לוקחים את המספריים לידיים: חנות כלי הבית שהפכה למספרה מעוצבת

במשך יותר מ-25 שנה, החלל שלפניכם שימש כחנות כלי בית קטנה ומשפחתית. כשהבן קיבל את החנות לידיו, הוא החליט להפוך אותה למספרה מעוצבת וביתית עם הרבה שיק אופנתי ונגיעות גיאומטריות

250,000
50 מ"ר
ליעד יוסף

המיקום: אחד הרחובות הראשיים ברמת גן

 

 

עיצוב מספרה

 

הסיפור של המספרה הקטנה שלפניכם מתחיל באחד הרחובות הראשיים של רמת גן, איפה שעמדה למעלה מ-25 שנה חנות כלי בית בבעלות משפחתית. כשהאב יצא לפנסיה, הבן הצעיר של המשפחה, ספר במקצועו, החליט לקחת את החנות תחת חסותו ולפתוח במקומה מספרה עם עיצוב צעיר ומעודכן. המטרה הייתה ליצור מקום אופנתי, נעים וביתי, שיספק חוויה וויזואלית ללקוחות ומרחב עבודה נוח עבור צוות המספרה.

 

ההשראה לעיצוב החלל הגיעה מעולם האופנה – כשבמרכז החלל ניצב פרגוד בגדים בצורת זיגזג העשוי מברזל ועץ. הפרגוד מתפקד כרהיט רב שימושי, כשהוא יוצר חציצה בין האיזורים השונים במספרה, מהווה מקום נוח להנחת אביזרים וכלים המשמשים את צוות המספרה, ונותן מענה דקורטיבי ומיוחד לחלל. התכנון  מקנה לכל לקוח שיושב מצדי הפרגוד חלל פרטי קטן, כשהחלק האמצעי תוכנן כיחידה פתוחה עם מדפים להנחת מכשירי החשמל וכלי העבודה המשמשים את צוות העובדים. דרך החלק הפתוח ניתן לראות ולתקשר עם שאר האנשים במספרה.

 

עיצוב מספרה

 

מבנה החנות המלבני, הצר והארוך הפך ליתרון משמעותי בתהליך התכנון והעיצוב. אחד הדברים החשובים ביותר לספר הייתה ליצור מרחב נעים, שיספק את הפרטיות הנדרשת ללקוחות, משלב החפיפה ועד התוצאה הסופית. עם זאת, היה רצון ליצור מקום משותף שיכול להכיל מספר אנשים באותו זמן מבלי ליצור עומס. מבנה החלל ענה על הדרישות הללו.

 

קומת הגלריה של חנות כלי הבית השתרעה במקור על שטח של 20 מטרים רבועים, ושימשה כמחסן. התכנון היה להרחיב אותה ולמקם מדרגות נוחות ובטיחותיות אליה, וכך ליצור חלל שישמש כחדר לטיפולים קוסמטיים. אבל בתהליך ההריסה התגלתה תקרה גבוהה מרשימה, וכן זוג חלונות קטנים עם משרביות נוסטלגיות קסומות. אלה הביאו להחלטה לבטל את קומת הגלריה ולהשאיר את התקרה חשופה. המשרביות נוקו ונצבעו, והן מהוות זכר לחנות כלי הבית המשפחתית.

 

עיצוב מספרה

 

התמודדות נוספת בעיצוב חלל המספרה הגיעה בתכנון עמדות החפיפה. הדרישה של הלקוח הייתה ליצור פרטיות מלאה ללקוח ונוחות מירבית לצוות המספרה. לשם כך, תוכנן קיר שיצר חלל נעים ללקוח ומקום להניח ולתלות חפצים אישיים, ומצדו השני מוקם בר קפה.

 

עיצוב מספרה

 

הצורך באחסון רב ובתצוגה של מוצרי הטיפוח והשיקום לשיער, נפתר באמצעות מדפים שממשיכים את צורת הזיגזג של הפרגוד, אשר קובעו על קיר לבנים חשופות באמצעות ברזלים הצבועים בשחור שעולים מהרצפה.

 

עיצוב מספרה

 

למרות האור הטבעי שנכנס למספרה במשך רוב שעות היום, תכנון התאורה נעשה בקפידה, כך שלכל עמדת תספורת תוכנן גוף שיאיר רק את השיער של הלקוחות. זאת, בנוסף לגופי התאורה המשולשים שמוקמו מעל הדלפק, הקופה ובר הקפה, אשר ממשיכים את הקו הגיאומטרי שנבחר למספרה.

 

השימוש בחומרים המנוגדים אחד לשני כמו העץ, הברזל והבטון, וכן השימוש בצבעים כמו שחור, לבן וחומרים רכים וקשים, יצרו חלל בעל מראה תעשייתי אך חמים, שהלקוחות ירגישו בו בבית.

כסאות המתנה
עיצוב מספרה
שירותים מעוצבים
עיצוב מספרה
553
9 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יוצא מן הכלל

מיוחד מאוד
תכנון ממש מקורי ויפה!

ממש מקורי ויפה , תכנון מעולה נראה ממש

מקורי !
ממש יפה , תכנון הכי מקורי שיצא לי לראות בהצלחה!

מקסים!מקסים!מקסים!

עיצוב
מקסים,עיצוב יפיפה,פונקציונלי עם חשיבה על שימוש נכון בחלל

יפה!

עיצוב מעניין ולא שגרתי. גם מודרני וגם חמים
מןצלח מאוד !!!

מדהים, עושה חשק להסתפר

בודק...