שיעור בעיצוב: כך תעצבו את חדר השינה

בסופו של דבר, זה אולי החדר הכי חשוב ומרגיע בבית. אז איך תעצבו אותו הכי טוב ונכון שאפשר? המדריך המלא

כמה כללי ברזל בעיצוב חדר השינה

הכי חשוב: השלב הראשון בעיצוב החלל הוא החלטה על מיקום נכון של הרהיטים השונים כדי לנצל היטב את מאפייני החלל. יש מספר גורמים שמשפיעים על מיקום הרהיטים, החל מנישות בנויות בחלל, דרך מיקום החלונות ועד שטח קירות ביחס לדלתות הקיימות בחלל. לא תמיד אפשר לקבל ארגון אידיאלי בחלל ויש צורך למצוא את האיזון הנכון ביותר בין הריהוט לגודל החלל, לכן לפעמים עדיף  לוותר על רהיטים לא חיוניים כדי להשאיר מקום להתנהלות נוחה.
למרות השאיפה להיות מאורגנים תמיד, חשוב גם להיות מציאותיים ולזכור שלא תמיד בסוף יום עבודה יש לכולם אנרגיה לתלות חזרה את הבגדים בארון. לכן, תכננו מתלים ואזורי אחסון קטנים שיעזרו לכם להניח את כל החפצים היום יומיים וזכרו להשאיר מקום נוח עליו תוכלו לתלות תיקים או מעילים.
ואולי הכי חשוב; חדר השינה הוא הפינה שלכם להירגע ולנוח, לכן הוציאו מהחלל את כל האלמנטים המפריעים כמו מחשב, חשבונות, חומרי עבודה וכל מה שמסיח את תשומת ליבכם.
חדר שינה מעוצב

הפינה שלכם להרגע ולנח

חדר שינה מעוצב

חומרים בחדר השינה

לא מומלץ ולא כדאי לרכוש סט חדר שינה מלא שמורכב מארונות, שידה, שידות צד ומיטה. שילוב של כל אלו יחד יוצר מראה כבד ומיושן ולכן האפשרות העדיפה היא לערבב מספר פריטים מאותו סגנון או באותו גוון ליצירת הרמוניה שקטה ומרגיעה.

וילונות הם חלק חשוב מאוד בעיצוב חדר השינה ויש להם גם תפקיד פרקטי מעבר לערך אסתטי. ניתן לבחור בווילון בעל שתי שכבות, השכבה הראשונה היא שכבה אטומה שמאפשרת להאפיל את החדר במידת הצורך, והשכבה השנייה היא שכבה דקורטיבית. כמובן שבמידה ויש לכם תריסים אתם יכולים לבחור בוילון שקוף ורך. רצפת פרקט תהיה נעימה למגע כשתקומו מהמיטה בבוקר, אבל במידה ואין לכם פרקט אתם יכולים לפרוס שטיח בתקופת החורף שינעים את היציאה מהמיטה.

למדריך המלא לעיצוב חדרי שינה >>>

 

 

וילון לחדר שינה

פרקטי ואסתטי יחד. וילונות בחדר השינה

וילון לחדר שינה

אחסון בחדר השינה

במידה ואין לכם חדר ארונות בנוי, העדיפו למקם את הארון באחד מצידי הדלת כדי שהארון לא יהיה הרהיט הראשון שרואים כשנכנסים לחדר. חזיתות ארון גדולות ואחידות יצרו מראה קליל ורגוע, והיום ניתן להתקין דלתות בגובה מלא מרצפה עד תקרה על מסילה.
שידות לצידי המיטה הן אלמנט עיצובי ונוח במיוחד, וניתן לבחור שידות בגדלים וצבעים שונים כדי להתאים לעיצוב הכללי. שקלו לרכוש שידות תלויות כדי לאפשר תחזוקה נוחה או להחליף את השידה במדף מרחף.
חשוב מאוד למצוא דרך לנצל את כל פינות החלל לאחסון, אחסון מתחת למיטה יכול לפתור בעיות של אחסון פריטים עונתיים. בנוסף, נסו למצוא דרך לעשות שימוש כפול לרהיטים בחלל, למשל שידת מגירות יכולה להיות מעמד לטלוויזיה.
עיצוב חדר שינה

מראה רגוע וקליל והרבה מקום לאחסון

עיצוב חדר שינה

תאורה בחדר השינה

כדי לתכנן תאורה חכמה ונוחה בחדר השינה בחרו גוף תאורה מרכזי לחלל ותאורה היקפית נוספת בהתאם לאזורים השונים בחדר. מומלץ לאבזר את גוף התאורה המרכזי בעמעם להתאמת רמת התאורה לפעילות. חשוב להוסיף גופי תאורה באזורים שונים שמצריכים תאורה נוספת כמו שידת איפור, אזור ההלבשה ומנורות קריאה לצידי המיטה. לנוחות מקסימאלית מקמו מתגים נוספים לצידי המיטה כדי שלא תצטרכו לקום לכבות את האור לפני השינה.
תאורה בחדר השינה

