קולטורה לעת חופשה: האירועים שיכניסו קצת תרבות לקיץ הזה

איפה אתם רואים את עצמכם מבלים בחודשי הקיץ – בסמטאות העיר התחתית, בחברת פרחים, גולגולות ואוספי לגו, עם אשפי גרפיקה מחו"ל או בקפיצה קטנה לסבנטיז? כל האפשרויות מתחילות עכשיו

 

מוזיאון העיצוב חולוןזגמייסטר & וולש: רטרוספקטיבה במוזיאון העיצוב חולון. צילום באדיבות סטודיו זגמייסטר & וולש

 

 

השנה הנוכחית עברה בעצלתיים, והנה כבר אנחנו גולשים לימי הקיץ החמים. אף אחד לא מתכוון להשאיר אותם ריקים מתוכן, וחוץ מים, בריכה וקייטנה נוכל להכניס קצת תרבות לתכנון הלו"ז, כדי לשלב גם עניין עם הפאן. אז פתחו יומנים ורשמו הפרטים:

 

 

פרחים ואמנות


נשארו עוד ימים בודדים להספיק לעטוף את עצמנו בעולם של פרחים, הפעם בתערוכה ART & FLORALIS של חברת פלורליס. שמונה מעצבים – רחלי שרפשטיין, סיון שטרנבך, רוני לבבי, מירב פלג, גילת אורקין, קרן שפילשר, אילנית נאוטרה ואור רוזנשטיין – קיבלו יד חופשית לבחור צמחים מהקולקציה של החנות ולשלב אותם בעבודות שלהם בתחום האמנות הפלסטית.

 

פלורליס, רחוב יוחנן הסנדלר 1 הרצליה פיתוח. עד 3.7

 

שקי מלט משומשיםשקי מלט משומשים עם הדפסים המתכתבים עם עולם הילדים וצמחים כרקע לדמויות, קרן שפילשר. צילום: אבי ולדמן

 

 

פסטיבל רחוב


הזדמנות להתרשם מרחובותיה וסמטאותיה של העיר התחתית של חיפה תהיה בפסטיבל תנועה אורבנית "קרוב מאוד", המחבר בין העיר והאנשים תוך כדי תנועה ומתרחש ברחובות בעשרות מופעים של יוצרים בינלאומיים ומקומיים במחול עכשווי, פרפורמנס, וידאו, תאטרון, אקרובטיקה, היפ הופ ועוד.

 

עיר תחתית חיפה, כניסה חופשית. 5-4.7.18 בין השעות 23:00-18:00

 

ליטל בן חורין ונעמה נח"תראי, תראי", ליטל בן חורין ונעמה נח, בפסטיבל "קרוב מאוד". צילום: נעמה נח

 

 

מסיבות קיץ בתוך בתים


בחודשים יולי-אוגוסט, אחת לשבועיים, אורזת המעצבת ואושיית הלייף סטייל קרן שביט את חנות הקונספט שלה ביפו ומשנעת את תכולתה לבתים מיוחדים, מרווחים וממוזגים במרכז הארץ. בכל פעם נפתחת דלת אחרת וחושפת חוויית לייף סטייל מסוגננת, המחברת בין אופנה, אדריכלות, עיצוב, קולינריה ואירוח, ומעודדת יצירה מקומית. בחודש יולי ייערכו אירועים בביתה של אושיית הלייף סטייל תמי שמעוני במושב עשרת (7.7) ובביתה של מעצבת הפנים אירה שריג ברמות השבים (21.7). באוגוסט – בביתה של מעצבת הפנים איילת סלופסקי במושב בית יצחק (4.8) ולוקיישן נוסף שיפורסם בהמשך.

 

עדכונים בדף האירועים בפייסבוק, "מסיבות הקיץ של קרן שביט". כניסה ללא תשלום

 

בית שהופך ליום אחד לחנות, קרן שביט משנעת. צילום: יפעת גולן

 

 

אוכל, קדימה אוכל


תשוקה גדולה לאוכל ניבטת מהעבודות שנבחרו לתערוכה "עיניים גדולות", המציגה היבטים שונים של ייצוגי מזון באמנות החזותית הישראלית. ברוח רצינית או פרודית מציגים 25 אמנים יצירות שדנות באוכל על עושר הקשריו, מאבטיחים וצבא, דרך סביח המחקה את ציוריו של ג'קסון פולוק, סעודת מלכים העשויה מספוג, ועד שולחן ליל סדר שמגלם סיפור משפחתי מעורער.

