גינה: כל מה שאתם צריכים לדעת לפני שאתם מקימים גינה על הגג שלכם

כל מי שגר בדירת גג, יודע שאחד הדברים הנחשקים בה הוא הקמת גינה שתהייה סוג של גן עדן פרטי בגובה השמיים. אבל רגע לפני שאתם נסחפים להגשמת החזון, רפאל עיצוב נוף הכינה עבורכם כמה טיפים שכדאי שתקחו בחשבון

כל מי שהתמזל מזלו ויש לו דירת גג חולם להפוך אותה לגן עדן פרטי. הגשמת החלום הזה כרוכה בדרך כלל גם בדברים אחרים כמו צמחייה, מתקני הצללה, ריהוט ועוד ועוד. אבל רגע לפני שאתם שולפים את כרטיס האשראי מהארנק, רפאל עיצוב נוף הכינו לכם כמה טיפים שכדאי שתדעו:

 

מה מותר


אמנם נראה שמרגע שרכשנו דירת גג אנחנו יכולים לעשות בה מה שאנחנו רוצים, אבל המציאות היא שונה. ראשית, כדאי לברר מה אומרים חוקי העזר העירוניים לגבי בנייה על הגג, מה מותר ומה אסור והאם החוקים הללו ימנעו מכם לממש את תכנית גן העדן שלכם. קיימים מקרים בהם עיריה או מועצה יכולה להורות על פירוק או הסרה של אלמנטים כאלה ואחרים ואפילו לקנוס את בעל הדירה, מקרה שלא הייתם רוצים שיקרה לכם.

פרגולה גדולה
גג המקיף את הדירה כולה, משני כיוונים שונים. תכנון והקמה: רפאל ויצמן תכנון נוף
פינות ישיבה בחוץ מעץ
גג המקיף את הדירה כולה, משני כיוונים שונים. תכנון והקמה: רפאל ויצמן תכנון נוף
 
 
מה אפשר

על פי רוב, מתוכננים הגגות בישראל כך שיוכלו לשאת עליהם משקל של כ-350 ק"ג למ"ר, אך המספר הזה יכול להשתנות מסיבות שונות וכל העמסה עודפת על הגג מהווה סיכון גדול – הן לשוהים על הגג והן לשוהים מתחתיו. לכן השלב השני בדרך להגשמת גן העדן על הגג הוא התייעצות עם מומחה שידע לחשב בדיוק מה יכול הגג לשאת, היכן הגג יכול לשאת יותר והיכן נמצאים מרכיבים שיש להיזהר שלא לפגוע בהם בזמן הקמת הגינה. מומלץ שאדריכל הנוף שמתכנן עבורכם את הגן הוא זה שיבצע את הייעוץ, כיון שהוא ידע אילו פרטים ומידע יש לספק למומחה על מנת לקבל תוצאות נכונות ולשמור על בטיחותכם.
נדנדה מעץ בפינת ישיבה בחוץ
נקודת מנוחה ותצפית מהגג אל הנוף, הטובלת בצמחיה ירוקה. תכנון והקמה: רפאל ויצמן תכנון נוף
צמחייה בפינות חוץ
צמחייה ותאורה משולבות זו בזו, למתן אווירה מושלמת. תכנון והקמה: רפאל ויצמן תכנון נוף
מה נכון

כשאתם חולמים על גג עם גינה, אתם בוודאי רואים בעיני דמיונכם את הפרחים והשתילים, הדק והריהוט…אבל אתם לא רואים את האיטום והניקוז והחשמל והצנרת וכל שאר הדברים שחובה להתחשב בהם בתכנון ובהקמה של גינת גג. מי שכן ידע לחשוב על הדברים הללו ולדאוג שהם יתפקדו בצורה מעולה הוא אדריכל הנוף שלכם – השאירו בידיו את הטיפול בנושאים אלו, במידה ויהיה צורך בהתערבות של איש מקצוע נוסף, אדריכל הנוף ידע למצוא את האדם הנכון לתפקיד ולפטור אתכם מהדאגות הללו.
שולחן אוכל בחוץ מעץ
פינת אוכל ואירוח על הגג. תכנון והקמה: רפאל ויצמן תכנון נוף
פינות ישיבה לחוץ מקש
פינת אירוח ומטבח חיצוני, למי שאוהב מסיבות גג ולמי שסתם אוהב לארח. תכנון והקמה: רפאל ויצמן תכנון נוף
 
מה שבא לכם

בין יתר תפקידיו, אדריכל הנוף אמון על הגשמת החלום שלכם, לכן אל תהססו להגיד לו מה אתם רוצים לשלב בגג, מלבד אלמנטים של גינון. זה הזמן לחשוב על פינת משחקים ייחודית לילדים, על מטבחון, על בר עם כיסאות ישיבה, על בריכת דגים או ערוגות של ירקות ועוד ועוד. אחרי שתספרו לאדריכל הנוף על החלומות, תנו לו להציע לכם עוד הצעות: אדריכלי נוף נחשפים בכל יום להמצאות וטכנולוגיות חדשות הקשורות בגינות והוא יכול להפתיע אתכם עם רעיונות מפתיעים שלא ידעתם שקיימים!
מגלשה ומשחקים לילדים בבית
בית עץ כמו של פעם, הורכב על הגג והפך לפינת משחקים ייחודית. תכנון והקמה: רפאל ויצמן תכנון נוף
פינת משחקים לילדים מתחת לבית העץ הוצב שולחן ציור בגובה מותאם לילדים ונדנדה, כאלמנטים משלימים לאזור המשחקים. תכנון והקמה: רפאל ויצמן תכנון נוף
553
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המלצות נוספות
בודק...