יוקרה של מילאנו באום אל פחם: קניון עבד לטיף הוא המעוז החדש על עולם העיצוב

כשמסתכלים על חברת עבד לטיף, יצרנית הרהיטים והבעלים של רשת החנויות וקניון העיצוב המרשים באום אל פחם, קשה להאמין שהיא התחילה כסדנה קטנה. לסיפור ההצלחה הזה מתווספים ראיה עתידית אופטימית, מוטיבציה עצומה, ואמונה בלתי מעורערת בייצור כחול-לבן

אלעד גונן
תצוגה של סלונים מודרניים

קניון עבד לטיף באום אל פחם

תצוגה של סלונים מודרניים

תחילתו של סיפור הצלחה

הספור מתחיל בשנת 1970. עבד לטיף, אביו של עבידה, נגר בהכשרתו ובמקצועו מחליט להקים עסק עצמאי. החלטה לכשעצמה, גם הנחושה ביותר, לא מספיקה, צריך מימון. בצר לו, כנגד המקובל, פנה לאשתו וביקש ממנה את היקר ביותר לכל אישה שלא מכבר נישאה – הנדוניה שלה.

באהבה רבה ומתוך אמונה עמוקה שהנדוניה שלה תסלול את דרכו העתידית של בעלה, היא נענתה לו ומסרה לידיו את המימון לרכישת המכונה הראשונה, כשמבנה עדיין אין. מחוסר ברירה הוצבה המכונה במרכז הסלון הביתי.

עד מהרה שמו הלך לפניו. המכונה הוצאה מהסלון והרהיטים מעשה ידיו, שבתחילה היו אלה רק מיטות מיוחדות וארונות מחופים פורמייקה, שווקו בחנויות רבות בגדה, בעזה, בכל הרשות הפלסטינית ובחנויות בישראל.

כספי הנדוניה הוחזרו לאשתו וביתרת הרווחים, עבד הגיע לאיטליה, בתקופה שלנסיעה אל מעבר לים הייתה משמעות גדולה. משם הוא הביא מכונת PRESS להדבקה והדפסה על חומרים שונים. רוח החדשנות שהובאה יחד עם המכונה עשתה את שלה.

נגרים מכל קצוות הארץ הגיעו אל אום אל פחם באלפים, המכונה עבדה בשלוש משמרות. השמועות דברו על המכונה של לטיף שמדפיסה כסף, אך הוא לא שקט על שמריו. בנסיעותיו החוזרות ונשנות לאיטליה, הוא רכש והביא ארצה מכונת CNC בתקופה שמעטים ידעו למה היא נועדה.

הנגרייה המשיכה לשגשג, בנוסף לחדרי שינה וחדרי ילדים, החלו לייצר במפעל פינות ישיבה ורהיטי סלון. בזכות הזמנות הלקוחות שהגיעו ישירות למפעל, נוצר צורך בפתיחת חנות.

המעצבת רינת ברוך

עבד לטיף והמעצבת רינת ברוך

המעצבת רינת ברוך
פינת אוכל
פינת אוכל

המשבר שגרם לעלייה בדרגה

בשנת  1992, עם הצטרפותו של עבידה לטיף, בנו של עבד, לחברה, נפתחת החנות הראשונה שסיפקה כמויות עצומות של רהיטים ללקוחות החברה הקבועים וללקוחות החדשים שהגיעו ארצה במסגרת העלייה הגדולה מרוסיה.

העסק פורח, ההצלחה מאירה פנים, עד שנת 2000, שנה בה קרו שני דברים שעלולים היו לפגוע בעתידה של החברה. בשנה זו,  תוצאות האינתיפאדה השפיעו על כל המשק בכל המגזרים, וכן על נגריית עבד לטיף. בכך, לרוע המזל לא היה די.

שרפה שפרצה במפעל, גרמה לקריסה גג העשוי פל-קל. 4000 מ"ר קרסו והרסו את המפעל והחנות הצמודה. לחברה המחויבת ללקוחותיה בסכום כולל של שבעה מיליון שקלים, הגיעה עזרה מכל הנגריות באום אל פחם, שהתאגדו יחד לספק את הסחורה המובטחת.

