או שיש לך או שלא: בשורת הסטייל שמביאה פיאט 500 החדשה והמעוצבת

כשמדברים על מכונית, מדברים על רמת הבטיחות שלה, על המהירות שלה, ועל עוד נתונים טכניים פחות מעניינים. למה בעצם לא מדברים על העיצוב ועל ההתאמה האישית שלה לבעליה? פיאט 500 החדשה מביאה בדיוק את הבשורה הזאת - מעוצבת ומלאת סטייל והשראה

לא עוד מספרים או פרטים טכניים משמימים – כאן מדברים על עיצוב. ויש הרבה מה לומר, כי פיאט 500 החדשה מביאה קול חדש, מרתק ומעוצב לשיח הרגיל על מכוניות. איך היא שונה ממכוניות אחרות? בדרך כלל, כשחושבים על מכוניות מעוצבות, מה שישר קופץ לראש הוא פונקציונליות עם גימורים יפים ומדויקים. ב-500, לעומת זאת, העיצוב לא בא לקשט את הפונקציונליות, אלא הוא אמירה בפני עצמה. אמירה שמקורה בהשראה תרבותית, כזו שמושפעת מסגנון, מטרנדים, מעיצוב פנים ומאופנה. איך כל אלה באים לידי ביטוי בעיצוב החדש? מבט אחד בלוחות ההשראה שלהלן – והתשובה ברורה מאליה.

 

פיאט 500
פיאט 500 החדשה. שואבת השראה מטרנדים, מתרבות ומאופנה
מבפנים – רטרו שיק


כשבאים לבחון את עיצוב הפנים של ה-500 החדשה, פוגשים שילוב מתוחכם של הנדסת אנוש מתקדמת ומודרנית, יחד עם שיק נוסטלגי. הקווים הסימטריים, הצבעים החזקים שלצידם לבנים ובז'ים, הסגנון המעוגל והאלמנטים המעוגלים והגדולים – כולם מתכתבים עם סגנון הרטרו של שנות ה-50. סגנון זה סחף את עולם העיצוב כולו – בין אם מדובר בעיצוב פנים, מוצר או אופנה – והותיר עליו חותם צבעוני, כיפי ומשמח.

 

כשחושבים על השראה של סגנון הרטרו, זה מרגיש כמו מעין כניסה נעימה למנהרת זמן. פעם, חפצים התהדרו בקווים רכים ונשיים; הצבעים היו צבעים חיים ואמיתיים, ושילובם עם צבעים בסקאלת הבז' היה מתבקש ואלגנטי; והכל עוצב בקו זורם ונעים לעין. הנה כמה דוגמאות מעולם העיצוב:

 

 

 

 

 

 

את השפעות הרטרו ניתן לראות בכל פרט בעיצוב הפנים – החל מלוח המחוונים העגלגל, בעל הכפתורים הגדולים, שכולו קורץ לסרטים של פעם. אפשר כמעט לדמיין את אלביס או את האמפרי בוגארט אוחזים בהגה, כשלצידם יפהפיה במשקפי שמש עגולים ענקיים וכובע בז' מתנפנף. שניהם יושבים על המושבים המעוצבים גם הם ברוח התקופה – במשבצות בז' עם קונטור אדום עז – ומפטפטים תוך נסיעה לעבר האופק.

 

הבפנים של פיאט 500
סקאלת בז'ים, משבצות וקונטור אדום להבלטה

 

הגה פיאט 500
אדום חזק וקווים מעוגלים. הכי רטרו שיש

 

מבחוץ – SECOND SKIN


פיאט החדשה מגיעה במגוון צבעים רחב, אבל מה שיותר מעניין הוא סדרת ה-SECOND SKIN. בעיצוב, כמו בעיצוב, ההתאמה האישית משחקת תפקיד משמעותי ביצירת סגנון ואמירה – כי הרי לכל אחד יש טעם שונה. בסדרת SECOND SKIN ניתן לראות מספר עיצובים מלאי השראה, שכל אחד הוא בעל אישיות בפני עצמו. בואו נכיר אותם.

