להתאוורר בקיץ: נקודות חן עיצוביות בעיר חיפה

גלשנו במורדות הכרמל כדי למצוא את הפנינות המקומיות שלא תרצו לפספס כדי לקבל השראה או לרהט את הבית - ממעצבי מוצר וחנויות מלאות שיק ועד בתי מלון עם אמירה עיצובית

ברוכים הבאים לחיפה, העיר השלישית בגודלה בישראל, בעלת אחד המרקמים האנושיים והתרבותיים הייחודיים בקרבנו (לא פחות מחמש דתות שוכנות זו לצד זו) ונוף מרהיב הניבט כמעט מכל פינה על רכס הכרמל. יצאנו לתור את נופיה בחיפוש אחר נקודות ציון, כי אין כמו להגיע לביקור בעיר, לקבל מפת דרכים ולדעת בדיוק לאן לגשת כדי לממש חזונות עיצוביים.

 

העיר התחתית: שוק ואמנות


"מפעם" בשוק הפשפשים: שוק הפשפשים החיפאי משתרע על פני שני רחובות, קיבוץ גלויות וואדי סאליב, והסמטאות הקטנות המקשרות ביניהם. השוק הוקם כחצר האחורית של תחנת הרכבת החיג'אזית לפני כ-150 שנה ושימש כאזור האחסון של המסחר השוקק במקום. עם הקמת המדינה התרוקן האזור מתושביו, ורק בתחילת שנות ה-50 חודש בעזרת עליות ממרוקו ורומניה. הסוחרים שפוגשים שם היום, הם דור שני ושלישי של העולים ההם, אולם בנוף המעט גברי והאופייני לשוקי פשפשים בכל העולם בולטת חנות בבעלות שתי נשים, גבריאלה רובין ועינת בן אריה, שמציגות את הווינטג' על פני 120 מ"ר בקומתיים. במקום פריטי ריהוט בסגנון אקלקטי וכפרי גס לצד פריטים תעשייתיים או פריטי דניש סטייל, שלחלקם הן עורכות שדרוגים קלים כדי להעניק להם טאץ' עכשווי.

כתובת: קיבוץ גלויות 16

 

שוק פשפשים בחיפה מפעם. צילום: לימור קלר

 

מתחם 21: רובע מעצבים, אמנים ובעלי מלאכה, הממוקם בלב העיר התחתית ומשלב בתי עסק, גלריות ויוצרים של אביזרי אופנה, תיקים, נעליים, עבודות עץ ומתכת, טקסטיל, ציור ופיסול, פריטי אספנות ועוד. ההמלצה היא לנעול נעליים נוחות ופשוט לשוטט ולהציץ.

כתובת: ברחבי העיר התחתית, בין רחוב הנמל לשדרות המגינים

 

 

שכונת הדר: לייף סטייל ושימור


סטודיו Kimka: בית אליהו ושרה מזרחי הוא אחד מראשוני הבתים בהדר-כרמל, שנבנה בסגנון אקלקטי ומשלב יסודות בנייה מסורתית של א"י עם יסודות אירופיים. המבנה עבר בשנים האחרונות שימור מחמיר, וכעת מאכלס כמה משרדי אדריכלים חיפאיים, כמו Saab אדריכלים, ובקומה 1- עם חצר מוריקה גם את סטודיו Kimka של קים דרור, מעצבת אופנה וטקסטיל, המתמקדת בצביעות אינדיגו, ליבוד ידני ועבודה עם בדי דנים. הטכניקות המסורתיות והחדשות שבהן היא עובדת מוציאות תחת ידיה אביזרים וחפצים לעיצוב הבית, כמו סבונים מלובדים, ספרי טקסטיל, סינרי ג'ינס וסלים צבועים בעבודת יד.