ספור מרגש שזכה לחשיפה רחבה בתקשורת. עבידה, היודע להוציא את הטוב מכל דבר ובאותה העת כבר ניהל את החברה, ראה בשני המקרים המצערים מקפצה ועליית מדרגה. צירופי המאורעות, האסון שפקד את החברה ויכולתו הנדירה של עבידה לראות עתיד וורוד גרמה לו לשנות כיוון אותו בחר לבצע בשיטת השיווק.

תקרה גבוהה ועגולה
תקרה גבוהה ועגולה
שולחן עבודה וקיר ירוק
שולחן עבודה וריק ירוק

מגמת שיווק חדשה עם הפנים לעתיד

את מקומו של השיווק הסיטונאי תפסה רשת חנויות. הסניף הראשון נפתח בכרמיאל ועד מהרה נפתחו חנויות נוספות בשפרעם, נצרת וראש העין. הצ'קים והתשלומים של הלקוחות כובדו, העסק ששינה כיוון הבריא והתחזק.

היום, ברהיטי עבד לטיף מגלגלים מעל למאה וחמישים מיליון שקלים, במפעל  המשתרע של שטח של 12,000 מ"ר, עובדים למעלה ממאה וחמישים עובדים. לצד המפעל  מחסן המשתרע על שטח של 8000 מ"ר המכיל גם רהיטים מיובאים ממקומות שונים בעולם, כשהאיכות הפרימיום, מהווה מכנה המשותף בין כולם.

רהיטי הייבוא נבחרים בקפידה ומותאמים לאיכות הרהיטים המיוצרים במפעל. במחלקה נפרדת מתמקדים במכירה סיטונאית של בדי ריפוד, המסופקים ל-250 נגריות ורפדיות בארץ. בעתיד הקרוב, יוקם מפעל ייצור חדש באזור הגלבוע. בעקבות ההחלטה זו, מסתמן כיוון שיווקי חדש המיועד לפרויקטים מסחריים, כמו בתי מלון ומבנים ציבוריים.

בנוסף, לאור פיתוחים מקצועיים מתקדמים, יכולות עיצוב גבוהות ומדוקדקות, מחלקה לבקרת איכות, בה כל פרט בהזמנה נבדק בדקדקנות לפני שלב האריזה ושליחה ללקוח. כל הפריטים המיוצרים בחברת עבד לטיף, מגיעים לרמת איכות ויופי גבוהים ביותר, רמה, המשתווה ואף עולה על רהיטים המיוצרים במקומות שונים בעולם. בזכות כל אלה יחד עם התעוזה בה התברך עבידה, נסללה לחברת עבד לטיף, דרך בטוחה לתערוכות בינלאומיות שבעקבות כך יגיע לכדי ייצוא. עבידה משוכנע שעולם העיצוב הבינלאומי ירוויח מכך ובגדול.

סלון וספרייה
סלון וספרייה
פינת אוכל
פינת אוכל

מהבסיס האיתן באום אל פחם בדרך לכבוש את העולם

כחלק מפעולות ההתאוששות שלאחר האסון שפקד את החברה, הוקם באום אל פחם קניון בו שולבה חנות רהיטים. בתחילה, בשל המצב המדיני תנועת הקונים הייתה חלשה, אך עם הזמן, המקום הפך לטרנד. ישראלים מכל קצוות הארץ, צפון, דרום ומרכז פקדו את החנות, בה חיכתה להם ומחכה גם היום, קבלת פנים לבבית, מלווה בחיוך גדול, קפה ובקלוואה.

החנות שמשתרעת על שטח של 6000 מ"ר (דומה לשטחה של איקאה) הציעה לקהל הלקוחות מבחר עצום של רהיטים ממיטב התוצרת כחול -לבן בה מתמחה חברת לטיף.

לאחרונה, מתוך הבנת צורכי הלקוחות, עברה החנות שיפוץ מסיבי ועיצוב מחדש, שנעשה על ידי רינת ברוך. המקום עוצב בתפישה של  ONESTOP SHOP. חדרים מעוצבים לפרטי פרטים, המכילים ייצור של החברה ופריטי יבוא, נותנים מענה מקיף לכל רצון או גחמה עיצובית, כולל חיפויי קירות, ספריות מעוצבות ופריטי נגרות מיוחדים. בשל גודלו של המקום  שמשדר חווית עיצוב כמו התערוכה במילאנו, מומלץ ורצוי להגיע עם נעלים נוחות להליכה.