תאורה מלאת אווירה בחדר השינה

תאורה בחדר השינה

סטיילינג מוצלח בחדר השינה

הדום עם אזור אחסון או כיסא מעוצב יכולים לעזור לכם בהתארגנות הבוקר, בנוסף ניתן לרכוש אותם בצבע ועיצוב בולט ודומיננטי וכך הם יהפכו לנקודת משיכה בחלל.
כיסוי מיטה גדול ומעוצב הוא דרך נפלאה לשנות את המראה הכללי של החדר. מכיוון שהמיטה היא הרהיט הדומיננטי בחדר, העיצוב שלה קובע את הטון לחדר כולו. כיסוי מיטה גדול שמסתיר את כל מסגרת המיטה יכול להכניס צבע או טקסטורה לחלל.
כריות דקורטיביות יכולות לאבזר את המיטה ולהפוך את החדר לנוח ונעים, ניתן לרכוש מגוון כריות בצבעים ודוגמאות שונות וליצור מראה הרמוני.
מראות הן כלי נהדר ליצירת אשליה של גודל בחלל, ניתן לשלב מראות במספר מוקדים בחלל כמו מעל השידה, באזור שולחן האיפור או מראה גדולה ועומדת על קיר פנוי.
חדר שינה מעוצב

אקססוריז הם שם המשחק

חדר שינה מעוצב

טיפים לשיפוץ חדר השינה

המיטה היא האלמנט המרכזי והדומיננטי בחדר השינה, ולכן כדאי להשקיע בראש מיטה מעוצב ומרשים שיקבע את הסגנון העיצובי לחדר כולו. קיימות מספר אפשרויות לעיצוב ראש המיטה – ראש מיטה מעץ, ראש מיטה מרופד ומחופה בבד מעוצב, ראש מיטה המשלב תאורה סמויה, ראש מיטה מעבודת גבס ועוד אפשרויות רבות.
ברוב המקרים, הקיר עליו נשענת המיטה הוא הקיר הראשי בחדר, וניתן לחזק את הנוכחות שלו בחלל על ידי הדבקה של טפט דקורטיבי עם דוגמא המתאימה לעיצוב הכללי או טפט עם טקסטורה עדינה בגוון משלים לגוון הקירות.
במידה והמיטה שלכם צמודה לקיר חיצוני, כדאי לתכנן ראש מיטה פינתי בעל תפקיד תרמי, שיגן עליכם מהקור שנפלט מהקירות במשך החורף.
האמת היא שרובנו לא יכולים להירדם בלי הטלוויזיה ולכן עדיף לתכנן לה מקום יעודי שלא יפריע בחלל. ניתן לנצל משטחים קיימים ולהניח אותם עליה, ניתן לתלות אותה על הקיר או לתכנן לה נישת גבס ייעודית עם הכנה לכל מערכות המדיה הנוספות.

 

מיטה בחדר שינה

המיטה היא האלמנט המרכזי בחדר השינה

מיטה בחדר שינה

כמה מושגים שמוכרחים להכיר

וילונות האפלה: וילון מחומר אטום לחלוטין המונע כניסה של קרני השמש.
וילונות דקורטיביים: וילונות עשויים מבדים דקורטיביים שונים, ולרוב לא מספיקים להאפלה. ניתן לשלב את שני סוגי הווילונות כדי להנות מהערך המשולב שלהם.
סוויטת הורים: מושג שמתייחס ליחידת הורים שלמה הכוללת חדר שינה, חדר ארונות וחדר רחצה צמוד.
קיר ראשי: הקיר הראשון אותו רואים כשנכנסים לתוך חדר והוא בעל המשקל העיצובי הגדול ביותר. מומלץ לתכנן את מרבית הדקורציה בחלל מסביב לקיר זה.
ראש מיטה: אלמנט בנוי עשוי ממגוון חומרים שונים ובסגנונות שונים ומטרתו היא להעשיר את מראה החדר, לספק נוחות נוספת בזמן הישענות במיטה ובידוד טרמי מהקיר.

 

חדר שינה לנערה

החדר האינטימי שלך

חדר שינה לנערה

החדר האינטימי שלך

החדר האינטימי שלך

החדר האינטימי שלך

החדר האינטימי שלך

החדר האינטימי שלך

החדר האינטימי שלך

החדר האינטימי שלך

החדר האינטימי שלך

החדר האינטימי שלך

החדר האינטימי שלך

החדר האינטימי שלך

החדר האינטימי שלך

החדר האינטימי שלך

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המלצות נוספות
בודק...