התערבות פלסטית לחלל בעזרת אלמנטים בשחור ולבן

כיצד לוקחים חלל משרדי חנוק והופכים אותו לקליניקה מזמינה המשדרת שיק ומודרניות? עם הבעיה הזאת התמודדו בגבורה צוות המעצבים אשר פנו לתכנון קליניקה פלסטית בקרבת כיכר המדינה

90 מ"ר
עידן מור
מעיין זוסמן, אמיר נבון ואורית חומסקי כחלק מתכנית המצטיינים של סטודיו 6B
מעיין זוסמן, אמיר נבון ואורית חומסקי כחלק מתכנית המצטיינים של סטודיו 6B

אומנות

 

מיקום: מגדלי שקל תל אביב. בקרבת כיכר המדינה

 

ד"ר אברי רווה, פנה למעצבים לפני מספר חודשים על מנת להגיש את חלומו עם יציאתו לדרך עצמאית, הקמת קליניקה מעוצבת במרכז תל אביב. את התהליך ליווה הצוות עוד משלב הערכת הנכס הממוקם בקרבת כיכר המדינה – חלל גדול של משרדי עורכי דין ישן ואף חנוק אותו הם חילקו לשטח הרצוי. הד"ר התבקש להגדיר את רצונותיו, חלומותיו וצרכיו. על הקליניקה לשקף את אשר עבודותיו משדרות – נקיון, אסטתיקה גבוהה, דגש על כל פרט, אך גם תחושה שונה מזו שיש בקליניקות הסטנדרטיות.
המשרד משדר נקיון ואסתטיקה
החלל משדר נקיון ואסתטיקה גבוהה כבר ממבט ראשון
רווה ביקש מקום שיהווה בית שני עבורו ולכן ישדר ותחושה נעימה למטופלים אשר לא תמיד מרגישים בנח. הצוות מיפה את הצרכים שבעבודותו ואת אופן העבודה שלו. ציוד רפואי נחוץ, תזוזות בחלל, צרכים טכניים. מעבר להבנת הארגונומיה שבפן הרפואי הם ביקשו להגדיר ולספק חוויה מותאמת כבר משלב הכניסה למקום.
דלת הכניסה ואיזור הישיבה בעיצוב נקי
דלת הכניסה ואיזור הישיבה בעיצוב מותאם אישית
דלת הכניסה היא דלת שעוצבה בהתאמה אישית על ידי המעצבים – דלת מפרופיל בלגי דק עם חלוקות החוזרות בחלל וזכוכית משוריינת. עם הכניסה ניצב מולנו רהיט מרכזי אשר עיצבנו היוצר ישיבה לא סטנדרטית (לא ישיבה סלונית רגילה). הישיבה מאפשרת מצד אחד פרטיות אישית ומצד שני לא חוסמת את החלל לגמרי.
ישיבה לא סטנדרטית
ישיבה לא סטנדרטית המאשפרת פרטיות גם בחלל פתוח
הצבעוניות המאפיינת את החלל (שילוב של אלגנטיות בשחור לבן עם צבעים נוסעים – ורוד וטורקיז) מוגדרת ממקומות הישיבה ועד אלמנטים חוזרים נוספים. הרצפה בכניסה היא רצפת טראצו שחור לבן ואותו אריח מחפה גם את עמדת הקבלה אשר יושבת על גבי פרקט שחור.
חלל סלוני וביתי
חלל סלוני וביתי בשילוב גווני ורוד וטורקיז

מאחורי עמדת הקבלה ישנו אזור "סלוני" אשר ניתן להסתיר על ידי הזזת וילונות לבנים נעימים. האזור מיועד לשמש כאזור המתנה עבור מטופלים אשר מעוניינים בפרטיות רבה יותר, וגם עבור צוות המרפאה, שולחן הסלון זהה לדלת הכניסה.
ארונות לבנים
ארונות לבנים הנותנים מראה המשכי ומסתירים את הפונקציות "המבולגנות"
מול אזור הישיבה, ארונות נגרות לבנים – עם פתיחתם ניתן לראות מטבחון עם כל הפונקציות הרצויות. המטבח מוסתר כך שכל הכלים והאביזרים שבו לא נראים ואותו קו נקי ממשיך.
מטבחון מוסתר
מאחורי רצף הקירות הלבנים מסתתר מטבחון
בצדדים נוספים של הארון כלפי חוץ אל החלל ניתן למצוא חדרון אחסון. כל חדרי הקליניקה מחוברים זה לזה, דבר המאפשר לד"ר להתנהל עם אנשי הצוות השונים ולעשות שימוש בפונקציות השונות מבלי לצאת לחלל ההמתנה הכללי.
דלפק הקבלה
דלפק הקבלה, אחריו החלל הסלוני ולבסוף חדר המנהלת
שני חדרי הטיפולים כמעט זהים ובהם שולחן נגרות טורקיז ה"יוצא" מהארון, עמדת כיור דו כיווני ורודה עם נראת מסגרות, מיטת טיפולים ווילון לבן ונעים לפרטיות נוספת. מסגרות החלונות נצבעו בשחור.
חדר טיפולים
חדר טיפולים עם שולחן טורקיז "היוצא" מהארון
חדר נוסף הינו חדרה של מנהלת הקליניקה וגם לו שתי כניסות – אחת המובילה לחדר הטיפולים ואחת המקשרת לחלל הפתוח. שילוב של מסגרות ונגרות נראה בחלל כולו כמו גם קריצה צבעונית תוך הקפדה על אלגנטיות נקיה.
חדר המתנה
חיבור החלל הראשי לחדרה של המנהלת
תמונות נוספות של המשרד:
גוף תאורה משרדי
חדר טיפולים
חדר המתנה
דלפק
קרדיטים נוספים:
נגרות: ארז אילוז
מעיין זוסמן שער
8 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תכנון ועיצוב עוצרי נשימה כל הכבוד לצוות
יצא מהקופסה באסרטיביות מעודנת , תענוג !!

קר ואכזר
העיצוב אמנם מודרני אך אין בו נשמה. התוצאה מנוכרת.

גופי תאורה ועציצים
מהיכן? למה לא מפרגנים לעוד בעלי מקצוע...

יופי נקי וחדשני
מקסים ! משדר נקיות. והכי הכי, קיר הטרצו עם הרצפה הכהה. שאפו.

מקסים. גופי תאורה מאוד יפים. מהיכן?
מקסים. גופי תאורה מאוד יפים. מהיכן?

תגובה ל - 2 : ככ צודק/ת !!!

תגובה ל - 2 : ככ צודק/ת !!!

תגובה מס 2
אף אחד לא מכריח אותך לבדוק את הכתבות על עיצוב. ברור שאת/ה לא מבין בזה. מספיק עם התגובות השליליות . איזה אנשים ממורמרים!!

המלצות נוספות
בודק...