חדר שינה
חדר שינה
סלון וקיר כוח שחור
סלון וקיר כוח שחור

פרט חשוב בסוד ההצלחה של חברת לטיף

עבידה לטיף, מנהל את החברה מתוך אמונה שרק הטוב ביותר, במחיר הסביר ביותר יכול להבטיח לחברה עתיד מזהיר. עבידה מקפיד שכל הרהיטים המיוצרים בחברה וגם אלה המיובאים על ידו יהיו תמיד ברמת פרימיום ולא פחות מכך. משום כך הוא מקפיד על רכישת חומרי גלם הטובים ביותר, שברובם הם תוצרת כחול- לבן, ללא פשרות. אם מדובר בספוג פולימרי משובח, עץ, פרזול או דבקים. לדוגמה, סיבית, חומר בלתי עמיד בעליל, אותו ניתן לראות לעיתים ברהיטים שונים, לא נכנס אל בין כותלי המפעל, אותו הדין חל על חומרים אחרים.

לשמחתו של עבידה, מתחם העיצוב באום אל פחם הפך לנקודת עלייה לרגל לכל שוחרי העיצוב היוקרתי. וזאת לא בכדי. כי על אף שהמחירים נמוכים בעשרות אחוזים לעומת רהיטי יוקרה הנמכרים במקומות אחרים, הביצועים המובטחים ללקוחות מקוימים. הספקנים, הסקרנים ושאר מתעניינים יכולים לצפות במו עיניהם בפסי הייצור המושלמים הגלויים לעיני המבקרים. הביצועים המושלמים שמשתווים לרמת הרהיטים המיובאים ואף עולים עליהם, מבלבלים לעיתים את הלקוחות המשתהים.

סלון מודרני סגול
סלון מודרני סגול
סלון מודרני
סלון מודרני

האני מאמין של עבידה לטיף מועבר כמסר לאדריכלים, מעצבים והקהל הרחב

"אני מייחל ליום בו אדריכלים, מעצבים וקהל שוחרי העיצוב, יאמינו בתוצרת הישראלית, כחול- לבן ויהיו גאים בה. כי מי שנמצא בתחום שנים רבות אני יכול להעיד על כך שמוצרים רבים המיוצרים בישראל עולים באיכותם על מוצרים זהים המיוצרים בארצות שונות בעולם. מה גם שהרהיטים המיוצרים כאן, מותאמים להרגלי החיים של הלקוח הישראלי, היושב בסלון ביתו בין שמונה לעשר שעות בממוצע. עובדה המחייבת רהיטים חזקים ועמידים. דבר שלא תמיד אפשר למצוא ברהיטים מיובאים.

חשוב לי שקהל הלקוחות יתמוך בנו, ביצרנים המפתחים תוצרת ישראל איכותית. בזכות תמיכת הלקוחות, נוכל לקדם את הייצור ואת הייצוא. בעת רכישת תוצרת כחול לבן, אנחנו הישראלים יכולים להיות גאים ורגועים שהמוצר המגיע אלינו עשוי ברמה הגבוהה. כך אני מרגיש לגבי כל פריט ורהיט היוצא מהמפעל שלי. אני דוגל ומאמין בדרכו של סטף ורטהיימר, התעשיין הראשון שהאמין בייצור הישראלי והקים מפעל בארץ. בפיתוח הייצור המקומי, נאפשר לדור חדש של צעירים הרוצים להביא את יכולתם היצירתית והאומנותית למצוא את דרכם, כי הרי לא כולם מהנדסים, רופאים או אנשי היי טק. ואני מאמין, שכל מי שאין לו תעוזה, אומץ ויושר לייצר מוצרים איכותיים לא ישרוד".

חדר שינה קלאסי
חדר שינה קלאסי
חדר שינה אלגנטי
חדר שינה אלגנטי עם מיטה בריפוד קפיטונז'
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המלצות נוספות
בודק...