שכירות, סיפור אהבה: נגיעה מלאת אופי גם למטבח שכור

גם אם בעל הדירה מתעקש לשמור על מכנה משותף דל אופי ונטול חורים בקיר, ניתן להחיות אזור כמו מטבח ולהפוך אותו לפינה קסומה משלכם

 

שטיח במבוקשטיח במבוק: Studio Rust, אדריכלות ועיצוב: ינון בן דודל Dolmen / דולמן – הלבשת חללים 

מגורים בדירה שכורה הם לפעמים סוג של התפשרות, לפחות בכל הנוגע למרחב הפעולה כדיירים חובבי עיצוב פנים. מצד אחד היינו רוצים לשבור את הקיר שחוצץ בין המטבח לסלון, להגדיל את האמבטיה בעוד סנטימטרים או להזמין אצל נגר ארון חלומי שיכיל את כל מטלטלינו, אבל מצד שני – בעל הבית השאיר את הדירה as is, ולנו לא נותר אלא להשלים עם רוע הגזירה וגם לשלם עליה מדי חודש.

 

אם נתרכז במטבח, יש כמה דברים שנוכל לעשות גם אם הדירה שכורה, כדי להרגיש בו כבשלנו, להכניס לו מעט מן האופי שהולך לעיתים לאיבוד בזמן שכירות ולחיות עם סגנון במקום עם חידלון.


1. ריהוט כתוספת מעניינת


במקרים שבו המטבח הנתון קטן מדי ולא מכיל את כל הכלים והכבודה הנלווית, כדאי לבדוק את מצב הקירות. לעיתים ניתן להוסיף מדפים ואפילו קלפות (ולסתום את החורים לאחר מכן) ולמקם שולחן או אי קטן על גלגלים במרכז המטבח או אפילו באחת הפינות, צמוד לקיר פנוי חלקית.

העניין שיוצרת התוספת הזו יכולה להוסיף מאוד למטבח ולשמש גם מבחינה פרקטית וגם מבחינה עיצובית – כמצע לצבע ואקססוריז שלא היינו חושבים עליהם קודם. "אחד הדברים החשובים ביותר בעיצוב פנים של בתים ושל דירות קטנות בפרט הוא ליצור חללים פונקציונליים ונוחים לשימוש בתנאי השטח הקיימים", אומרת מעצבת הפנים אריאנה רובנובסקי.

"מאחר שלבני המשפחה חשוב היה ליצור מקום ישיבה במטבח אבל גודלו לא אפשר זאת, שולב דלפק בעל שטח עבודה מוגבל המשמש לישיבה עבור ארוחות קלילות". הדלפק גם תרם לפן העיצובי של החלל כששילב חומר וצבע חם במטבח מודרני בגווני לבן ואפור.

וילון ורטיקליעיצוב: אריאנה רובנובסקי, AR Design. צילום: אלכס פרלמן


2. זריקה של צבע 


צבע הוא אחד האמצעים שמסייעים להגיע לשלמות עיצובית, רק שבמקרה של דירה בשכירות, גלון של צבע מגוון עלול לעורר את בעל הדירה מרבצו. דרך אחרת להשתמש בצבע היא לדבוק דווקא בפרטים הקטנים ולבחור אותם בהתאם לסכימת הצבעים הרצויה – אם זה שרפרף, מיקסר ומקרר בכחול ואם אלו כיסאות בר בחרדל, שהצבעוניות שלהם מקפיצה מטבח לבן בקווים נקיים באופן שמתאים לסגנון הכולל של הבית ועדיין שומר על נוחות ופרקטיות.

קיר לוחעיצוב והום סטיילינג: דיקלה גלזר. צילום: שירן כרמל


3. תמונות עם אופי


כמו בשאר חללי הבית, גם במטבח ניתן לשלב אמנות שמתחברים אליה, שהרי מה יותר אישי מזה. רק רצוי שהיצירה שבחרתם תדבר באותה שפה עם שאר המטבח או תתאים בצבעוניות שלה. מטבח בקווים מודרניים ונקיים עם בסיס מאופק קיבל תוספת קלה של כפריות וחמימות באמצעות תמונות צבעוניות (של טלי יאבלונצקי) ונגיעות עדינות של כתמי צבע, שהעניקו רוך נוסטלגי.

 


4. שטיח ליופי והגנה


ההחלטה אם להניח שטיח מתחת לשולחן בפינת האוכל או במטבח עצמו תלויה בהתנהלות בני הבית ובכמות האוכל / הלכלוך שמתפזר על הרצפה או טיפות המים מהכיור, שמחסירות פעימה מהלב בכל מפגש עם הרצפה. מי שמחליט ללכת על שטיח, ייהנה מתוספת חן, יופי וצבע, בנוסף להגנה על הרצפה (אם, למשל, זכיתם בדירה עם פרקט במטבח). במטבח בעל מראה נקי, שמשדר חמימות וביתיות, בחרה מעצבת הפנים רויטל רודצקי להניח באזור שמתחת לכיור שטיח שחור-לבן פרקטי מוויניל, שמשלב את הסגנון והצבעים בחלל ומאפשר למקום להישאר נקי במשך כל היום.

שטיח מטבחעיצוב: רויטל רודצקי. צילום: לימור הרצוג

בכל אחת מן האפשרויות שתבחרו, תשיגו את המראה המיוחד רק לכם. במקרם מסוימים שדורשים פטיש או קדיחות, כדאי רק ליידע את בעל הדירה, וכשיש הסכמה – לדאוג להשיב את המצב לקדמותו.

מרכזית
6 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כסאות הבר
מהיכן כסאות הבר החרדלים?

לא רציני

אפשר לדעת מאיפה האי עם המגירות והכיסאות הצהובות?

התמונות ממש לא מייצגות את הדירה הטיפוסית המושכרת
הסיפור צריך להיות יותר איך להפוך חורבה למקום שנעים לחיות בו

תמונות ממש בדיחה ביחס לכתבה

היה מעניין יותר לראות מטבח מיושן שעובר טרנספורמציה
היה מעניין יותר לראות מטבח מיושן שעובר טרנספורמציה באמצעות אקססוריז. למטבחים מודרניים מאוד קל לתת אופי..זה לא אתגר.

המלצות נוספות
בודק...