קפיצה קטנה לעתיד: 5 טכנולוגיות בעיצוב הבית שכדאי לכם להכיר

הרעיון פשוט: להחביא, להזיז, לשנע, להגדיל או לשכלל את המכשירים והריהוט בבית. הביצוע: בנגיעה. כך משכללים עבורנו את הסביבה הביתית ומשאירים אותנו פעורי פה

רהיטים ישנים ואהובים שומרים על נוסטלגיה וקושרים אותנו אישית לזיכרונות מהעבר. מה שאין בהם, זו קדמה טכנולוגית, אותה נמצא במכשירים הכי חדשים שיש, הדורשים, מן הסתם, תקציב גדול במיוחד. אם יש בכוונתכם לשלב אותם בבית החדש, או רק לדעת על מה לחלום עד הפעם הבאה, הנה כמה טכנולוגיות כחומר למחשבה.
על הספות: משחק הכריות

אחת הבעיות בספות עמוקות מדי היא חוסר נוחות בישיבה. נכון שמוסיפים להן כריות, אבל עם הזמן הן נמעכות מעט, לפעמים זזות ממקומן, ומי שיושב – עובר בסופו של דבר לכורסה שליד. מערכת הישיבה המודולרית Filiph של המותג האיטלקי ART NOVA מורכבת מכריות גב שאינן מחוברות לספה, אלא מונחות עליה בעזרת משקולת הממוקמת בבסיס כל כרית. כך אפשר להזיז את הכרית לפי הצורך, למקם אותה במרחק נוח לישיבה או להפוך אותה למשענת יד, גב או רביצה.
כריות על ספהמערכת של ART NOVA , להשיג ב"אליתה ליוינג". צילום: יח"צ
בתוך הרהיטים: להחביא כמה שיותר

איזה עיצוב מדבר אליכם יותר – מכשירים טכנולוגיים במפגן רב עוצמה בחלל, או מינימליזם נקי המטמיע מערכות שמע ברהיטים מולטי פונקציונליים? אם הכיוון יותר מינימליסטי, תוכלו להסתיר את עומס הכבלים, הרמקולים הגלויים והתקני השמע והווידאו מערימות האבק בעזרת Spectral, קולקציית מזנונים ויחידות אחסון המטמיעה מערכות שמע ומולטימדיה מתקדמות בגוף הרהיט. מכשירי סמארטפון וטאבלט (אפל וסמסונג) נטענים ומתחברים ישירות למערכת השמע והטלוויזיה, יש אחסון לכבלים וסאב וופר משולב, ולצידם רדיו, מעמד טלוויזיה מתכוונן ל-360 מעלות ורמקולים מובנים סמויים, הניתנים להפעלה באמצעות מערכת אינפרא אדום. כבלי החשמל נעלמים לתוך עמוד השדרה של הרהיט.
רהיטים מוסתריםמערכת spectral, להשיג ב-Milano smart Living. צילום: יח"צ
בתוך המקרר: להקפיא ולהגדיל, במידה

אם עוד לא עברתם למקררים ברוחב 1.20 מטרים, כדאי לכם לשקול זאת, ולא רק בגלל עומקו של המקרר, המאפשר להצמיד אותו לקו פני ארונות המטבח בלי ליצור בליטה מציקה. מותג מוצרי החשמל למטבח gorenje (גורניה) מציע את מקררי ה-1.20 מטרים בטכנולוגיית ה-ION AIR הירוקה בתא ההקפאה התחתון. הטכנולוגיה מבטלת עד 95% מהחיידקים והמיקרואורגניזם בתוכו, ועוזרת לשמור על טריות המזון לאורך זמן. ה-ION AIR ידידותי לסביבה עם אקלים אידיאלי למזון והוא חסכוני בחשמל. המקרר נשלט על ידי מדחס שמתאים את הפעילות לטמפרטורה בחדר וחוסך משמעותית בצריכת האנרגיה. חוץ מזה, בדגמים מסדרת NRC  בציפוי נירוסטה יכול שטח האחסון של המקרר לגדול על חשבון המקפיא התחתון בלחיצת כפתור, ואתם יכולים להפסיק לדחוס פנימה מצרכים.
הדמיה של מטבחמקרר 1.20 מטרים של gorenje. צילום: יח"צ
בתוך הארונות: תריס להסתרה

את המדפים ויחידות האחסון, הממוקמים על משטח העבודה במטבח, אפשר לכסות כשרוצים להחביא את תוכנם בעזרת תריס אלקטרוני בשם XTEND של מטבחי LEICHT. כשחוזרים למטבח, פותחים את התריסים באמצעות שלט ייחודי, וחושפים את המדפים ואת יחידות האחסון, שמוארים בתאורת לד. המערכת ניתנת לשימוש על גבי קיר המטבח או כמחיצה הניצבת במרכז החלל, ויכולה להגיע עד לרוחב 1.80 מטרים וגובה של 1.34 מטרים. תנועת התריסים מתאפשרת באמצעות מסילות אלומיניום דקיקות, המבטיחות תנועה חלקה ושקטה.
יחידות אחסוןתריס אלקטרוני לארון מטבח, Leicht ישראל. צילום: יח"צ
תריסים מוסתרים למטבחכשהמטבח סגור, Leicht ישראל. צילום: יח"צ
על המשטח: ביי למכשירים החשמליים

מעלית יש לא רק בבניין מגורים, אלא גם במטבח, וניתן להכניס לתוכה מוצרי חשמל כמו מעבד מזון, טוסטר או מכונת קפה – עד 100 ק"ג, תחליטו אתם מה. המעלון מגיע עם מערכת הפעלה מתקדמת אך פשוטה, וניתן לתפעל אותו באמצעות שלט רחוק או שלושה כפתורים. בלחיצת כפתור אחת המעלון עולה, וברגע שהוא נפתח, נדלקת תאורת לד אוטומטית שמאירה את כל התא. במעלונים חדשניים ניתן להתקין טלוויזיה, שמכוסה בחיפוי קיר שקוף, ובאמצעות מקלדת אלחוטית ניתן לדפדף במתכונים דיגיטליים על גבי צג המסך ולהשמיע מוזיקה. למתעקשים על קולטי אדים, אפשר להסתיר גם אותו באי, כשהוא יושב בארון מאחורי הכיריים. בלחיצת כפתור הוא מתרומם לגובה של 30 ס"מ ממשטח העבודה, ובלחיצה נוספת הוא מתחיל לשאוב את האדים. וכן, גם לו יש תאורת לד.
משטח למטבחמעלון בפעולה, "רגבה". צילום: שי אפשטיין
מרכזית
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המלצות נוספות
בודק...