עצבו את המטבח בהתאם לסגנון הבישול שלכם

סגנון הבישול המועדף עליכם יקבע איך ייראה המטבח. במאמר הבא נסביר לכם מתי להעדיף טוסטר אובן על תנור, איך לתכנן את משטח העבודה וכיצד להפוך את המטבח למקום שאפשר גם לארח בו. הנה כל הפרטים

המטבח הוא לדעת רבים החדר הכי חשוב בבית. אנשי מקצוע ומעצבי פנים למשל מסכימים שצריך להתחיל עם המטבח כאשר מתכננים דירה חדשה, מה גם שיש לו המון משמעות מבחינת בעלי משפחות והורים לילדים. בניגוד לסלון, המטבח אמור למלא פונקציה דקורטיבית ומעשית וזה החדר שיקבע במובן מסוים את ערך הנכס לקראת מכירה או השכרה.

הטעות הנפוצה היא לעצב את המטבח בצורה גנרית. אפשר כמובן לשאוב השראה מעקרונות מנחים של סגנונות מובילים ובהם עיצוב כפרי, מודרני או קלאסי, אבל חשוב יותר ליצוק תוכן אישי אל תוך התוצאה הסופית. בהקשר הזה, מה שעושים זה לעצב את המטבח בהתאם לסגנון הבישול.

מטבח עם חזית לבנה

מטבח עם ארונות תחתונים ועליונים והמון מקומות אחסון

מטבח עם חזית לבנה

לא אופים? לא צריך תנור!

הסוד בעיצוב מטבח הוא לקבוע סדר עדיפויות. ככל שתדעו מוקדם יותר מה אתם עושים ומה לא, כך יהיה לכם קל לעצב את המטבח ולחסוך בהוצאות. כמו כן, רשימה של סדר עדיפויות תעזור לכם להכריע בסוגיות הרות גורל כגון האם להעדיף תנור על טוסטר אובן, איפה לשים את המדיח וכמה ארונות לבנות מעל הכיור.

זה נשמע פשוט, אבל הרבה לא עושים את זה: לא משתמשים בתנור בבישולים שלכם? מעדיפים לטגן במקום לאפות? אז תעצבו מטבח בלי תנור ותשתמשו במקום שהתפנה בשביל משהו שאתם כן הולכים להכין – כמו כיריים גז למוקפץ או כיריים קרמיות למרקים.

לשם השוואה, אנשים שכן אוהבים לאפות לא יוותרו על תנור או על טוסטר אובן עם מפרט טכני משוכלל. אלו האנשים שמכינים בבית

 

מטבח מודרני

מטבח מעוצב בסגנון מודרני ללא תנור וגם המקרר חבוי מאחורי חזית אחידה.

1

איזה עוד סגנונות עיצוב מתאימים לכל סגנון בישול?

יש כמובן עוד הרבה דוגמאות לאופן שבו אפשר לעצב את המטבח בהתאם לסגנון הבישול שלכם. בראש ובראשונה, נסו להיזכר מתי בפעם האחרונה בישלתם לכמות גדולה של אנשים. אם זה קורה לעיתים קרובות, אתם צריכים משטח עבודה ראוי שקרוב גם אל הכיור וגם אל המקרר. מנגד, מי שמבשל רק למשפחה הגרעינית יכול לוותר על משטח עבודה גדול לטובת מכשירי חשמל ובהם בלנדר, מכונת קפה או מטחנת תבלינים.

שנית, עצבו את המטבח גם לפי מסגרת התקציב. סגנון הבישול שלכם מושפע מהזמן והמשאבים שאתם משקיעים בו, אז העיצוב של המטבח צריך להיות בהתאם. בסופו של דבר, צריך להתאים את המטבח להרגלים שלנו – ולא להסתפק באפשרות הגנרית.

מטבח מודרני

מטבח מודרני לכאלה המארחים הרבה ואוהבים לבשל, משטחי עבודה גדולים והרבה מכשירי חשמל גדולים וקטנים

מטבח מודרני

איך מבשלים במטבח המעוצב בסגנון כפרי? 

אם אתם אוהבים לארח באווירה כפרית מודרנית וכך גם מעוצב המטבח שלכם, תשלבו מתחת לתקרת קורות עץ משופעת יחידה גדולה ומרווחת שכוללת את הכיריים ושני תאים לאפייה וחימום. מה שיכול להשלים את המראה גם אם מדובר בעיצוב כפרי מודרני, זה קולט אדים בעיצוב קלאסי שמחובר לארובה המוציאה את האדים מחוץ למטבח.

מטבח כפרי מודרני

תנור גדול שמעליו כיריים ומתקן לטיגון עמוק

מטבח כפרי מודרני

תנור גדול שמעליו כיריים ומתקן לטיגון עמוק

תנור גדול שמעליו כיריים ומתקן לטיגון עמוק

תנור גדול שמעליו כיריים ומתקן לטיגון עמוק

תנור גדול שמעליו כיריים ומתקן לטיגון עמוק

תנור גדול שמעליו כיריים ומתקן לטיגון עמוק

תנור גדול שמעליו כיריים ומתקן לטיגון עמוק

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המלצות נוספות
בודק...