שקוף שזה נחוץ: המדריך לבחירת הזכוכית הנכונה

במהלך השנים הפכה הזכוכית לחומר מרכזי וחיוני שנמצא סביבנו כמעט בכל מקום ובמגוון רחב של שימושים. הזכוכית איננה רק חומר שקוף המשמש לבידוד פנים הבית. היא מאפשרת לנו להכניס את החוץ פנימה ויחד עם זאת להשאיר את פנים הבית מבודד.

פנינו אל האדריכל גיא כצנלסון, שייקח אותנו לסיבוב הכרות עם כלל השימושים וסוגי הזכוכית של חברת פיניציה, המציעה מגוון מוצרים ויתרונות שימוש בזכוכית שיתאימו לכל צורך.
"באופן כללי ניתן לחלק את שימושי הזכוכית לשימושים אסתטיים עיצוביים ושימושים פרקטיים כגון בידוד מפני חום, קור ורעש ושימושים בטיחותיים". מסביר האדריכל גיא כצנלסון. "לכל אחת מהקבוצות ישנן יתרונות בולטים הנותנים מענה לצרכים חשובים בתחום הרחב של עיצוב ותכנון הבית, באופן נכון ומיטבי, אשר יאפשר איכות חיים ברמה הגבוהה ביותר לצד תחושת בטיחות בלתי מתפשרת".
בקבוצת הזכוכיות המשמשות בעיקר לצרכים אסטתיים ומתן פתרונות עיצוביים כדאי להכיר :
זכוכית קליר – הינה הזכוכית הרגילה הנפוצה בעולם; בעיקר בשימושים ארכיטקטוניים. זכוכית זו מוכרת בגוון הירקרק שלה שמתקבל בצורה טבעית מהברזל המצוי בתהליך הייצור.
זכוכית אקסטרה קליר  – הינה זכוכית דלת ברזל, המוכרת בשם זכוכית אולטרה קליר במערב ואקסטרא קליר במזרח. זכוכית זו הינה ייחודית בעיקר בשל הגוון השקוף מאד ומעבר האור הגבוה שלה ביחס לזכוכית רגילה.
זכוכית צבעונית – הינה זכוכית הרגילה אשר בתהליך הייצור שלה היא מקבלת צבעוניות שונה מהגוון הירוק הסטנדרטי ויכולה להיות בגוונים נוספים כגון: אפור, ברונז, כחול, ירוק כהה, ועוד… זכוכית זו ממשיכה להיות יחסית שקופה ורק מקבלת גוון.
זכוכית צבעונית
תמונה באדיבות:PIXABAY  
זכוכית צבועה – הינה זכוכית שנצבעה. כתוצאה מכך, הופכת הזכוכית לאטומה אך צבעונית. זכוכית זו משמשת בעיקר בחיפוי קירות בעיצוב הפנים והיא שייכת למשפחת הזכוכיות המעוצבות.
זכוכית מודפסת– הינה זכוכית שמקבלת הדפס על דופן אחד משטח הפנים שלה כאשר הדפס זה מוטמע בתוך הזכוכית והופך לחלק ממנה. דפוס זה יכול להיות ברמת שקיפות ואטימות שונות. זכוכית זו משמשת לשימושים ארכיטקטוניים וגם לעיצוב הפנים והיא שייכת למשפחת הזכוכיות המעוצבות.
זכוכית אסיד / צרובה /חלבית – הינה זכוכית רגילה או אולטרא קליר שעוברת תהליך צריבה של פניה ובכך מקבלת מראה קטיפתי שאינו שקוף לחלוטין ועדיין מאפשר מעבר אור. מוצר זה מוכר גם כזכוכית חלבית בגלל הצבע החלבי שמתקבל על הזכוכית.
זכוכית צ'ינצ'ילה– הינה זכוכית בעלת דפוס / הדפס מסוים שמוסיף לה ייחודיות והופך אותה ללא שקופה לחלוטין אך עדיין מכניסה אור. זכוכית זו משמשת בעיקר בעיצוב הפנים והיא שייכת למשפחת הזכוכיות המעוצבות.