 

דגם COMICS


שובב, נועז, חצוף, צבעוני – כל האסוציאציות הללו עולות בדימיון כשחושבים על קומיקס. סגנון זה של פיאט החדשה, המושפע מתרבות הפופ-ארט, מתאפיין בצבעים חזקים וחדים, משחקי ניגודים, ותחושה אורבנית עדכנית. הנה כמה דוגמאות מעולם העיצוב:

 

 

 

 

 

 

איך זה בא לידי ביטוי במכונית? השחור שולט כאן כיאה לסגנון האורבני, והצבעים החזקים המשתלבים בו (צהוב או אדום) מעניקים לו אישיות כובשת. התחושה המתקבלת היא ניו-יורקית, כיפית ומשוחררת.

פיאט 500 שחור צהוב

 

דגם LORD


אדום הוא צבע אלמותי, ויהלומים הם לנצח. שתי האקסיומות הללו באות לידי ביטוי בעיצוב הקלאסי – ועם זאת מודרני – של הדגם הזה. בלוח ההשראה ניתן להבחין באדומים החזקים שתמיד יהיו באופנה, וביניהם משובצים יהלומים, שהם אייקון עיצובי עדכני. הנה כמה דוגמאות מעולם העיצוב:

 

 

 

 

 

 

איך זה בא לידי ביטוי במכונית? מוטיב היהלומים שמקשט את הגג, ומבליח גם בין החלון הקדמי לאחורי, משתלב באופן טבעי עם האדום הנועז. התחושה המתקבלת היא אלגנטית, מתוחכמת ומעודנת.פיאט 500 מיוחדת

 

דגם CAMOUFLAGE


סגנון ההסוואה הוא מעין "מים שקטים חודרים עמוק". כמו בעיצוב פנים, גם כאן – הטרנד המונוכרומטי של שחור-אפור-לבן מקבל נקודת צבע קטנה, אך משמעותית, של מראת הצד הצהובה. נקודה קטנה זו מקפיצה את העיצוב ונותנת לו טאץ' סופי להשלמת המראה. הנה כמה דוגמאות מעולם העיצוב:

 

 

 

 

 

 

איך זה בא לידי ביטוי במכונית? השחור הקלאסי "חמוש" בצבעי הסוואה ומעוטר בנקודת צבע צהובה, והמכונית כביכול נבלעת בהמון. רק במבט שני קולטים את הנגיעה העיצובית שעושה את ההבדל ומעניקה למכונית תחושה אופנתית ומתוחכמת.

פיאט 500 שחורה

 

דגם NAVY


מונוכרומטי כבר אמרנו? אז כאן צבעי הלבן-אפור הטרנדיים משחקים את התפקיד הראשי. הצבעים הבהירים והנקיים קורצים לסגנון הסקנדינבי, והקווים הגיאומטריים עדכניים מתמיד. הנה כמה דוגמאות מעולם העיצוב:

 

 

 

 

 

 

איך זה בא לידי ביטוי במכונית? חלקה העליון של המכונית מעוטר בגרפיקה רעננה של פסים אפורים רחבים, בהשראת חיל הים. התחושה המתקבלת היא מינימליסטית, בעלת ניקיון עיצובי, ועם זאת נעימה לעין ומשוחררת.

פיאט לבנה

 

סגנון – השראה – התאמה – אמירה


אנחנו אוהבים עיצוב בכל תחומי החיים – בתים יפים, מוצרים מגניבים, אופנה שיקית. אז למה לא ברכבים? פיאט 500 החדשה שואבת השראה מעולמות עיצוב טרנדיים ויוצרת מספר סגנונות שכל אחד ייחודי. מה שיפה הוא, שמנעד הסגנונות מספיק ורסטילי, שכל אחד יכול למצוא פיאט אליה הוא הכי מתחבר. אז מה הפיאט שלכם אומרת עליכם?

 

 

 

553
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המלצות נוספות
בודק...