כל בית צריך מרפסת, אז מה עושה מי שאין לו?

אתם אוהבים לשבת בחוץ אבל אין לכם מרפסת? מעט תכנון, הרבה סטיילינג וכמה פיסות נוסטלגיה, יכולים לפצות ולייצר עבורכם את האווירה הנדרשת

מטבח בקו קלאסימרפסת פנימית בדירה – יש חיה כזאת | מעצבת: סהר ברגר, חיפוי וריצוף: בוטיק קרמיק, צילום: אלעד גונן

 

מרפסות השמש הנפוצות היום קצת גרמו לנו לשכוח שפעם היו גם מרפסות אחרות, כאלו שהיו ממש בתוך הבית. מרפסות אלה אולי לא הואילו לשיזוף, אבל החלט ניתן היה לברוח אליהן עם הקפה של הבוקר, לארח בהן חברים או סתם לרבוץ שם בנחת. אם אתם מרגישים בחסרונה של מרפסת בבית, הדבר הראשון שאתם יכולים לעשות הוא להתחיל לשחזר את מה שהיה פעם.
שלב ראשון: הגדירו אזור

המיקום האידאלי למרפסת פנימית הוא בסמוך לחלונות, שכן אחת המטרות החשובות של המרפסת זה להשקיף על כולם מלמעלה ולנשום קצת אוויר צח. הגדרת האזור יכולה להתבצע באמצעות ריצוף שונה תחת אותו אזור או על ידי הנחת שטיח, שיגדיר ויתחם גבולות.
שלב שני: אפיינו רהיטים

הרהיטים באזור הנבחר צריכים להיות שונים מהרהיטים בבית, ורצוי שישדרו קלילות. כיום יש היצע רחב של רהיטי גן שיכולים להתאים גם לפנים הבית – משולחנות קפה לכיסאות נוח. מומלץ לבחור בריהוט שעשוי מחומרים טבעיים דוגמת עץ או ראטן, ולהימנע מרהיטי הפלסטיק הפשוטים שלא משתלבים בתוך הבית.
שלב שלישי: הוסיפו טקסטיל

פוטונים, שטיחונים ומוצרי בד שונים, לרוב נעדרים ממרפסת שנמצאת תחת חופת השמיים, אבל הם מתאימים ביותר ליצירת מקומות ישיבה אלטרנטיביים. נסו לפזר כמה כריות על הרצפה וראו איזו אווירה מתקבלת.
שלב רביעי: הביאו את הטבע

אדניות ועציצים יקפיצו מיד את מראה המרפסת, ויכניסו הרבה ירוק ושמחה לבית. רצוי לבחור בצמחים שדורשים מינימום טיפול והשקיה, וגם בכאלה שלא זקוקים לשמש ישירה – בכך ייחסכו לכם כאב ראש ועוגמת נפש.
הצמחים יעשו את האפקטהצמחים יעשו את האפקט | תמונה באדיבות Happy Balcony
שלב חמישי: השתמשו בקירות 

הקירות מהווים חלק נכבד מהתפאורה של כל הסט הזה, ועל כן הם לא יכולים להישאר שוממים. קיימים בשוק פתרונות יצירתיים במיוחד לשתילה אנכית, המאפשרים לתלות עציצים על הקירות, ואף להפוך את הקיר ל"צומח". ניתן גם לצבוע את הקיר בצבע שונה, לחפות אותו או לתלות עליו ערסל – העיקר לא לשכוח שהוא חלק מהחלל.
עציציםעציצים – גם על הקירות. תמונה באדיבות Happy Balcony
 
שלב שישי: הכניסו אור 

בדומה לרהיטים, כך גם התאורה, צריכה להצטרף ולתמוך באווירת החוץ. גרילנדות ועששיות למיניהן יכולות להשתלב במרפסת הביתית שלכם וגם לסייע בהגדרת האזור. עכשיו כשיש ריהוט, אקססוריז ותאורה מתאימה, רק נשאר לכם רק להחליט אם לפתוח את החלונות ולנשום אוויר צח או ליהנות מהמזגן הצונן.
ראשית
1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רק ל1/3 מהישראלים יש דירה על שמם
ואתם במדור מנכר עיניים. תהנו מהעיצוב

המלצות נוספות
בודק...