זכוכית צ'ינצ'ילה
תמונה באדיבות:PIXABAY  
בקבוצת הזכוכיות המשלבות בין אסטתיקה, בידוד ובטיחות תפגשו וודאי בסוגי הזכוכית הבאות:
זכוכית רבודה / טריפלקס – הינה זכוכית בטיחות רבודה, אשר משולבת משתי זכוכיות או יותר שמודבקות יחדיו באמצעות יריעת (Polyvinyl Butyral) PVB, שמקשרת ביניהן ובמקרה של שבר תחזיק את השברים ולא תאפשר להם להתפרק ולסכן בחתכים או בנפילה דרך הפתח שנוצר. זכוכית רבודה ידועה בארץ בשם "טריפלקס" או "למינציה".
זכוכית רבודה
 תמונה באדיבות:PIXABAY  
זכוכית מחוסמת – הינה זכוכית בטיחות, שעוברת טיפול טרמי באמצעות חימום בטמפרטורה מבוקרת וקירור מהיר, אשר מעלה את חוזקה פי ארבעה מזכוכית רגילה באותו העובי. כאשר היא נשברת היא מתנפצת לחלקים קטנים ובכך מקטינה את הסיכון הכרוך בשברי זכוכית גדולים וחדים.
זכוכית בידודית – הינה יחידה המורכבת משתי זכוכית עם מרווח ספציפי שמפריד ביניהן. מרווח זה יכול להיות מלא בסוגי גז שונים או אוויר במטרה לייצר בידוד תרמי טוב יותר לחלון. השם הלועזי לזכוכית זו הוא IGU – Insulating Glass unit.
זכוכית מבודדת רעש–  הינה זכוכית רבודה (טריפלקס) אשר מיוצרת בשימוש של שכבת פולימר יחודית שמייצרת בידוד אקוסטי ומקטינה רעשים.
זכוכית מבודדת רעש
תמונה באדיבות:PIXABAY  
זכוכית מסננת קרינה – הינה זכוכית רבודה שאחת התועלות שלה היא סינון קרני ה-UV מבלי לפגוע בשקיפות או בגוון הזכוכית.
זכוכית מצופה / low E– הינה זכוכית רגילה או אולטרא קליר אשר עברה תהליך ציפוי ייחודי שמעניק לה יכולות של ניהול האנרגיה והחום העוברים דרכה. זכוכית זו הינה שקופה ויכולה להיות בעלת גוונים שונים והיא מאפשרת את מעבר קרינת השמש.
זכוכית רפלקטיבית – הינה זכוכית מצופה שמחזירה את האור ( בדומה למראה) ובכך מקטינה את כמות החום הנכנסת דרך הזכוכית.
זכוכית עמידה בסופות / הוריקן – הינה זכוכית רבודה אשר משלבת בתוכה פולימר מיוחד (PVB) שנותן לה תכונות של עמידות מוגברת בסופות ואיומי טבע חזקים במיוחד.
זכוכית עמידה בסופות הוריקן
תמונה באדיבות:פניציה  
זכוכית ביטחון / משוריינת– הינה זכוכית ממוגנת אשר נבנית בטכנולוגיית הלמינציה ( הרבודה) אך משלבת בתוכה חומרים שונים וידע הנדסי ייחודי שהופך אותה למצילת חיים ועמידה בפני איומים ביטחוניים שונים.
זכוכית עמידה בפני פיצוץ –  כשמה כן היא זכוכית , זכוכית ביטחון משוריינת שקופה, אשר אינה מתנפצת מההדף ומונעת חדירה של הרסיסים הנוצרים בזמן פיצוץ.
זכוכית מעכבת פריצה – זכוכית ביטחון משוריינת שבנויה במטרה לעכב את הפריצה דרכה לפי סטנדרטים שונים ומטרתה להוות מחסום שקוף (שמחליף את הסורגים) ועדיין מעכב את הפריצה האלימה באופן משמעותי עד להגעת העזרה.
זכוכית עמידה בפני ירי – היא זכוכית ביטחון ממוגנת רבודה (טריפלקס) רב-שכבתית המתוכננת לבלום חדירת תחמושת על פי רמת המיגון שהוגדרה עבורה.
זאת אחריות גבוהה לעצב את המקום בו נעביר את רוב חיינו ועל כן, חשוב לבצע את הבחירות המדויקות עבורנו. על מנת לבחור נכון, כדאי להכיר את מגוון הזכוכיות המוצעות על ידי חברת פיניציה, המיוצרות בהתאם לתקנים המחמירים ביותר ובאופן המקצועי ביותר בשוק. חברת פיניציה מציעה איכות גבוהה, מבלי להתפשר על אסתטיקה אור ויישום של רעיונות עיצוביים מתקדמים
זכוכית עמידה בפני ירי
553-45.jpg
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המלצות נוספות
בודק...