 

גלריה על הצוק, המעפילים 19 נתניה. עד 21.7.18

 

ורד אהרונוביץ' (ליל הסדר), באדיבות האמנית. צילום: מיכאל לירן

 

 

הכול בראש


עוד קצת פרחים אפשר לראות בתערוכה "בראש טוב", המוקדשת לסמל האייקוני של הגולגולת. סמל הסוף והכיליון הופך לקנבס אמנותי של אמנים ומעצבים המשתמשים בפרחים, אבני חן, טקסטיל ומכחול.

 

גלריית החווה, הנחושת 1 פינת המלאכה, א.ת חולון. כניסה ללא תשלום, עד 25.8.18

 

לגו בנמל


מכורי הלגו ייהנו תערוכה של אמן הלגו הבינלאומי ו"מומחה הלגו המוסמך" (יש תואר כזה) שון קני, שהגיע היישר מניו יורק ומציג אוסף של כ-25 מוצגים בנושאים שונים, ביניהם מיצגי ילדים משעשעים, מודל אדריכלי של טיימס סקוור בניו יורק והיצירה המפורסמת GROWING IDEAS: דגם עץ גדול ממדים שתוכנן במשך 18 חודשים ובנוי מ-380,000 קוביות לגו. בנוסף, יהיו מתחמי פעילויות של בנייה חופשית, מתחם סיטי, טכניק ועוד.

 

אולם הפדרציה, מתחם האנגר 11 נמל ת"א. כניסה 99-59 שקלים. 31.8.18-26.7.18

 

תערוכת לגומתוך תערוכת לגו. צילום: יח"צ

 

 

כוחו של עיצוב 


מעצבי העל סטפן זגמייסטר וג'סיקה וולש, מהמעצבים הגרפיים החשובים בעולם, שעיצבו עבור WIX, הרולינג סטונס, ליווי'ס, BMW, ג'יי זי והניו יורק טיימס, נחתו במוזיאון העיצוב בחולון עם "זגמייסטר & וולש: רטרוספקטיבה", רטרוספקטיבה עשירה, צבעונית, אקטואלית ומקורית. הם מערבים אמצעי הבעה מגוונים, חומרים בלתי שגרתיים ותובנות מעלות חיוך כדי להביע את האמרה שהמדיום הוא המסר. קוביות סוכר שנצבעות באור אם מחייכים אליהן, מדד אושר שמתבטא במסטיקים, קוף מתנפח, אלפי חרקים בפאטרן שמחקה את הטבע ועוד מציגים באופן חזותי נושאים המעסיקים את כולנו.

 

מוזיאון העיצוב, גולדה מאיר 6 חולון. כניסה למוזיאון: 35 שקלים. עד 20.10.18

 

איזון מתוך "זגמייסטר & וולש: רטרוספקטיבה". צילום: שי בן אפרים

 

 

סיבוב בסבנטיז


בני הזוג והשותפים ארטור, אמן, אדריכל, לוחם חירות ומחנך, ותמר דה שליט, אדריכלית פנים ומעצבת, פעלו בצמתים מרכזיים של זירת העיצוב והאדריכלות בישראל במחצית השנייה של המאה ה-20. ארכיונם נתרם על ידי בנם, האדריכל עמוס דה שליט, לארכיון אדריכלות ישראל תל אביב. התערוכה, "גולדרייך דה שליט: מקום", מפגישה את המבקרים עם ישראל של שנות השישים והשבעים דרך עיצוב פנים, חיי תרבות וסגנון חיים בערים ובקיבוצים, ביניהם גם עיצוב הפנים של מוזיאון הרצליה ובית יד לבנים בעיר.

 

מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית, הבנים 4 הרצליה. כניסה 30 שקלים. עד 17.11.18

 

עיצוב פנים לבית החלמה יערות הכרמל, 1968 (אדריכל: נחום זולוטוב) צילום: יעקב אגור. אוסף נחום זולוטוב, ארכיון אדריכלות ישראל

 

 

מרכזית
2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יחי הריקנות

גוגלות?
מה מביא אנשים ליצר גוגלות ולקרוא לזה אומנות?

המלצות נוספות
בודק...