כתובת: ירושלים 5

 

אבן מצופה צמר Kimka. צילום: יח"צ

 

 

המושבה הגרמנית: בוטיק ותרבות


טמפלרס: מלון בוטיק השוכן במבנה טמפלרי עתיק באחד הרחובות היפים בעיר, למרגלות הגנים הבהאיים. המבנה נבנה בתחילת שנות ה-70 של המאה ה-19 והוסב למלון שממרפסותיו ניתן להשקיף אל הגנים ואל הרחוב השוקק היורד ישירות אל הנמל. עיצוב החדרים שומר על המבנה ומוסיף לו סגנונות ארט דקו, רטרו קלאסי, מודרני ועוד. באגף חדש שבנייתו הושלמה כעת נעשה שימוש באבנים מקוריות שפורקו לצד חומרים טבעיים כעץ, זכוכית ומתכת.

כתובת: בן גוריון 38

 

מלון בוטיק בסגנון גרמני טמפלרס. צילום: אורי אקרמן

 

מלון בוטיק בסגנון גרמני חדר בסגנון אחר בטמפלרס. צילום: רמי זרנגר

 

Fattoush Store: בשכנות לטמפלרס ומעל המסעדה הפופולרית פטוש, המושכת אליה מקומיים ואורחים מכל הארץ, נפתחה לאחרונה חנות מוזיקה, תכשיטים, ספרים מהספרות הערבית (חלקם בתרגום לעברית) ואמנות של יוצרים ואמנים מחיפה ומאזור הצפון בכלל. המבנה העתיק, שהוא המשכו של המלון מהסעיף הקודם, מאכלס בקומות הקרקע והראשונה חדרי הסעדה וגינה מפעימה בקישוטיותה, ולמעלה את המשכם של חדרי המלון.

כתובת: בן גוריון 38

 

חנות עתיקה של מוזיקה פטוש. צילום: לימור קלר

 

חנות ענתיקות פטוש. צילום: לימור קלר

 

גינה מקושטת הגינה הקישוטית בפטוש. צילום: לימור קלר

 

 

מרכז קסטרא: אמנות קונספטואלית


פייפר בלה: סטודיו המייצר קולקציות מעוצבות של אמנות להלבשת הבית. הבעלים, שרון מעיין-מילר וטל שינדלהיים, מסייעות להלביש את הבית בעזרת מוצרי קונספט כמו תמונות קיר, אמנות על עץ, שטיחים, תמונות קנבס, מדבקות, טפטים ופלייסמטים בצבעים מרגיעים של בתי חוף, בסגנון עולם הגראנג' הישן והחבוט או בהשראת העולם הבוטני.

כתובת: פלימן משה 8, קומה 2

 

סטודיו שמייצר אקססוריז לבית פייפר בלה. צילום: שרון מילר מעיין

 

לה קפלה: דלת ברזל הצמודה לפייפר בלה נפתחת רק לאורחי מלון הבוטיק לעסקים "לה קפלה", המשתרע על פני שתי קומות בקניון וכולל 30 חדרים וסוויטות דו קומתיות, הפונים לנוף עירוני או לים. קונספט האמנות, המשלב את חיפה עם אמנות מקומית ובינלאומית, הופקד בידי אמנים הפועלים גם בזירה הבינלאומית, כמו הצלם שחר עזרן, המתעד נשיאים, ראשי ממשלות ואמנים מפורסמים, האמן גיל גורן והציירת יהודית אולמן.

כתובת: פלימן משה 8, קומה 2

 

מלון בוטיק לעסקים לה קפלה לה קפלה. צילום: איתי סיקולסקי

 

 

מרכזית
2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

במסדה יש מספר חנויות יד שנייה/עתיקות
ובתי קפה,כמו כן בשוק הפשפשים יש המון חנויות יד שנייה לא פחות מסוגננות ומחירים נוחים קצצצצת יותר .שווה להסתובב בכל השוק ובמיוחד בשבתות

חיפה מושבה הגרמניתמושבה כמו בלבנון עזה חבל.......

המלצות נוספות
בודק...