המרפסת שתופסת: כך תעצבו מרפסת מנצחת לפי קונספט

בחנו את עצמכם, איזו מרפסת מתאימה לכם: פורחת, צבעונית וצעירה, מוקפדת ואלגנטית? כנסו וגלו

יח"צ

מרפסת מחוברת לסלוןחשבו על הקשר בין אזורי הפנים למרפסת. מעצב ניצן הורוביץ, צילום: רמי זרנגר

בעיר או בכפר, במגדל או בבית דו קומתי, לכולנו דבר אחד במשותף- כולנו חולמים על מרפסת- ריאה ירוקה בלב העיר, מרחב פרטי משלנו תחת כיפת השמיים בו נוכל לארח, ליהנות מהקפה, לשקוע בספר טוב, והשמיים, הם באמת הגבול. בכתבה הבאה תגלו כיצד לעצב את מרפסת החלומות שלכם במגוון סגנונות, ותקבלו הצצה לכאלה שהצליחו לעשות את זה בגדול.

 

חולמים על גינה פורחת גם בלב סביבה עירונית? הקפידו על מספר חוקים


בחירת צמחים– חשוב לבחור בצמחים עמידים בפני פגעי מזג האוויר. שימוש בצמחים רב עונתיים יבטיח מראה רענן לאורך כל עונות השנה. בחרתם להשתמש בצמחים עונתיים? הקפידו להשתמש במכלי שתילה מתאימים אשר יאפשרו אורך חיים ארוך ככל הניתן. על מנת לייצר מראה עשיר, העמידו את הצמחייה בגבהים שונים, על הרצפה, בתלייה מהתקרה ומהקיר ואף על גבי הריהוט.

מרפסת מעוצבתתנו לצמחים להכתיב את הטון. מרפסת בתכנון אדריכלית איריס אבנרי דביר, צילום: אלעד גונן

תחזוקה שוטפת– הקיץ הישראלי מצריך השקיה על בסיס כמעט יומיומי, אך תוכלו לעשות לכם חיים קלים יחסית, באמצעות מערכת השקיה חכמה או עציצים בעלי מנגנון השקיה עצמי. הקפידו על ניקוז יעיל, אשר יסייע לפנות את עודפי המים בנוחות. אם אתם חסרי ניסיון בתחום הבוטני, דעו שמשתלות רבות מציעות צמחים ואביזרים שלא ידרשו מכם ידע מקדים, החל מבסיס אדניות, כדים, דשא סינטטי, ציוד השקיה ועוד. בנוסף, תוכלו להיעזר בצוות המקצועי במקום על מנת להתאים את הצמחים בדיוק לתנאי השטח אצלכם במרפסת.

ריצוף– להשלמת המראה הירוק, בחרו בריצוף מחומר טבעי או כזה המדמה אותו, דוגמת הדק, העשוי עץ, והדשא הסינטטי המדמה את הדבר האמיתי.

מרפסת מעוצבתמשתלבת באופן הרמוני עם הנוף. מרפסת בעיצוב ניצן הורוביץ, צילום: רמי זרנגר

 

כך תעצבו מרפסת צבעונית וצעירה


עשו זאת בעצמכם– תכנון מרפסת מוצלחת מתחיל קודם כל בבניית מסגרת תקציב, אך גם בתקציב נמוך יחסית, תוכלו לעצב פינה מנצחת. שלבו חומרים ממוחזרים כמו משטחי עץ, צמיגים, שולחנות ישנים ועוד, אותם תשלבו לצד פריטים שנרכשו בזול ברשתות הסטוק השונות, ליצירת מראה עשיר וייחודי.

ריהוט וריצוף– צאו מהקופסא, אל תיצמדו לסטים קיימים. שלבו פריטים שונים, בצבעוניות מגוונת, הדפסים ופאטרנים, בשיטת המיקס אנד מאטצ'. לצד הריהוט שלבו אקססוריז שיסייעו לכם להגיע למראה המבוקש ולהפוך אותו למדויק: טקסטיל, כריות מודפסות, ופריטי נוי. גם לסוג הריצוף השפעה עצומה על התחושה בחלל. בחירת ריצוף מעניין, אריחים מצוירים, למשל, תקפיץ ותשדרג את הריהוט הקיים.

השתמשו בקירות– כמעט בכל מרפסת ישנו קיר אחד לפחות, עליו תוכלו לתלות פריטים אהובים, מדפי עציצים או כל דבר אחר שיהפוך את המרפסת לאישית.

מרפסת מעוצבתאמצו את הקיר לתליית פריטים אהובים, מדפי עציצים ועוד. איקאה. צילום: יח"צ

 

מרפסת קטנהאקססוריז יסייעו לכם להגיע למראה מדויק ומלוטש. איקאה. צילום: יח"צ

כל מה שחשוב לדעת בדרך למרפסת אלגנטית ומוקפדת


בחירת מעקה– מעקה זכוכית נחשב למעקה האלגנטי ביותר, אך חשוב לוודא שהנוף המשתקף ממנו תורם למראה הכללי. אם מדובר בנוף פחות אסתטי, מומלץ לוותר מראש ולבחור במעקה אטום.

מרספת בעיצוב מודרניהשתמשו במעקות שקופים בכדי להעצים את הנוף הנשקף מהמרפסת. אדריכלית מיקלה סימאונה. צילום: עודד סמדר

תאורה– כשמדובר במראה המינימליסטי, חשוב לדייק, היות וכל פרט קטן ישפיע על האווירה. תכנון תאורה נכון, באמצעות ספוטים עדינים וגופי תאורה אלגנטיים, ישתלבו בחלל באופן הרמוני מבלי לייצר הפרעות.

ריהוט איכותי– היפרדו לשלום מרהיטי הפלסטיק הזולים ואמצו חומרים איכותיים שישתמרו במשך שנים ויספקו מראה יוקרתי, ביניהם הפוליפרופילן והראטן שהפך לפופולארי במיוחד במרפסות. הגורם המרכזי לבלאי בריהוט חוץ היא עוצמת השמש לה חשוף הרהיט, לכן חשוב שתפרידו בין רהיטים המיועדים לסביבה מוצלת, שם יתאימו חומרים עדינים יותר, דוגמת עץ, לבין אזורים שטופי שמש בהם יתאימו חומרים כגון אלומיניום וראטן. בכדי לשמור על מראה מסודר, שלבו ריהוט פונקציונאלי, דוגמת ספסל מעוצב, שישמש גם כפריט אחסנה לכריות ומזרנים מרופדים.


 מרפסת מעוצבתסוג הריצוף ייתן את הטון וישפיע על מראה המרפסת כולה. תכנון ועיצוב מיקלה סימאונה, צילום: יח"צ

 

 

553
2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מקסים!
מרפסות מהממות, ממש מגגרה לשבת שם... איזה נוף...- פשוט מהמם!

מרפסות הזויuת חלקן יקרות להחריד וחלקן בלגן
המרפסת של איקאה עמוסה להחריד בכל מחלקת הגן של איקאה. השאר מרפסות מלוקקות ששמלא כבר ״המעצבים״ ידאגו לה - יקר ומנוקר לא הראתם מרפסות פשוטות ויפות ואנושיות.............. תמיד בומבסטי ומלוקק בדולרים רבים..........

המלצות נוספות
בודק...