את החלל למרות הקיר שניצב מול הדלת.
משני הצדדים מקלחון רחב וחדר שירותים המופרד על ידי חלון ודלת ברזל עם זכוכית חלבית. אזור הרחצה חופה אבן כדי לחצוץ בין החדר והמבואה המחופים פרקט עץ. כך נוצרה יחידת הורים עם ניצול שטח מקסימלי, שלא בא על חשבון תחושת פתיחות ורווחה, כשחללי המעבר בעלי תפקוד כפול ולכן חוסכים מקום רב.
חדר שינה הוריםעיצוב: ליאת הדס. צילומים: אביב קורט
שרותי הוריםאזור הרחצה חופה אבן
מצד אחד חדר כפרי. מצד שני טואלט

בבית שעוצב בסגנון כפרי עם חומרים טבעיים הופרדה המיטה מקירות החדר כדי לגרום לתחושה של חלל גדול וזורם ולאפשר פתחים רחבים המעבירים אור טבעי, נוף ואוויר וגם בניית ארונות גדולים. במצב זה, בו המיטה נשענת על קיר נמוך, ניתן מענה לנושא של תשתיות חשמל ותאורה על ידי תקשורת עם מקרן ותאורת קריאה ושקעי שירות מצידי ראש המיטה. מעבר לראש המיטה מצויים הטואלט וארון קיר גדול. עיצוב התאורה הושפע ממבנה התקרה, שלה קורות עץ גושני השטופות בווש שמנת.
חדר שינה הורים בסגנון כפריעיצוב ותכנון תאורה: שרי גבעון. צילום: איל גבעון
מצד אחד מינימליזם. מצד שני מתלים

ביחידת הורים, שנמצאת בקצה מפלס עליון של בית פרטי, תוכנן ראש המיטה כקיר בגובה מטר וחצי, ומאחוריו שורת מתלים לאוורור בגדים שמולם ארון קיר גדול. לראש המיטה שתי מגרעות המשמשות במקום שידות לילה. בהתאמה למגמת הסדר והארגון שהייתה חשובה לדיירים, בולט גם בחדר השינה המראה המינימליסטי.
חדר שינה מפנקאדריכל: ארז אליאסין. צילומים: עודד סמדר
ארון בגדיםסדר וארגון גם מאחור
מצד אחד נוף. מצד שני שולחן אחסון 

ליצירה של יחידת הורים במראה לופט אוחדו שלושה חדרי שינה קטנים. המיטה הזוגית הפכה למעין אי במרכז החדר, כשהחלק האחורי משרת את בעלי הבית כאזור הלבשה ועבודה. המיטה פונה לנוף המפרץ ולמקור האור הטבעי המרכזי, ובנויה כך שחלקה האחורי הוא רהיט המכיל מגירות ומדפי אחסון לספרים.
מרכזית
7 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יפה מאוד ומה שהכי יפה שאין צורך
בנגר יקרן כל הפיתרונות האלה בזיל הזול באיקיאה

טרנד מיותר בעייני.
מיטת מלכים מוקפת אפריון כדי שלא יפריעו, מלכים ישנו צמוד לקיר גם בארמונות הענקיים שלהם. פה בדוגמאות למשל יש רעש מכיור, רעש/אור של ארונות ובחירת בגדים וחדר ארונות אחד פתוח לאבק. מעדיפה אמבטיה/חדר ארונות עם אפשרות סגירה. פתרון יפה רק במקרים של חלל שלא מאפשר זאת.

מאוד יפה.אבל מצאו בבקשה פתרונות עיצוב לקפסאות הסנד
הסטנדרטיות בן אנו גרים. ולא חדר ענק שהלואי והיה לי

קר ולא אינטימי

זה דורש חלל גדול !
בזה זה מתחיל ונגמר ??

מדיב 1 - אינך מכיר מחירי נגרות. אלפי שח ,הרבה!
כל אלמנט נגרות שרואים, בגב מיטות או מחיצה - יעלה הרבה אלפי ש"ח, לרוב 5 ספרות. האיקאה אין פתרונות כאלו, לצערנו.

אותה שגיאה חוזרת בכל העיצובים
מסביב לכל אלמנט בחלל צריך שטח ריק שיאפשר נגישות לאלמנט. אותו שטח ריק יכול לאפשר נגישות לכמה אלמנטים בו זמנית. בעיצובים הנל יצרו שטח ריק לכל אלמנט בנפרד, דבר שיוצר שימוש לא יעיל בחלל. נראה חדשני אבל מאוד בזבזני.

המלצות נוספות
בודק...